גוגל חוסמת הקלטת שיחות באנדרואיד בעזרת אפליקציות חיצוניות. איך ניתן לעקוף זאת?

ענקית הטכנולוגיה מציגה מדיניות חדשה בחנות האפליקציות שלה, Google Play, שתוביל לחסימת אפליקציות צד שלישי להקלטת שיחות • המדיניות החדשה תיכנס לתוקף מ-11 במאי • מי יוכל בכל זאת לעקוף את האיסור החדש?

מטה גוגל בקליפורניה / צילום: Shutterstock, achinthamb
מטה גוגל בקליפורניה / צילום: Shutterstock, achinthamb

ענקית הטכנולוגיה גוגל מציגה מדיניות חדשה בחנות האפליקציות שלה, Google Play, שתוביל לחסימת אפליקציות צד שלישי להקלטת שיחות. המדיניות החדשה תיכנס לתוקף מ-11 במאי.

מה בעצם גוגל משנה? כיום, אפליקציות להקלטת שיחות משתמשות ב-API בהגדרות הנגישות במכשירי אנדרואיד כדי להצליח להקליט שיחות. משמע, האפליקציות מנצלות יכולת טכנולוגית עבור אנשים עם מוגבלויות כדי לקבל גישה לפונקציות האודיו שיש במכשירי אנדרואיד. זה קרה ברקע המלחמה של גוגל בפיצ'ר הזה: גוגל חוששת לפרטיות המשתמשים, ולכן הפיצ'ר הזה נחסם באנדרואיד 6, והשימוש במיקרופון להקלטת שיחות בוטל באנדרואיד 10. המוצא האחרון של האפליקציות האלה היה להשתמש ב-API של הנגישות, וגם זה נלקח מהם עכשיו.

"אפליקציות בעלות פונקציונליות ליבה המיועדות לתמוך ישירות באנשים עם מוגבלויות זכאיות להשתמש ב-IsAccessibilityTool. ה-API לנגישות לא תוכנן, ולא ניתן להשתמש בו בשביל הקלטת אודיו של שיחות", כך נכתב במדיניות החדשה. מון צ'וי, האחראי על פעילות תוכן בגוגל, הסביר כי הסיבה לכך היא שהצד השני בשיחה אינו מודע לכך שההקלטה מתקיימת.

עם זאת, בגוגל מבהירים כי אם בחייגן ברירת המחדל איתו המכשיר הגיע קיים הפיצ'ר הזה - משמע תוכלו להמשיך להקליט שיחות כרגיל. אז לדוגמה אפליקציות חייגן כמו Google Phone (במכשירי פיקסל השונים, מכשירים מבית גוגל) או Mi Dialer (במכשירי שיאומי השונים) שיש בהן פונקציות של הקלטת שיחה מקוריות, לא יושפעו מהשינוי החדש. "אם האפליקציה היא חייגן ברירת המחדל במכשיר, לא נדרשת יכולות נגישות כדי לקבל גישה לאודיו הנכנס", כך נכתב.

כך למעשה, גם במכשירי סמסונג השונים, שמאפשרים למשתמשים להקליט שיחות בצורה מובנית (אם האפשרות לא מופיעה באייקונים הראשיים, עליכם ללחוץ על שלוש הנקודות בפינת המכשיר, ושם תופיע האפשרות).

המדיניות החדשה תחול על כל האפליקציות מ-11 במאי.

בפוסט ברדיט ששם לב לשינוי, המשתמש NLL-APPS כתב כי "אני חושב שגישת איסור מוחלט בשם פרטיות המשתמש - אינה טובה לצרכן. הקלטת שיחות היא צורך ממשי עבור עסקים ואנשים רבים. איסור זה מחנות גוגל פליי ידחוף אנשים לחפש מקום אחר ולהתחיל להתקין אפליקציות ממקורות לא ידועים או מהימנים".

אותו משתמש מצביע על כך שגולשים מסוימים ינסו להוריד להתקין אפליקציות מבחוץ בצורה פחות מאובטחת ופרטית, והדבר יכול לפגוע בהם מבחינת אבטחת מידע הרבה יותר.