"החלום של העצמאים מתנפץ מול הטופסולוגיה, אנחנו מגשימים אותו": ביקור בחשבונית ירוקה

מנהלת הסושיאל לא מתחזקת חשבון אינסטגרם משלה, המתכנת מחלק צ'ייסרים והלקוחות מגוונים: ממדריכת יוגה ועד למוהל • ביקור במשרדי חשבונית ירוקה • הברזייה

מימין: טל אורן, גיא בראון, נאור מלכה. במשרדי חשבונית ירוקה / צילום: איל יצהר
מימין: טל אורן, גיא בראון, נאור מלכה. במשרדי חשבונית ירוקה / צילום: איל יצהר

המטבחון של:

חשבונית ירוקה, מערכת דיגיטלית לעצמאים 

משתתפים בשיחה:

1. טל אורן, בת 34, מתאמת מרקטינג וסושיאל, שנה וחצי בחברה

2.גיא בראון, בת 32, נשואה, מנהלת תחום חוויית הלקוח, שנתיים בחברה

3. נאור מלכה, בן 34, נשוי ואב לשניים, מתכנת FrontEnd Developer, שמונה חודשים בחברה

על מה מדברים?

איפה אנחנו: ברחוב מנחם בגין בתל אביב, במשרדי חשבונית ירוקה, מערכת דיגיטלית לעצמאים הכוללת פתרונות לתשלומים, סליקת אשראי, הפקת דוחות ו"כל החלק האפור של העסק", כפי שמגדירה גיא, מנהלת תחום חוויית הלקוח.

מאיפה באתם: גיא הייתה עובדת סוציאלית, "אבל משהו בקצב לא נראה לי", היא מספרת. דרך חברה הגיעה לראיון "והיה קליק מטורף, הרגשתי שלבבות עפים באוויר, ואמרתי כן". טל, מתאמת המרקטינג והסושיאל, הייתה כתבת תרבות ב"הארץ" עד שפוטרה בקורונה. לראיון בזום היא הגיעה עם עקבים וחליפה: "במהלך הראיון אפילו הרמתי את הרגל ואמרתי 'תראו, אני עם עקבים'". הראיון של נאור היה קצת שונה: "גמגמתי והרגשתי שנכשלתי, אבל נתנו לי הזדמנות".

המסע למשרד: גיא מגיעה ברכבת מהרצליה ב-9 בבוקר, ופותחת בקפה: "יש מפגש בוקר במטבח. מכינים ארוחת בוקר קטנה יחד". טל מגיעה לאחר מסע מפרך באוטובוס מפלורנטין: "נסיעה מזעזעת. אתמול חזרתי ברגל כי לקו לוקח 50 דקות". נאור הוא בין המקדימים: "ב־7 וחצי אני כבר במשרד". הוא מגיע ברכבת מאשקלון עם אלבז, שעובד איתו במחלקת התכנות: "הוא אוכל לי את הראש בנסיעה. אנחנו כמה אשקלונים פה שהתחברנו טוב". הוא עובד בצוות שמפתח ממשק משתמש: "מה שרואים הלקוחות, החוויה, האנימציות. מה שבפרונט".

סושיאל: טל מתחילה את היום ברשתות החברתיות: "לבדוק אם מישהו פנה לעזרה דרך פייסבוק. השאלה הכי נפוצה היא איך להפיק דוח הכנסות". טל גם אחראית על תחזוק קהילת "פשוט להיות עצמאי" בפייסבוק, שחברים בה 6,500 משתמשים. אבל היא עצמה לא ממש אושיית רשת: "אני קצת אנטיתזה לתפקיד שלי. האינסטגרם שלי חסום ולא אכפת לי כמה עוקבים יש לי".

עצמאות: גיא מגדירה את העבודה כ"הגשמת חלומות": "לעצמאים יש תחושת בדידות מאוד חזקה. יש להם חלום כמו לאפות עוגות או לצייר, ואז הם מגלים שיש מלא דברים טכניים וטופסולוגיה ופיננסים, וזה מפחיד. אנחנו עוזרים להתגבר על הפחד".

לקוחות: לחברה יש 100 אלף לקוחות, בהם עסקים מוכרים כמו המשביר, גוטקס, ביימי ועוד, אבל הרוב הם עסקים קטנים ובינוניים. "אינסטלטור, מדריכי יוגה, מועדון שיט", מציין נאור, וטל מוסיפה: "אל תשכח את המוהלים והקוסמים". גם חברים של טל מעולם המוזיקה נמנים עם הלקוחות: "וזה סוגר להם את הפינה". וגם גיסתו של נאור, שמעצבת תכשיטים, וחבר יהלומן בבורסה.

אלבז: עד לאחרונה נאור היה פעמיים בשבוע ביוגה במשרד, אבל עכשיו "אני בזמן פציעות. יש לי כאבים במפרק", הוא אומר. במשרד יש גם האפי האוור כל רביעי, אבל נאור ואלבז דואגים לחרוג מעבר לשעות הפורמליות: "אני אוהב לעשות שטויות, ואלבז הוא הפרטנר שלי. אנחנו מסתובבים פה ומחלקים לכולם צ'ייסרים".

אחר הצהריים: בארבע המחלקה של טל וגיא מתכנסת במסדרון. "יש מסורת של קפה בארבע. נפגשים לדבר, לא על עבודה", אומרת גיא. "הם תופסים לנו את ספת הרביצה", מתלונן נאור, וטל ממשיכה: "כשאני ממליצה לחברים להגיע אני לא אומרת: עושים פה סופ"ש בדובאי, אלא - האנשים מדהימים". "אבל אנחנו גם עובדים על לקדם חופשה בדובאי", ממהר נאור להוסיף.