מגדלים בני 40 קומות ואגם מלאכותי: מי יבנה את פרויקט היוקרה בכיכר המדינה?

הפרויקט עבר שלב נוסף בדרך ליישומו בשטח, לאחר שאשטרום ואלקטרה בנייה נבחרו פה אחד באספת הבעלים שנערכה • התמורה שיקבלו החברות: כ־1.4 מיליארד שקל • כעת נותר עוד שלב אחד לפני תחילת העבודות: היתר הבנייה

כיכר המדינה / הדמיה: 3dvision
כיכר המדינה / הדמיה: 3dvision

עוד שלב בדרך למימוש פרויקט כיכר המדינה: כ־250 בעלי הקרקע בפרויקט היוקרתי בצפון הישן של תל אביב בחרו אמש (ג') את החברות הקבלניות שיבצעו את הפרויקט בפועל, אשטרום ואלקטרה בנייה, אשר יקימו את המיזם יחד. עובדת הבחירה בשתיים כבר פורסמה בעבר, אך אתמול באספת בעלי הקרקעות היא אושרה באופן רשמי, ופה אחד.

שתי החברות יקימו "בעיגול הפנימי" והריק מבנייה בכיכר המדינה שלושה מגדלי ספירלה בני 40 קומות כל אחד, עם 453 דירות בסך הכול. באמצע המתחם יוקם פארק ציבורי שיכלול גם אגם מלאכותי, ומתחת לפרויקט ייבנה חניון תת־קרקעי, ובו יותר מ־1,600 מקומות חניה - 906 לשימוש הדיירים, ועוד 720 מקומות חניה ציבוריים. הפרויקט יחלוש על פני כ־50 דונם, ו־15 דונם מהם יוקצו לעירייה וישמשו בין היתר להקמת בית ספר חדש במתחם.

שתי החברות יקבלו עבור העבודות סכום של 1.4 מיליארד שקל. כחלק מהתקדמות הפרויקט הודיעה לאחרונה חברת המימון החוץ־בנקאי ברקת, אשר מממנת את הפרויקט, כי השלימה את מהלך המימון. על תכנון הפרויקט אמון משרד האדריכלים יסקי־מור־סיון. את נציגות בעלי הקרקע, בראשות דני גולדשמיד ורפי בן יעקב, מלוות עורכות הדין אביגיל קסטיאל ונועה גלזר בכר ממשרד ש. הורוביץ ושות'; מנהלי הפרויקט הם אסף מור ורון גלר. הניהול ההנדסי של הפרויקט יבוצע על ידי וקסמן גוברין גבע.

נציין כי היתר החפירה והדיפון לפרויקט כבר התקבל ב־2018, ושלב זה הושלם. בעלי הקרקע חתמו לא מכבר על הסכם הפיתוח מול העירייה, ושילמו את היטלי ההשבחה; כעת ממתין הפרויקט להיתר הבנייה הרשמי, ועל פי ההערכות זה יגיע - לאחר 70 שנים של תוכניות על הקרקע, וכ־22 שנים שבהן קודמה התוכנית הנוכחית - בתחילת הקיץ.