הצוללת | פודקאסט

למה הדולר מתחזק והשווקים סוערים

החלטת הבנק המרכזי בארה"ב מהשבוע שעבר להעלות את הריבית בחצי אחוז הייתה אמנם צפויה, אך יצרה בכל זאת טלטלה בשווקים, המשך לירידות חדות בבורסות בארה"ב בשיעורים דו-ספרתיים • איך אפשר להסביר את תגובת השרשרת הזו, מה הקשר להתחזקות הדולר מול השקל ואיך כל זה קשור לישראל? • האזינו

נאסדק / צילום: shutterstock
נאסדק / צילום: shutterstock

אחרי ירידות חדות בסוף השבוע האחרון, מדדי המניות בארה"ב חזרו לרמתם מלפני קצת יותר משנה בלבד. על פניו, זה לא נראה כל כך נורא במיוחד לאחר תשואות חלומיות שהציגו המדדים בשנים האחרונות. אך התנודתיות הקיצונית משקפת את הפחד ממשבר ממשי כתוצאה מעלייתה של האינפלציה בארה"ב, או כתוצאה מהפעולות שבהן ייאלץ הבנק המרכזי האמריקאי לנקוט על מנת לרסנה. המגמה השלילית שנרשמה מתחילת השנה בשווקים הפיננסים עלולה להימשך, בעוד המשקיעים מעכלים את הסיכונים ואת הדילמה של הפד: המשך עלייתה של האינפלציה או גלישה למיתון.

מצב זה מעורר שאלות רבות: האם העלאת הריבית מצד יו"ר הבנק המרכזי האמריקאי, ג'רום פאוול, בגובה של חצי אחוז הייתה מפתיעה? איך אפשר להבין את הסערה הנוכחית בשווקים? מה הקשר בין ירידות בשווקים לבין התחזקות של הדולר מול השקל? והאם אנו עומדים בפתחו של משבר? כל התשובות בפרק השבוע של "הצוללת של גלובס", שבו משתתף גם מודי שפריר, אסטרטג השווקים הפיננסיים של בנק הפועלים.