לשכת בנט מאשרת: הוצאות של 25 אלף שקל בחודש על אוכל

לשכת ראש הממשלה אישרה את ממצאי התחקיר של אילה חסון בערוץ 13 אמש ביחס להוצאות האוכל בבית ברעננה שהפך למעון הרשמי של ראש הממשלה • בנט טען: "נתניהו הוציא יותר"

ראש הממשלה נפתלי בנט. ''אין לנו מה להסתיר ואנו חייבים דין וחשבון לציבור בלבד'' / צילום: קובי גדעון-לע''מ
ראש הממשלה נפתלי בנט. ''אין לנו מה להסתיר ואנו חייבים דין וחשבון לציבור בלבד'' / צילום: קובי גדעון-לע''מ

לשכת ראש הממשלה נפתלי בנט אישרה היום (א') בצהריים את פרטי התחקיר שפרסמה בסוף השבוע העיתונאית אילה חסון בחדשות 13, לפיהם בבית ראש הממשלה מוציאים מדי חודש 24.7 אלף שקל עבור הזמנה והכנת מזון. בתגובה המלאה יצרו בלשכתו של בנט השוואה להוצאות קודמו בתפקיד, בנימין נתניהו, וטענו כי מדובר בהוצאות פחותות שחוסכות למדינה מיליונים בשנה.

למרות הצגת הנתונים, לשכת בנט לא התייחסה לעובדה כי ביתו של בנט לא הוכרז כמעון רשמי באופן המחייב על פי החוק, וחזרה על עמדת השב"כ לפיה יש לשפץ את המעון הרשמי בבלפור.

"מכיוון שאין לנו מה להסתיר, ואנו חייבים דין וחשבון לציבור בלבד, להלן העובדות המלאות", נכתב בהודעה. "בבית משפחת בנט לא מועסקות כלל מבשלות. לכן, נעשה שימוש בשירותי אוכל חיצוניים עבור משפחת בנט (המונה 6 נפשות) בצורה מסודרת ובהתאם לכל הכללים. עלות ההוצאות פחותה באופן משמעותי מאשר העסקת מבשלת במעון, וכן ביחס להוצאות המזון של ראש הממשלה הקודם ומשפחתו".

עוד טענו בהודעה כי בבית ראש הממשלה ניתן להעסיק שמונה בעלי תפקידים במשרות שונות ובעלות כוללת של 102 אלף שקל בחודש. "צוות זה נוצל במלואו במשך רוב שנות כהונתו של ראש הממשלה הקודם, לעומת ראש הממשלה בנט - אשר בביתו מועסקים שלושה בעלי תפקידים בלבד בעלות כוללת של 48 אלף שקל בחודש".

בהשוואה כוללת שערכו בלשכת בנט עומד סך ההוצאות החודשי במעונות ראש הממשלה בבלפור ובקיסריה בימי נתניהו על 262.1 אלף שקל, לעומת 87.7 אלף בביתו של בנט. בהשוואה שכרכה יחד את המעון הרשמי בבלפור עם הבית בקיסריה אל מול הבית של בנט ברעננה, נכתב כי שכר הצוות עמד על 102 אלף שקל, התשלום על תחזוקה וניקיון על 141.8 אלף שקל, והתשלום על הזמנה והכנת מזון על כ-37 אלף שקל.

לעומת זאת, ברעננה שכר הצוות עומד על 48 אלף שקל, התשלום על תחזוקה וניקיון עומד על 15 אלף שקל, וכאמור התשלום הזמנת אוכל עומד על כ-24 אלף שקל (כפי שפרסמה חסון). "בחישוב שנתי מדובר בחיסכון בהיקף של 2,092,800 שקל לאוצר המדינה", נכתב.

עוד ברשימת ההוצאות שריכזה לשכת בנט: ניקיון בבלפור וקיסריה עלו 865 אלף שקל בשנה, 38 אלף שקל על פרחים, 171 אלף שקל לחשמל, גינון - 106 אלף שקל ומים - 81 אלף שקל. בסך-הכול: 1,261,500 שקל.

ברעננה ללא בלפור: ניקיון - 170 אלף שקל, חשמל - 42 אלף שקל, גינון - 48 אלף שקל, מים -12 אלף שקל. סך-כל ההוצאות השנתיות: 272 אלף שקל. "מראש הממשלה נבצר להשתמש במעון ברחוב בלפור בירושלים, נוכח השיפוצים הביטחוניים הנדרשים במעון, שהם דרישה ארוכת-שנים של שב"כ ואגף הביטחון במשרד ראש הממשלה. לכן משתתפת המדינה במימון הוצאות הבית ברעננה, על מנת לספק לראש הממשלה את השירותים והמעטפת להם הוא זקוק במסגרת מילוי תפקידו, כפי שהיו זכאים כל ראשי הממשלות ובני משפחותיהם לאורך השנים", נכתב בהודעה. 

הליכוד: "בנט משקר, והתקשורת מחפה" 

מהליכוד נמסר בתגובה להודעת בנט כי "כרגיל בנט משקר, והתקשורת מחפה. בנט משפץ את ביתו הפרטי ברעננה על חשבון הציבור בסכום אסטרונומי של 50 מיליון שקל, ללא אישור ובניגוד לחוק.

"החוק קובע כי המעון הרשמי של ראש הממשלה יהיה בירושלים ולא ברעננה. בניגוד למעון הרשמי בירושלים, המעון הפרטי של בנט לא משמש לאירוחים רשמיים כלשהם - כך שכל ההוצאות על מזון הן רק לענייניו האישיים.

"כזכור, נפתחה חקירה מופרכת על טייק-אווי למעון בבלפור בסך של 175 אלף שקל לחמש וחצי שנים. השופט קבע כי הרוב הגדול של סכום זה הוצא על אירוחים רשמיים. כלומר, בניגוד להודעת בנט, הוצאות הטייק-אווי הפרטיות של משפחת נתניהו לא עלו על 1,300 שקל בחודש - עשירית (!) מההוצאות על טייק-אווי של משפחת בנט.

"כמובן שבנט, שעיכב במכוון את שיפוץ המעון הרשמי בבלפור, לא יועמד לדין על הבזבוז שלו, והתקשורת תמשיך לאתרג אותו במקום לבצע את מלאכתה ולבקר את השלטון".

תגובת השכנים של רה"מ בנט ברעננה, מאת עו"ד אוריאל חור ניזרי, המייצג אותם בבג"ץ: "הודעת השב"כ ורה"מ נועדו להסיט את השיח הציבורי מהעובדה הפשוטה לפיה, אסור היה לבנות את מבצר בנט ברעננה. השב"כ ובנט הם משיבים ישירים בעתירה וחשופים לביקורת צפויה וקשה ביותר בדיון מחר ואף מכאן ההודעה מטעמם. המעון הרשמי בבלפור בהתאם להודעת השב"כ זקוק לשיפוץ מזה שנים ואין חדש בכניסתו לתפקיד של רה"מ בנט.

"כפי שניתן היה לאבטח את רוה"מ נתניהו ניתן לאבטח את רוה"מ בנט. כמו כן, לא ניתן להתעלם מעובדה הפשוטה לפיה היה זה בנט, שביקש לגור ברעננה ולא לעבור לבלפור. כל הנסיונות להטיל עניין זה על ענייני בטחון אינו עולה בקנה אחד עם האמת.

"יש לציין, כי אין ולא קיימת שום מניעה בטחונית למגורי בנט בבלפור. מי שאומר שהשב"כ לא מסוגל לאבטח את רה"מ בנט בבלפור אינו דובר אמת. יש להצטער כי יש מי שבחר את האינטרס הפרטי של משפחת בנט על פני זכויות היסוד של המשפחות השכנות והציבור כולו תוך בזבוז כספי ציבור לשווא. בשולי הדברים יצוין, כי עלות הפיכת הבית הפרטי של בנט למעון הרשמי גבוהה יותר מכל התשלומים אשר שולמו על הוצאות ראש ממשלה בכל ההסטוריה של מדינת ישראל".