צ'ק פוינט סוגרת רבעון עם צמיחה של 6.9% בהכנסות וירידה ברווח

חברת אבטחת הסייבר סיכמה רבעון ראשון השנה עם עלייה של כ-7% ברווח למניה • לדברי המנכ"ל, גיל שויד, החברה בדרך להגדלת ארגון המכירות ב-25%, והצליחה לגדול גם במו"פ למרות הקושי לגייס עובדים: "זה מייצר לחץ על ההוצאות, אבל בהקשר הזה אלה חדשות טובות, של היכולת לגדול"

גיל שויד, מייסד ומנכ"ל צ'ק פוינט / צילום: תמר מצפי
גיל שויד, מייסד ומנכ"ל צ'ק פוינט / צילום: תמר מצפי

חברת אבטחת הסייבר צ'ק פוינט  פתחה את שנת 2022 עם רבעון ראשון חיובי, שבו עקפה את תחזיות האנליסטים ואת אמצע טווח התחזית שהיא עצמה מסרה בעבר. זאת למרות עלייה בהוצאות התפעוליות, על רקע העובדה שהחברה נמצאת כעת בעיצומה של תוכנית של הגדלת מצבת כוח האדם שלה, ובפרט הגדלת ארגון המכירות ב-25%.

הכנסות צ'ק פוינט ברבעון הסתכמו בכ-543 מיליון דולר, צמיחה של 6.9% ביחס לרבעון המקביל ב-2021. כל קווי הפעילות צמחו, אך בקצבים שונים: ההכנסות ממוצרים ורישיונות צמחו ב-6% ל-116 מיליון דולר (ברבעון המקביל ההכנסות מתחום זה ירדו), ההכנסות ממנויי אבטחה צמחו ב-13.6% לכ-202 מיליון דולר וההכנסות מעדכוני תוכנה ומתחזוקה צמחו ב-1.9% לכ-225 מיליון דולר.

לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), העלייה בהוצאות התפעוליות (17% לעומת הרבעון המקביל, ל-342 מיליון דולר) הקטינה את הרווח הנקי ב-7.4% לכ-169 מיליון דולר.

על בסיס Non-GAAP, בנטרול סעיפים חשבונאיים שונים, הרווח הנקי הסתכם בכ-204 מיליון דולר, ירידה מ-211 מיליון דולר ברבעון המקביל, אך הרווח הנקי למניה גדל ב-3 סנטים ל-1.57 דולרים, גבוה מתחזיות השוק. זאת על רקע המשך ירידת מספר המניות של צ'ק פוינט בעקבות הרכישה העצמית של מניות שהחברה מבצעת.

ברבעון הראשון צ'ק פוינט הוציאה כ-325 מיליון דולר עבור רכישת כ-2.5 מיליון מניות, כלומר מחיר הרכישה הממוצע היה כ-130 דולר, לעומת המחיר הנוכחי שהוא כ-135.5 דולר. שווי השוק של צ'ק פוינט בנאסד"ק הוא 17.4 מיליארד דולר.

בקופת החברה היו בסוף הרבעון 3.8 מיליארד דולר, לאחר שהחברה ייצרה 398 מיליון דולר מפעילות שוטפת ברבעון, גבוה ב-6.1% ביחס לרבעון המקביל.

"החוזים שחתמנו צמחו בשיעור דו-ספרתי"

במסיבת עיתונאים שנערכה בזום פירטה סמנכ"לית הכספים והתפעול, טל פיין, על נתוני הרבעון: "הייתה פתיחה מאוד חזקה לשנה. ההכנסות צמחו ב-7%, וההכנסות הנדחות צמחו ב-14% לכ-1.67 מיליארד דולר. אנחנו ממשיכים לראות האצה, והבוקינג, החוזים שחתמנו ברבעון, צמחו בשיעור דו-ספרתי בחישוב שנתי, כולל חוזים ארוכי-טווח".

פיין הוסיפה שהמכירות צמחו בכל האזורים הגיאוגרפיים. על קשיי שרשרת האספקה הגלובליים היא אמרה, כי "כמו כולם אנחנו משלמים יותר כדי להביא חומרי גלם. אנחנו מצליחים לספק מוצרים יחסית מהר, אולי לוקח לנו שבוע-שבועיים במקום יום-יומיים, אבל מתחרים שלנו מספקים כבר בהתראה של חודשיים-שלושה. האתגרים נמשכים, לא נראה שזה ייגמר ברבעון הבא, אנחנו מקווים שעד סוף השנה זה ייגמר אבל אי אפשר לדעת".

בהקשר של העלייה בהוצאות אמרה פיין: "אנחנו מגדילים את כוח האדם שלנו בעיקר בפיתוח ובמכירות. צמחנו ב-15% במספר העובדים בעולם שהוא מאוד תחרותי" (הגידול כולל גם שתי רכישות שבוצעו לאחרונה). "הרווחיות שלנו נשארת גבוהה. ללא ספק זה היה רבעון מאוד חזק ואנחנו ממשיכים להתמקד בצמיחת השורה העליונה, ואצלנו זה מתורגם כל הדרך עד לרווח הנקי ולרווח למניה".

גיל שויד, מייסד ומנכ"ל צ'ק פוינט, התייחס לעולם אבטחת הסייבר ואמר שברמה הגלובלית יש גידול של 54% במספר ההתקפות שארגון חווה בכל שבוע. בישראל, שיעור הגידול גבוה יותר - 137%, ואחד מכל 36 ארגונים סבל מהתקפות כופרה (ransomware). לדבריו, "צ'ק פוינט מציעה היום את הפתרון הכי אפקטיבי".

"הירידה ברווחיות הייתה מכוונת" 

בהקשר של גיוסי עובדים, שויד אמר כי החברה בדרך להגדלת ארגון המכירות שלה ב-25%, והצליחה לגדול גם במו"פ למרות הקושי לגייס בשל הביקוש העצום. "זה מייצר לחץ על ההוצאות, אבל בהקשר הזה אלה חדשות טובות, של היכולת לגדול".

פיין הוסיפה כי "התוכנית שלנו היא להגדיל אגרסיבית את כוח האדם, כדי שזה יתורגם בעתיד לצמיחה דו-ספרתית בהכנסות ובבוקינג. דווקא החשש המרכזי שלנו היה שלא נצליח לגייס מספיק עובדים, אבל בסוף הצלחנו יותר מהתוכנית לרבעון. הירידה ברווחיות היא מכוונת".

התחזית לרבעון השני היא להכנסות של 545-575 מיליון דולר, כך שאמצע טווח התחזית גבוה מעט מתחזיות האנליסטים ומשקף שיעור צמיחה דומה לזה של הרבעון הראשון. בשורה התחתונה יירשם רווח נקי Non-GAAP של 1.55-1.65 דולר למניה, ובמקרה זה תחזית האנליסטים זהה לרף העליון של תחזית החברה.