כת"ב שמה את הז'טונים על מדיוונד: מעבירה את המנכ"ל לניהול החברה-הבת

עופר גונן יפרוש מניהול כת"ב וימונה למנכ"ל החברה-הבת מדיוונד; סמנכ"ל הכספים אסף סגל יחליפו כמ"מ מנכ"ל כת"ב • גונן: "מדיוונד היא אחד הנכסים העיקריים של כת"ב. עם פרסום תוצאות ניסוי שלב II של מוצר החברה לריפוי פצעים, נפתחו הזדמנויות אסטרטגיות לחברה" • גונן ימשיך לנהל את מהלכי חיפוש חברת מטרה ל-SPAC קקטוס 1

עופר גונן / צילום: ערן לביא
עופר גונן / צילום: ערן לביא

חברת כלל ביוטכנולוגיה, הנסחרת בבורסה בתל אביב, הודיעה היום (ג') כי המנכ"ל עופר גונן מונה למנהל החברה-הבת של כת"ב, מדיוונד, בה מחזיקה כת"ב 33%. בעקבות השינוי ימונה סמנכ"ל הכספים של כת"ב, אסי סגל, למנכ"ל זמני; וגבי ברבש, לשעבר מנכ"ל בית החולים איכילוב, שהיום הוא דירקטור בכת"ב, ימונה לסגן יו"ר.

בעקבות ההודעה מניית כלל ביוטכנולוגיה  יורדת 0.5%, והחברה נסחרת לפי שווי של 154 מיליון דולר. מניית מדיוונד , שרשמה שווי של 61 מיליון דולר עם סגירת המסחר אתמול (ב'), יורדת כעת 3.17% בקדם מסחר.

מדיוונד פיתחה מוצר על בסיס מיצוי של אננס, אשר יכול להסיר רקמה מתה מכוויה או מפצע, כתחליף לניתוח. מוצרי החברה מסירים את מלוא הרקמה הפגועה, תוך נזק מופחת לרקמה הבריאה לעומת האופציה הניתוחית.

החברה כבר הביאה לאישור באירופה את המוצר לטיפול בכוויות, שוק קטן יחסית, והיא רשמה הכנסות של 23 מיליון דולר בשנת 2021, גידול של 46%. תקוותה היא להגיע לשווקים גדולים הרבה יותר: שוק הכוויות בארה"ב ושוק ריפוי הפצעים בארה"ב ובאירופה.

בתחום הכוויות, מדיוונד מקווה להגיש את המוצר שלה לאישור שיווק בארה"ב בחודשים הקרובים. בתחום הפצעים, היא הודיעה לאחרונה על תוצאות טובות בניסוי שלב II. בנוסף, החברה מקווה להגיש בקרוב לאישור באירופה של מוצר לטיפול בכוויות בילדים. כך היא תוכל להגדיל את ההזדמנות שלה בשוק זה, בו היא כבר פעילה. 

"הזדמנויות אסטרטגיות" 

לדברי גונן, "מדיוונד היא אחד הנכסים העיקריים של כת"ב. עם פרסום תוצאות ניסוי שלב II של מוצר החברה לריפוי פצעים, נפתחו הזדמנויות אסטרטגיות לחברה (הכוונה היא כנראה להסכמי שיתוף-פעולה או אקזיט מול חברת תרופות גדולה - ג.ו.). אני מאמין שיש לי את היכולת למקסם את הערך מן ההזדמנויות הללו".

שרון מלכה, היום מנכ"ל מדיוונד, יישאר דירקטור בחברה.

כת"ב היא חברת השקעות המחזיקה במדיוונד (33%); בחברת תאי הגזע גמידה סל הנסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 141 מיליון דולר;  בחברת אליסיו מתחום חיסוני הסרטן (28%), שחתמה לאחרונה על הסכם פיתוח משותף עם תאגיד ריג'נרון; ובחברת אקסיטרה (28%), בה ביצעה כלל עסקה של מכירת 17% מהחברה לפי שווי של 36 מיליון דולר. כת"ב מימשה לפני כשנה את אחזקותיה בחברה Cadent, בתחום בריאות הנפש, ורשמה רווח של 65-75 מיליון שקל.

בשנים האחרונות כת"ב לא ביצעה השקעות חדשות, בעיקר בשל היעדר מזומנים בקופה לאחר תקופה של מימושים מעטים. המהלך האסטרטגי העיקרי שביצעה בשנה האחרונה, היה ההקמה של ה-SPAC (חברת רכישה מיוחדת) קקטוס1, בשותפות עם קרן הון-הסיכון IBF וחברת CBG של המיליארדר וינסנט צ'ינגוויז. למרות עזיבתו את ניהול כת"ב, גונן ימשיך לנהל את המאמצים לאיתור חברת מטרה לקקטוס1 ובניית העסקה.

קקטוס1 גייסה באוקטובר כ-110 מיליון דולר, ויש לה כשנה למצוא חברת מטרה אשר תהיה מקובלת על המשקיעים. שוק ה-SPAC כרגע מדשדש, וחברות רבות, שכבר חתמו על הסכמים המקנים לחברות המטרה שוויים גבוהים, לא הצליחו להשלים עסקה. אולם למצב השוק יש גם השפעה על השווי לו מצפות חברות המטרה, כך שייתכן שניתן יהיה למצוא את הדרך להגיע לעסקה. בינתיים, קקטוס1 נסחרת לפי שווי של 156 מיליון דולר, ושוויה לא פחת משמעותית למרות התנודות בשוק.

אם כת"ב תרשום מימושים במדיוונד, קקטוס1 או גמידה סל, היא תוכל לחזור להיות חברת השקעות פעילה.