19 ילדים ו-2 מורים נרצחו בטקסס; ביידן קורא לחוקי נשק קפדנים יותר

מקרה ירי המוני שני ב-10 ימים בארה"ב: בעיירה יובלדי בדרום טקסס נהרגו 19 ילדים ו-2 מורים באירוע ירי שהתרחש בבית ספר יסודי • בנאום שנשא, אמר נשיא ארה"ב: "כמדינה אנחנו צריכים לשאול מתי למען השם נעמוד בפני הלובי של חברות האקדחים והנשק. מתי נעשה את מה שכולנו יודעים שצריך לעשות?"

גו ביידן / צילום: Shutterstock, Perry McLeod
גו ביידן / צילום: Shutterstock, Perry McLeod

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן קרא לחוקי נשק קפדניים יותר בארה"ב, לאחר מקרה ירי בבית ספר יסודי בעיירה יובלדי (Uvalde) בטקסס שבו נהרגו עד כה 19 תלמידים ושני מבוגרים. 

בנאום שנשא, אמר נשיא ארה"ב: "כמדינה אנחנו צריכים לשאול מתי למען השם נעמוד בפני הלובי של חברות האקדחים והנשק. מתי נעשה את מה שכולנו יודעים שצריך לעשות?".  ביידן הורה להניף את הדגלים בחצי התורן בבית הלבן ובבנייני הממשלה לאחר האירוע. 

העיירה יובלדי נמצאת בדרום טקסס, וגרים בה 15 אלף איש. היורה, בן 18, נהרג על ידי המשטרה.  מקרה הירי ביובלדי הוא השני שמתרחש בארה"ב בפרק זמן של 10 ימים, לאחר המתקפה בבאפלו, ניו יורק. 

גם סגנית הנשיא קאמלה האריס קראה להידוק חוקי הנשק: "לרוב הייתי אומר ברגע כזה שהלבבות שלנו שבורים. אבל הלבבות שלנו ממשיכים להישבר, וכמדינה אנחנו צריכים להיות בעלי אומץ לקחת פעולה שתבטיח שמשהו כזה לא יקרה שוב אף פעם". 

הסנאטור הדמוקרטי כריס מרפי אמר בסנאט לעמיתיו: "למה אתם מתאמצים להשיג את העבודה הזאת בסנאט, ולשים את עצמכם בעמדת כוח אם התשובה שלכם כשהילדים שלנו רצים בבהלה היא לא לעשות דבר? למה אתם כאן אם לא לפתור בעיה מהותית כמו זאת?". 

לעומתו, הסנאטור הרפובליקני טד קרוז אמר ש"לאחר מקרה רצח רשע שכזה, אתם רואה הרבה אנשים שהפתרון המיידי שלהם הוא להגביל את הזכויות של אזרחים שומרי חוק. זה לא יעבוד, וזה לא אפקטיבי".