מנכ"ל גלאסבוקס: "למרות המפולות בבורסות - הלקוחות צריכים אותנו"

גל המפולות במניות הטכנולוגיה אמנם חתך חצי משווי החברה שלו, אבל ירון מורגנשטרן מאמין שהלקוחות חייבים אותו כדי לשרוד ועם קופה של 55 מיליון דולר הוא עשוי לצאת לקנות מציאות בקרוב

ירון מורגנשטרן מנכ״ל גלאסבוקס / צילום: Glassbox
ירון מורגנשטרן מנכ״ל גלאסבוקס / צילום: Glassbox

חברת התוכנה גלאסבוקס שמספקת מוצרים לניתוח נתוני גלישה בערוצים דיגיטליים, מסכמת היום (רביעי) את הרבעון הראשון של השנה. הכנסות החברה ברבעון אמנם זינקו ב-63%, כשההפסד בשורה התחתונה העמיק. אבל מה שמעניין את הפעילים בשוק כיום הוא עד כמה המפולת במניות הטכנולוגיה עלולה לשבש את פעילותה העתידית של החברה.

ברבעון שחלף הסתכמו ההכנסות של החברה ב-12.7 מיליון דולר למול 7.7 מיליון דולר ברבעון הראשון אשתקד. עם זאת הפסדי החברה העמיקו ברבעון שחלף. ההפסד התפעולי הסתכם ב-7.6 מיליון דולר, למול 5.8 מיליון דולר. בשורה התחתונה הפסדי החברה הסתכמו בכ-7.9 מיליון דולר ברבעון הראשון מול 5.4 מיליון דולר ברבעון המקביל.

עם זאת, המשקיעים לא מתרגשים מההפסדים, שכן מניות החברה מטפסות ב-1.7% במהלך המסחר היום. מתחילת השנה, בדומה לנעשה במניות הטכנולוגיה, נחתכה מניית גלאסבוקס ב-55.7%, כששווי השוק של החברה עומד על 416 מיליון שקל. בגלאסבוקס מציינים עם פרסום התוצאות כי שיעור ההכנסות השנתיות החוזרות (ARR), נתון שאמור לשקף את יציבות הפעילות של החברה. היקפן עומד על 45.5 מיליון דולר ברבעון הראשון (בקצב שנתי) וזה הרבעון הרביעי ברציפות בו נרשמת צמיחה בנתון. שיעור שימור הלקוחות הגיע לשיא ועומד על 96%.

מנכ"ל החברה ירון מורגנשטרן, מגלה בשיחה עם גלובס ביטחון רב בהמשך שימור הלקוחות וגם ביכולת שלו לאתר הזדמנויות לרכישה בשוק הצונח. לדבריו, "המפולות החדות במניות הטכנולוגיה ובבורסות רק מחזקות את ההערכה שלנו לגבי הנכונות של הלקוחות גלסבוקס להמשיך להשתמש בשירותים שלנו. כשהבורסות נצבעות באדום אנחנו רואים ירוק בעיניים".

מאיפה מגיע הביטחון הזה? "מהמקום של גלאסבוקס. אני רואה משהו הפוך ממה שרואים בשווקים. אנחנו עוזרים לארגונים לשפר את חווית הלקוח שלהם. ככה שהצורך שלהם רק גדל במצב הנוכחי. החברות שאנחנו עובדים איתן חייבות להגביר את הפעילות הדיגיטלית שלהן. זה דבר שמאפשר לנו להמשיך לצמוח בצורה בריאה. אנחנו עם ביזנס מאוד ריאלי שמייצר תשואה על ההשקעה שהיא מאוד ברורה ללקוחות".

לפי מורגנשטרן, הנפילות בשווקים עשויות לייצר הזדמנויות רכישה לחברה. כשגלאסבוקס מחזיקה בכמות מזומנים נאה לשם כך. את הרבעון הראשון השנה סיכמה עם 55 מיליון דולר בקופה שלה, קפיצה של פי 3 בתוך שנה. הצמיחה במזומנים בקופה הגיעה בעיקר מההנפקה של החברה ביוני האחרון, אז הנפיקה גלאסבוקס לפי שווי של 350 מיליון דולר (לפני הכסף). סכום הגיוס הסתכם ב-96 מיליון דולר, כשרק חלקו זרם לקופת החברה, והשאר שימש כרכיב סקנדרי לבעלי המניות הקיימים בה.