פלסטו-קרגל מוכרת לפלסטופיל פעילות אריזות ב-83 מיליון שקל

פלסטופיל, שבשליטת קיבוץ הזורע ואיש העסקים רונן אלעד, תשלם סכום שקרוב לשווי השוק שלה • הפעילות של פלסטו-קרגל מתמקדת בחברה הבת מור, שעוסקת בהדפסה על יריעות פוליאתילן

אריזה במוצרי פלסטופיל / צילום: מצגת החברה
אריזה במוצרי פלסטופיל / צילום: מצגת החברה

חברת פלסטופיל הזורע , שבשליטת קיבוץ הזורע ואיש העסקים רונן אלעד, מבקשת להרחיב באופן משמעותי את פעילותה, דרך רכישת פעילות האריזות הגמישות של חברת פלסטו-קרגל . פלסטופיל תשלם סכום של 83 מיליון שקל במזומן עבור הפעילות הנרכשת, סכום הדומה לשווי השוק של פלסטופיל עצמה.

לפלסטופיל קיימת אפשרות לדחות תשלום של 15 מיליון שקל מתוך סך התמורה, לתקופה של עד שישה חודשים לאחר מועד ההשלמה, תמורת תוספת ריבית שנתית של 5% והצמדה למדד על הסכום הנדחה.

פלסטופיל עוסקת בייצור יריעות פלסטיות גמישות לאריזה, בעיקר עבור תעשיית המזון המצונן. כ-70% ממכירות החברה הן מחוץ לישראל, בעיקר בצפון אמריקה ואירופה. את הרבעון הראשון של 2022 סיימה פלסטופיל עם הכנסות של 46.2 מיליון שקל, המשקפות עלייה של כ-8% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

עם זאת, עלייה במחירי ההובלה שחקה ברבעון הראשון את הרווח התפעולי של פלסטופיל ב-66% ל-596 אלף שקל, ואילו הרווח הנקי נחתך ב-82% ל-299 אלף שקל בהשפעת ירידה בהכנסות המימון.

הפעילות מתמקדת במור, החברה הבת

פעילות האריזות הגמישות של פלסטו-קרגל, אותה רוכשת כעת פלסטופיל, מרוכזת בעיקר בחברה הבת, מור תעשיות פלסטיק, הפועלת בתחום ההדפסה על יריעות פוליאתילן והדבקה של סרטי פוליאתילן מודפסים על רשתות, מעטפות בטיחות וסרטי בטיחות. 

עיקר הפעילות הנרכשת מתרכזת בשוק הישראלי, כאשר לקוחותיה מתפלגים לשתי קבוצות עיקריות: מגזר תעשייתי ולקוחות אחרים. המגזר התעשייתי כולל בתוכו יצרניות של מזון ומשקאות, טואלטיקה, פרמצבטיקה, גומי, פוספטים, כימיקלים ועוד, ואילו עם הלקוחות האחרים נמנים לקוחות מהמגזר החקלאי, הקמעונאי, הציבורי, הפיננסי ועוד.

ברבעון הראשון של 2022 הניבה הפעילות הנרכשת הכנסות של 62.1 מיליון שקל ו-EBITDA (רווח תפעולי לפני פחת והפחתות) של 6.7 מיליון שקל. ב-2021 כולה נרשמו לה הכנסות של 211.8 מיליון שקל ו-EBITDA של 23.1 מיליון שקל.

לדברי פלסטופיל, הרכישה מבוצעת בהתאם לאסטרטגיה הכוללת של החברה, של התרחבות באמצעות ביצוע רכישות והגדלת נפח הפעילותה בתחומי הליבה שלה. פלסטופיל הוקמה בשנת 1960 ופועלת מאז מקיבוץ הזורע שליד המושבה יקנעם.

בתחילת השנה רכש איש העסקים רונן אלעד 18.6% ממניות החברה מידי הקיבוץ תמורת 15 מיליון שקל. לאחר השלמת העסקה נותר קיבוץ הזורע עם החזקה ב-48.4% ממניות פלסטופיל, ואילו אלעד מונה לתפקיד יו"ר החברה. במסגרת העסקה, ניתנה לאלעד אופציה לרכישת מניות נוספות, שתגדיל את החזקתו ל-42% ותצמצם את החזקות הקיבוץ ל-25% בלבד.

פלסטו-קרגל: הפסד הון של 10 מיליון שקל

מלבד תחום האריזות הגמישות, שנמכר עתה, עוסקת פלסטו-קרגל בייצור ושיווק של לוחות ואריזות מקרטון גלי, המשמשים בעיקר לאריזה ושינוע של מוצרי תעשייה, הייטק, מזון ותוצרת חקלאית. פלסטו-קרגל מדווחת כי השלמת המכירה הנוכחית צפויה להסב לה הפסד הון של כ-10 מיליון שקל (כולל הוצאות עסקה).

הפסד זה כבר הופיע בדוחות הכספיים של פלסטו-קרגל לרבעון הראשון של 2022, כאשר לצדו רשמה החברה פסד של 30.5 מיליון שקל מירידת ערך של חברת קרגל שנותרה בבעלותה. כך שבשורה התחתונה רשמה פלסטו-קרגל הפסד של כ-24 מיליון שקל ברבעון הראשון, וזאת למרות צמיחה של 26% בהכנסות ל-207 מיליון שקל.