המשטרה: לפתוח בחקירה פלילית נגד חברי הכנסת אחמד טיבי ועופר כסיף

משטרת ישראל פנתה ליועמ"שית בבקשה לפתוח בחקירה פלילית נגד שני חברי הכנסת מהרשימה המשותפת בשל עימותים שהיו בסוף השבוע עם שוטרים • באחד מהעימותים בהר חברון נראה ח"כ כסיף מכה בראשו של שוטר, ובעימות אחר במזרח ירושלים נראה ח"כ טיבי מתעמת עם שוטרים שניסו לעצור צעיר פלסטיני, דוחף אותם ומבריח את העצור

ח''כ אחמד טיבי / צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת
ח''כ אחמד טיבי / צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

המשטרה פנתה ליועצת המשפטית לממשלה, עו"ד גלי בהרב-מיארה, בבקשה לפתוח בחקירה פלילית נגד חברי הכנסת אחמד טיבי ועופר כסיף מהרשימה המשותפת בשל עימותים שהיו בסוף השבוע עם שוטרים.

באחד מהעימותים בהר חברון נראה חבר הכנסת כסיף מכה בראשו של שוטר, ובעימות אחר במזרח ירושלים נראה חבר הכנסת טיבי מתעמת עם שוטרים שניסו לעצור צעיר פלסטיני, דוחף אותם ומבריח את העצור.

במכתב נאמר כי בהמשך לאירועים מהימים האחרונים ועל-פי הנחית המפכ"ל, אספו באגף החקירות והמודיעין של משטרת ישראל חומרים בדבר האירועים האחרונים בהם תועדו חברי הכנסת אחמד טיבי ועופר כסיף מול שוטרים במחוז ירושלים ומחוז ש"י. החומרים שנאספו צורפו למכתב ובו בקשה לאשר את פתיחתה של חקירה בגין תקיפת שוטרים, הכשלת שוטר במילוי תפקידו, איומים והפרעה לשוטר במילוי תפקידו.

מהמשטרה נמסר כי הבקשה שעברה ליועצת המשפטית לממשלה נבחנה קודם בחטיבת החקירות במשטרה, שמצאה כי יש מקום לפתוח נגדם בחקירה לאור החומרים שנאספו.