בעיית הקליטה בהילולת מירון תיפתר? רשתות הסלולר יתוגברו

חברות הסלולרית יקימו אתרים זמניים כדי להבטיח שהרשתות יעמדו בעומס החוגגים בהילולה • בהמשך ייקבעו מיקומים נוספים לאתרי קבע

מתחם קברו של רבי שמעון בר יוחאי בהר מירון / צילום: שלומי יוסף
מתחם קברו של רבי שמעון בר יוחאי בהר מירון / צילום: שלומי יוסף

משרד התקשורת פרסם הוראות לחברות הסלולריות לקראת הילולת ל"ג בעומר בהר מירון. בכירים במשרד ערכו סיור באתר במירון ביחד עם נציגי החברות הסלולריות בתחילת החודש ולאחר מכן נשלחו לחברות הוראות מפורטות היכן וכיצד לתגבר את הרשתות לקראת האירוע.

החשש הגדול, שמתבסס על ההיסטוריה של ניסיון משנים עברו, הוא שהרשתות הסלולריות לא יעמדו בעומס החוגגים, בעיקר בעת אירוע בטיחות. הרשתות מתגברות את האתרים במירון אבל באירוע קיצון הן לא יכולות לעמוד בעומס וכתוצאה מכך הן קורסות. במקרה כזה אמורה להינתן קדימות לרשתות התקשורת של כוחות הביטחון באופן אוטומטי.

בפגישה שנערכה, הממונה על המקומות הקדושים בצפון הרב ישראל דרעי פתח את המפגש במתן רקע על אירוע הילולת ל"ג בעומר במירון. הרב הדגיש את חשיבות קיום תקשורת סלולרית תקינה במהלך האירוע וציין כי לדעתו בשנה שעברה השירות והכיסוי היו תקינים וסייעו במהלך אירוע החירום, שבו נהרגו 45 בני אדם. השנה ההילולה תהיה יותר מצומצמת ועל פי הערכות בין חצות ל-4:00 בבוקר יבקרו במקום כ-20 אלף איש (מתחלפים על בסיס מקום פנוי). בשנה שעברה היו כ-70 אלף איש באותן השעות. 

לאחר הסיור סוכם על המיקומים של האתרים הזמניים שיוקמו לטובת האירוע. בהמשך נקבע כי יוקמו עוד אתרים קבועים במיקומים שהומלצו על ידי גורמי המקצוע. המיקומים ישרתו את כל החברות ויכללו חיבורים קבועים לחשמל ותמסורת תומכת על גג מבנה הישיבה, עמודי תאורה ברחבה עליונה ולאורך המסלול לשטחים המערביים, בריכת מים לא פעילה בחלק המערבי בסמוך לבית הקברות ומיקומים אחרים שהחברות יציעו.