יו"ר ההסתדרות מזהיר: אם לא ייפתר המשבר עם העובדים, משרד החוץ יושבת כליל

בישיבה בין ראשי ועד עובדי משרד החוץ לממונה על השכר והסכמי העבודה במשרד האוצר קובי בן נתן, יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד ציין כי הוא תומך בעובדי משרד החוץ וגיבה את דרישותיהם • בר-דוד הודיע כי יגבה את העובדים במקרה של שביתה או חתימה על הסכם

ארנון בר-דוד, יו''ר ההסתדרות / צילום: ההסתדרות הכללית החדשה
ארנון בר-דוד, יו''ר ההסתדרות / צילום: ההסתדרות הכללית החדשה

המאבק במשרד החוץ מגיע לרגע ההכרעה ולגלובס נודע כי אתמול (ב') התקיימה בלשכתו של יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד ישיבה מכרעת בין ראשי ועד עובדי משרד החוץ לממונה על השכר והסכמי העבודה במשרד האוצר קובי בן נתן, בה נידונו נקודות המחלוקת בין הצדדים בסכסוך העבודה שנמשך כבר חודשים ארוכים. יו"ר ההסתדרות העניק לעובדים רוח גבית ואמר בתום הדיון כי מצוקת עובדי משרד החוץ חייבת להיפתר וכי העובדים יזכו לגיבוי מלא של ההסתדרות במקרה של פיצוץ במו"מ ויציאה לשביתה מלאה.

במהלך הפגישה הבהיר בר-דוד כי הוא מגבה את דרישותיהם של עובדי משרד החוץ והאיץ בצדדים למצוא פתרונות לכלל הסוגיות העומדות בסלע המחלוקת בין הצדדים. בר-דוד אמר בסופה של הפגישה לעובדי משרד החוץ כי הוא מאמין שהגיעה העת לפתרון המשבר במשרד החוץ וכי יגבה את העובדים בתהליך לחתימה על ההסכם או ליציאה לשביתה נרחבת במשרד עד לפתרון מצוקתם.

בחודשים האחרונים נוקט הוועד עיצומים בשל אי הסכמות במו"מ בסוגיות כמו שעות נוספות, הוצאות בחו"ל קידומים ועוד. בין השאר הופסק הטיפול במתן אשרות לעובדים זרים מסין ומדינות אחרות, כן הופסק הטיפול בתינוקות פונדקאות שנולדו למשפחות ישראליות בגיאורגיה ועוד.

מוועד העובדים של משרד החוץ נמסר: ״שנים של הזנחה בניהול כוח האדם במשרד החוץ מחייבים פתרון. נראה שכיום כל הגורמים במערכת משר החוץ יאיר לפיד שהביע את תמיכתו בדרישות העובדים, ועד נציבות שירות המדינה, מבינים שיש צורך לטפל בבעיות המועלות על ידי העובדים ואנו מקווים כי נוכל להימנע מהחרפת הצעדים הארגוניים ולשוב להילחם ללא מגבלות למען מדינת ישראל בחזית הדיפלומטית״.

בפגישה השתתפו מטעם וועד עובדי משרד החוץ נציגות של חברי וועד בראשותם של יוסי לוי ספרי יו"ר הועד המדיני, רחלי מרלי יו"ר ועד חוץ מינהלי, יו"ר ועד עובדי המטה מושיקו אלפסי ויעקב ישראל יו"ר ועד הקב"טים.