אבי גבאי | בלעדי

מגעים לקיצור תקופת הצינון של אבי גבאי מסלקום

דירקטוריון סלקום יידרש לדיון בנושא קיצור תקופת הצינון של מנכ"ל סלקום לשעבר אבי גבאי שמסיים החודש חצי שנה של צינון מאז הודיע על הצטרפותו לקבוצה שרכשה את פרטנר

אבי גבאי / צילום: כדיה לוי
אבי גבאי / צילום: כדיה לוי

דירקטוריון סלקום ואבי גבאי מנכ"ל החברה לשעבר, מנהלים מגעים מתקדמים לפתרון סוגיית קיצור הצינון של גבאי. גבאי עזב את סלקום לפני כחצי שנה ותקופת הצינון שלו קבועה בחוזה העסקה שלו על שנה. קיצור תקופת הצינון של גבאי מגיעה על רקע ההחלטה שלו להצטרף לקבוצה שרכשה את פרטנר - קבוצת גבאי-רודב-הפניקס. הרוכשים קבלו היתר להשלמת העסקה בחודש שעבר.

עם היוודע דבר העסקה בנובמבר שנה שעברה, דירקטוריון סלקום הודיעה לגבאי שעליו למלא אחר תקופת הצינון שעליה התחייב, ובחצי שנה האחרונה הקפיד גבאי להתרחק מכל סוגיה שקשורה לפרטנר או לסלקום.

בינתיים התחלפה ההנהלה בסלקום ולפני מספר חודשים מונה דניאל ספיר כמנכ"ל החברה.

על פי הערכות ניסיון להתנגד לקיצור תקופת הצינון אחרי שגבאי כבר חצי שנה מחוץ לחברה, יתפרש כמהלך שקשה לראות אותו כמקצועי במיוחד לאחר שהחזיר את החברה לרווח. בשוק התקשורת ובכלל היו מעברים רבים של נושאי משרה בכירים בין חברות תוך תקופות צינון קצרות יחסית. הפסיקות בעניין מגוונות אבל לרוב המגמה של בתי המשפט היא להעדיף את חופש העיסוק של מנהלים ועובדים על פני תקופות צינון ארוכות.