תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

סיור במשרדים של סנטינל וואן

אווירה של HUB, צבעוניות והשראה ניו יורקית, קונטיינרים שהפכו לחדרים ומשטחים של מלגזות שהפכו לשולחנות • המשרדים של סנטינל וואן במגדלי עזריאלי החדשים בשרונה עוצבו על ידי משרד האדריכלים א.ר.גרינברג אדריכלים בע"מ, והתוצאה מדהימה

צילום: עמית גושר
צילום: עמית גושר

כתבה ממומנת מטעם מיידסק

בשנים האחרונות, התרגלנו לראות, אחת לכמה זמן את העיצובים המדהימים של חברות הייטק מצליחות בארץ ובעולם. מיתוג, רווחת העובדים וההבנה שכדי להצליח בגדול צריך להתחיל עם התנאים הנכונים, עם ההשראות הנכונות והאווירה המתאימה אלה הערכים שהפכו את משרדי חברות ההייטק למקומות הכי יפים בעולם העיצוב ותכנון משרדים, "בחברות האלה המנכ"לים מאוד צעירים והם מסתובבים בעולם, בסיליקון וואלי וחוזרים עם רעיונות", מסביר האדריכל רון גרינברג, בעלי משרד האדריכלים א.ר גרינברג בע"מ, שהיו אחראים על הפרוייקט כולו, "אנחנו עובדים עם הרבה חברות הייטק, והם לקוחות שיודעים מה הם רוצים וגם מה הם לא רוצים. יש את שפת הבסיס - אווירה לופטית, השראות וחומרים לגרות את המוח, אקוסטיקה שמתאימה לחללים פתוחים. ועל זה אנחנו מלבישים את הרצונות של כל חברה עד שמגיעים לשילוב גם של תקציב ובחירה של חומרים וסגנונות", הוא מסכם את התהליך שהוביל אותם לעיצוב אחד מהמשרדים היפים ביותר שעוצבו בשנים האחרונות.

הפרויקט חולק לשני חלקים. הקומות המרכזיות 38-39 במגדלי עזריאלי שרונה החדשים, נבנו כבר ב-2018 ואילו קומת הרווחה, המיועדת לכנסים, להתכנסויות חברתיות ולעבודה באווירה פחות פורמאלית ומשרדית נפתחה בשנת 2021. החברה צומחת בקצב מהיר, ואחד האתגרים הגדולים של אדריכלי הפרויקט היה, מצד אחד ליצור חללי העבודה ומצד שני להימנע מאווירה של מפעל חסר ייחוד וללא התחשבות בצרכי העובדים, איך זה התבצע בפועל? האדריכל גרינברג מסביר, "האיפיון של החברה הוא הרבה עובדים צעירים שמבלים הרבה שעות בעבודה, שרגילים לעבוד ויודעים לעבוד באופן ספייס והם צריכים אווירה של סיעור מוחות ורגילים לעבוד בצוותים. לכן הלכנו על הרעיון של שכונות, הקומה מחולקת לאזורים, בכל שכונה יש צוותים אחרים שעושים דברים אחרים. כדי לבדל כל אזור יצרנו בגבולות והמעברים בין השכונות את החדרים הרב שימושיים, חדרי ישיבות וחדרים אחד על אחד שמשמשים את מי שצריך לשבת באווירה יותר שקטה או בצוות מצומצם".

  • צילום: עמית גושר

    צילום: עמית גושר

  • צילום: עמית גושר

    צילום: עמית גושר

  • צילום: עמית גושר

    צילום: עמית גושר

 

כמו שמסביר גרינברג, המשרד מאופיין בחלוקה לאזורים שונים, שכונות, כל אזור מעוצב בצבעוניות מעט שונה כדי לשמור על הבידול. בין לבין חללים סגורים, אינטימיים יותר שמיועדים לישיבות והתכנסויות בצוותים קטנים. ההשראות לעיצוב והצבעוניות מעניקות למשרדים תחושה אורבנית, אווירה ניו יורקית וצעירה מתוך כוונה לייצר משרדים שהם למעשה האב, מתחם עבודה שבו אנחנו יכולים למצוא שפע של סגנונות לעבודה באווירה צעירה ומפרה, "הקפיטריה למשל, מעוצבת באווירה של בית קפה בדיזנגוף. מתוך מחשבה שאנחנו לא רוצים שהיא תהיה רק מקום לחמם בו טוסט לצהריים, אלא מקום מגניב שכיף לשבת בו עם קולגה לקפה, עוד מקום שאפשר להביא את הלפטופ ולעבוד בו לאורך כל היום". כחלק מהמגמה לייצר חלל עבודה שהוא גם מעוצב ואסתטי אבל גם נוח, לאורך כל תהליך העבודה הייתה הקפדה על פונקציונליות ויעילות, "אדריכלות ועיצוב זה לא רק לשים שטיח ותמונה. הפוקנציה מכתיבה את העיצוב".

קיימות לאורך כל הדרך

הפרוייקט בוצע יחד עם חברות נוספות, חברת מיידסק הפועלת בשותפות עם חברת גומטכניקה היו האחראיות על מרבית עבודות הגמר. מיידסק מתמחה במתן פתרון מושלם לסביבת העבודה, כולל הקמת מחיצות רצפה ותקרה (בעלות שקיפות, המאפשרות כניסת אור טבעי לחלל), חיפויי קירות דקורטיביים, וריהוט משרדי ומשלים; גומטכניקה שימשה הקבלן המבצע לכל עבודות הריצוף במשרד. עמדות העבודה הן בעיצוב ראק טאק, סטודיו ישראלי ומקומי לעיצוב משטחי עבודה ומשרדים בשיטות מתקדמות. הן כוללות אלמנטים ניידים שניתן להוסיף ולהוציא מהעמדה.

הקפדה על בנייה ירוקה היא חלק מהאג'נדה הכללית בפרוייקט - החל מהקיר הירוק שנמצא ממש סמוך לשולחן הקבלה והכניסה למשרדים, דרך שימוש בחומרים ממוחזרים ובחירה בהמון חומרים טבעיים: רצפת בטון, עמדות העבודה מעץ, בקפיטריה חיפויי נסורת, "עבדנו המון עם נגרות מעץ ממוחזר מתוך אג'נדה של קיימות שזה נושא מאוד חשוב בשנים האחרונות, משטחים של מלגזות שזורקים אותם בסופו של יום הפכו לחיפויים של קירות. גם דלפק הקבלה גם עשוי מפאנלים של תעלות חשמל שצבענו בשחור וחיברנו. בכניסה לבניין הוספנו הקיר שעשוי מצמחייה אמיתית עם מערכת השקייה זאת גם הצהרה של שמירה על הסביבה".

צילום: עמית גושר
 צילום: עמית גושר

הקומה ה-43 בבניין, שהעבודה עליה הסתיימה בשנה שעברה, ממשיכה את הקו הבלתי פורמלי הזה ואפילו מרחיבה אותו, "בקומה הזאת המטרה הייתה לתת עוד שטחים לחברה, שגודלת ללא הרף. הייעוד שלה מותאם לכנסים והתכנסויות גדולות. לכן הבחירה העיצובית הייתה ללכת על חללי עבודה שלא מחייבים ישיבה מסורתית משרדית, הרבה ספות נמוכות, פופים. בקומה הזאת האווירה יותר אוורירית וצעירה, זאת לצד שמירה על השפה והסגנון של הקומות העיקריות של המשרד".

האווירה שמשדרים מסדרונות החברה היא כיפית, צעירה, אורבנית ופורצת דרך. לכל אורך תהליך העבודה היה ברור גם לצוות התכנון מצד משרד האדריכלים וגם להנהלת החברה שליוותה את הפרוייקט, שזה המקום לצאת מחוץ לקופסה. התוצאה היא משרדים צבעוניים, עם השראה ניו יורקית באווירת דירות הלופט של שכונת סוהו. במשרדים של סנטינל וואן אתם לא חייבים לשבת, צמודים למסך בתוך חלל אינסופי של עמדות עבודה חסרות ייחוד. המטרה, בסופו של יום, היא להעניק לעובדים מגוון רחב של אפשרויות. עבודה בתצורה המשרדית הקלאסית לצד ישיבה בקפיטריה שנותנת תחושה של בית קפה בלב העיר ואפילו תאי טלפון מעוצבים למי שמעוניינים לבצע שיחות אישיות במקום שקט ופרטי. החשיבה על רווחת העובד וההבנה שאיכות העבודה נמצאת בפרטים הקטנים הופכת את הפרויקט הזה לחדשני ופורץ דרך בתחום העיצוב המשרדי.

תכנון: רון גרינברג, נופר עלי נטל

http://www.ar-arch.com/

מיידסק

https://www.mydesk.co.il/