תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

הדברת מזיקים לבית ולעסק – על מה חשוב לשים דגש

הקיץ בדרך ואיתו מתגלים החרקים המזיקים • מה משפיע על מחיר ההדברה, מה כדאי לבחון ולברר לפני שמזמינים מדביר ומתי ידרשו מכם תוספת מחיר עבור השירות

צילום: Shutterstock
צילום: Shutterstock

הכתבה מטעם חברת המדביר שמציל

כולנו רוצים לחיות בבית נקי מחרקים מזיקים כמו נמלים, ג'וקים, פשפשים, פרעושים וכו'. באופן דומה יש מצבים רבים שבהם נדרשת הדברה מקצועית בעסק, כשלצד זאת שירות מבוקש נוסף הוא לכידת עכברים או חולדות. במקביל לצורך הברור בפעולה אפקטיבית שתסלק את האורחים הלא רצויים, ישנה גם שאיפה מובנת להוזיל את עלות השירות ככל האפשר. כמה עולה הדברה ב-2022, מהם הפרמטרים שמשפיעים על המחיר ומה עוד חשוב לבחון כשמזמינים מדבירים, לידור יעקובי מדביר מוסמך ובעלי חברת המדביר שמציל, מסביר:

השפעת עליית המחירים הכללית על תחום ההדברה

2022 מתאפיינת בעליות מחירים במגוון רחב של תחומים. מחירי הדיור ממשיכים לעלות ובשיעור חד כבר יותר מעשור, המזון התייקר אף הוא ועוד מוצר בולט שאנחנו משלמים עליו יותר מבעבר הוא הדלק. הגורמים שהובילו לעליות המחירים רלוונטיים גם עבור תמחור שירותי הדברה: מאחר שהדלק יקר יותר, עלות התפעול של חברת ההדברה גבוהה יותר, וגם התייקרותם של חומרי הדברה רבים מחייבת עדכון תעריפים של שירותים כמו הדברת נמלים, הדברת תיקנים, הדברת חרקי מזון וכו'. יחד עם זאת חשוב לציין שהעלייה בתחום זה יחסית מתונה.

לידור יעקובי, בעלים של חברת המדביר שמציל / צילום: באדיבות חברת המדביר שמציל
 לידור יעקובי, בעלים של חברת המדביר שמציל / צילום: באדיבות חברת המדביר שמציל

איך לבצע השוואת מחירים באופן מושכל?

על-מנת שלא לשלם מחיר גבוה מדי עבור הדברת מזיקים, נדרשת באופן טבעי השוואת מחירים. כשעורכים השוואה בין מספר חברות הדברה, רצוי לא רק לבדוק את המחיר אלא גם את התמורה. כך למשל, אם השירות המבוקש הוא הדברת תיקנים אמריקאים, כלומר ג'וקים, כדאי לוודא שההדברה כוללת טיפול בביובים. עבור הדברת נמלים השאלה המתבקשת היא מהי שיטת הפעולה של כל חברה - ריסוס או פיזור קפסולות זעירות שמכילות חומר רעיל. רק השוואה של העלות והתועלת גם יחד מבטיחה בחירה נכונה.

בדקו את רישיון המדביר

דגש נוסף הוא הזמנת מדביר מוסמך, כלומר איש מקצוע בעל רישיון (בתוקף) של המשרד להגנת הסביבה. למרבה הצער, ישנם גם לא מעט מדבירים לא מקצועיים, שאולי מציעים מחיר זול עבור הדברה כזו או אחרת, אבל חיסכון שכזה עלול לעלות לכם ביותר. מדביר שמשתמש בחומרים לא מאושרים יכול להציע הצעות מחיר אטרקטיביות לכאורה, אבל כולנו יודעים היטב עד כמה מסוכנים כימיקלים מסוימים, ואין שום סיבה להיחשף אליהם שלא לצורך רק כדי לחסוך כמה עשרות או אפילו כמה מאות שקלים.

כמה זה עולה לנו?

לפי יעקובי, גודל השטח שאותו רוצים לנקות מחרקים מזיקים משפיע מן הסתם גם הוא על המחיר שתתבקשו לשלם עבור הדברה. לפי יעקובי הדברה נגד נמלים בדירת 2 חדרים תעלה בין 250 ל-300 שקל, ואילו הדברה דומה בבית של 5-6 חדרים תעלה 300 עד 400 שקל. ככלל, המחיר ההתחלתי עבור הדברת תיקנים אמריקאים (ג'וקים) הוא 250 שקל, וזהו גם המחיר ההתחלתי של הדברת נמלים. הדברת פשפשי מיטה היא שירות יקר יחסית בגלל מורכבות הפעולה - שכוללת גם שאיבה עוצמתית, שימוש בקיטור חם וגם ריסוס, כל זאת לאחר ניטור מקיף של השטח. עלות הדברה מסוג זה היא כ- 1,000 שקל לכל חדר.

הדברה בבית קפה או במסעדה תעלה בין 350 ל-600 שקל, בהתאם למאפיינים הספציפיים של המקום, ועבור הדברת אולם אירועים או גן אירועים תתבקשו לשלם בין 600 שקל ל-1,000 שקל, בהתאם לשטח ולסוג ההדברה הדרוש.

מתי יתכן צורך בהגעה מיידית?

חברת הדברה מספקת שני סוגי שירותים - הדברה מונעת ולצד זאת סילוק/חיסול חרקים ומזיקים אחרים שהגיעו לבית או לעסק. ההדברה המונעת מטבעה היא אינה שירות שנדרש באופן מיידי, אם כי כן מומלץ להיערך מראש ולהזמין את המדבירים שבוע או שבועיים לפני המועד המתאים לכם. במקרה שבו כבר נוצרה בעיה, יתכן צורך בהגעה מהירה מאוד של אנשי המקצוע. למשל, כשמתגלה קן צרעות בתוך דירת מגורים או בסמוך לה, או בכל מבנה אחר שיש בו בני אדם, או כשרוצים להיפטר מעכבר או חולדה בבית, וגם כשיש כמות גדולה במיוחד של חרקים במקום מסוים. מחיר שירות בשעות הערב או בסופי שבוע, וגם כזה שנדרש מרגע לרגע, יכלול תוספת מסוימת. התוספת לא אמורה להיות גבוהה מדי, ובוודאי שלא ביחס לתועלת שמובטחת בזכות האפשרות לישון בשקט.

*המאמר באדיבות לידור יעקובי מדביר מוסמך ובעלים של חברת המדביר שמציל.

לערוץ היוטיוב של חברת המדביר שמציל הקליקו>>