מק-בוקים, מערכת הפעלה חדשה לאייפון ועוד: אפל משיקה שלל מוצרים חדשים

כנס המפתחים של אפל התקיים היום (ב') • מה חדש במערכת ההפעלה של האייפון? אילו פיצ'רים כוללת מערכת ההפעלה בשעון? וכיצד יראה המק-בוק החדש? • גלובס מביא לכם את הבשורות האחרונות של אפל

מנכ''ל אפל טים קוק בהשקת המוצרים / צילום: צילום מסך
מנכ''ל אפל טים קוק בהשקת המוצרים / צילום: צילום מסך

מערכת ההפעלה של האייפון, iOS 16

בתחילת האירוע, עלה מנכ"ל אפל טים קוק כדי להתחיל עם ההכרזות השונות. כפי שיכולנו לצפות, קוק התחיל ישר עם מערכת ההפעלה המעניינת ביותר - מערכת ההפעלה של האייפון ה-iOS 16. אפל הודיעה כי יש תכונות חדשות של שיתוף, תקשורת, מודיעין והתאמה אישית חדשות. השינוי הראשון הוא במסך הנעילה, "ב-iOS 16, אנו מביאים את העדכון הגדול ביותר אי פעם למסך הנעילה".

לפי ההדגמה באירוע, מסך הנעילה מתאפיין בעיצובים בהתאמה אישית, משמע תמונות שונות, גופנים שונים לטקסט ופילטרים. בהדגמה הוצג איך מסך הנעילה הותאם כפי שרוצים, אילו ווידג'טים אפשר להוסיף ומיקום התמונה. בהתבסס על התמונות שיש לכם במכשיר, תוכלו לקבל אפשרויות שונות חכמות שהמכשיר מציע.

לצד זאת, אפל החליטה לשנות, ולהציג את ההתראות מהחלק התחתון של המסך ולא מהחלק העליון כפי שאנחנו מכירים. אפל הציגה פיצ'ר נוסף בשם Live Activities כדי להראות אירועים חיים כמו תוצאות ספורט, המתנה לאובר, מוזיקה ועוד. מצבי הפוקוס השונים, אלו שבעזרתם משתמשים יוכלו לסנן רעשים והסחות דעת לפי המצב בסדר היום - יקבלו מעתה גם את העיצובים במסך הנעילה, משמע יהיה אפשר להתאים מסך נעילה ביחס למצב (מסך נעילה לעבודה, מסך נעילה הביתה וכו') וכך להתאים גם את הוודיג'טים המוצגים.

אפליקציית ההודעות של אפל מקבלת 3 פיצ'רים חדשים: מעכשיו אפשר לערוך שגיאות הקלדה בהודעות. פיצ'ר נוסף הוא Undo להודעות, והשלישי "לא נקרא" לשיחות מסוימות.

הכרזה חשובה במיוחד שהציגה אפל, דווקא ביחס לפיצ'ר Live Text שלה. הפיצ'ר מאפשר להעתיק משפטים כתובים מתוך תמונות וכעת הדבר יגיע גם לסרטונים. יהיה אפשר לעצור סרטון, ולקחת משם את כל המילים הזמינות. לצד זאת, יהיה אפשר לחתוך מתוך מתמונות אובייקטים ולהדביק את התמונה החדשה איפה שרוצים. מדובר בהדגמה חשובה של מציאות רבודה, ואפל רמזה כאן על יכולות עתידות שהיא מתכננת להציג בהמשך.

חטיבה נוספת שאפל הכריזה לגביה, היא Apple Wallet. מעכשיו הארנק יוכל לאמת אתכם עבור אפליקציות שדורשות את זה, ובנוסף הוכרז על פיצ'ר בשם Apple Pay Later, מאפשר לכם לפצל עלות של רכישה לארבעה תשלומים שווים ללא ריבית וללא עמלות.

אפל הכריזה גם על פיצ'רים חדשים סביב Family Sharing, משמע יחסי הגומלין בין ההורים לילדים. בקרת ההורים נוחה יותר, וישנן הגדרות בלחיצת כפתור - לדוגמה, הורה יוכל לאשר בקשות לזמן מסך לילדים ישירות מהודעה שנשלחה אליהם מהילד ולא צריך לחפש את המאפיין או ההגדרה בהגדרות. לצד זאת, אפל הציגה iCloud Shared Photo Library - משמע ספריית ענן לתמונות עד שישה אנשים. במקום שכל התמונות יגובו, אלא רק התמונות שאתם רוצים ולשתף רק את האנשים הרלוונטיים מהמשפחה.

כמו בכל אירוע של אפל, היא שמה דגש גם על פרטיות. לאחר שאפל הזכיר את פיצ'ר השקיפות שעורר סערה מול פייסבוק, באפל משיקים כלי שיעזור למי שנפגע במערכות יחסים פוגעניות. הפיצ'ר החדש הוא Safety Check - כדי להגן על אנשים במערכות יחסים פוגעניות. אזור מיוחד שאפשר לזהות למי יש את הסיסמאות והמידע ואף לשנות במהירות את ההרשאות שהם נתנו לאנשים האחרים.

הבטא הציבורי יהיה זמין בחודש יולי, ובסתיו מערכת ההפעלה תהיה זמינה לכולם.

מערכת ההפעלה של השעון, WatchOS 9

אפל הכריזה הערב גם על מערכת הפעלה חדשה לשעון. יש עיצובים חדשים, הכוללים אפילו עיצוב ללוח שנה שתואם את לוח השנה העברי. כמו שציפינו, אפל מביאה פיצ'רים חדשים לאפליקציית Workout שלה.

יש שלושה מדדי ריצה חדשים (new running form metrics) כדי לעקוב אחרי הפעילות שלכם. למעשה אפל מראה איך היא משתמשת בחיישנים השונים כמו ג'יירו ותאוצה, כדי להבין את הצורה שאתם רצים ומה אורך הצעד שלכם. בנוסף, אפליקציית Fitness זמינה גם באייפונים, בעזרת החיישנים של המכשיר החכם.

יהיה אפשר ללמוד בעזרת watchOS 9 על הצורה שבה אתם ישנים יותר. הפיצ'ר החדש כולל מידע נוסף על שלבי השינה הנוספים - REM, Core, ו-Deep sleep. חוץ מזה, אפליקציית הבריאות תוכל לעקוב אחרי כאלו שיש להם פרפור פרוזדורים, משמע לעקוב אחרי כמה זמן הלב שלהם נמצא במצב A-fib. הבטא הציבורי יהיה זמין בחודש יולי, ובסתיו מערכת ההפעלה תהיה זמינה לכולם.

הדור הבא של המעבדים החדשים של אפל, M2

החברה הכריזה הערב על הדור הבא של המעבד שלה, ה-M2. לפי החברה, הוא בייצור של 5 ננו מטר, 20 מיליארד טרנזיסטורים, במילים אחרות: 25% יותר מאשר ה-M1. לפי אפל, עד 24GB של unified memory, וגם רוחב פס זיכרון של 100Gbps.

אפל מתהדרת בכך שהביצועים חזקים מהדור הקודם ב-18%, ופי 1.9 מ"שבב המחשב הנייד האחרון בן 10 ליבות". חשוב לציין שהם לא הציגו שום נתון, אלא רק גרף. ל-M2 יש 25% יותר בביצועי GPU לפי אפל ביחס ל-M1.

הדור הבא של ה- MacBook

המק הראשון שיקבל את המעבד החדש של אפל הוא ה-MacBook Air. מסך של 13.6 אינץ', בהירות של 500 ניטים, מיליארד צבעים. המחשב בעל עיצוב מרובע יותר והוא כולל את סך החיבורים הבאים: שקע אוזניות, 2 יציאות של ת'אנדרבולט וטעינת MagSafe. המצלמה כוללת 1080p, עם ביצועי אור נמוך.

לפי אפל, ה-Air החדש מהר יותר ב-20% מהדור הקודם, ופי חמישה מאלו שלא עדכנו מהמעבד של אינטל. אין מאוורר, חיי סוללה דומים של 18 שעות של הפעלת וידיאו.

המחשב הנוסף שיקבל את המעבד החדש, הוא ה-MacBook Pro. ברמת העיקרון, אין שינויים בעיצוב או בחיי הסוללה, אלא הבשורה בדור החדש בביצועים החזקים ביותר.

לפי אפל, הפרו החדש יתחיל מ-1,299 דולר והאייר החדש יתחיל מ-1,199 דולר.

מערכת ההפעלה של המקים, MacOS Ventura

אפל מציגה גם מערכת הפעלה חדשה למחשבים שלה. ההכרזה הראשונה הייתה Stage Manager שנועדה לעזור למשתמשים המקים שסובלים מבלאגן החלונות הפתוחים. בעת הפעלת האפשרות, החלון הפתוח יישאר בודד, ובצד ייפתח תפריט עם כל שאר החלונות הפתוחים.

לצד זאת, פיצ'רים נוספים: באפליקציית הדואר נכנסים פיצ'רים חדשים כמו תזכורות, שליחה מתוזמת, תיקון שגיאות הקלדה ותיקון אוטומטי. בנוסף, היוזמה המשותפת של Fido Alliance עם מיקרוסופט ועוד - מדברים על Passkeys. משתמשים בנתונים ביומטרים שבתוך המכשיר כמו טביעת אצבע כדי ליצור מפתח כניסה בלי סיסמה.

מערכת ההפעלה מקבלת גם פיצ'רים ביחס למצלמה שפועלת, של שינוי תאורה ושל מעקב אחרי אובייקט בתמונה כדי להשאיר אותו במרכז. פיצ'ר שלישי זה השימוש במצלמה האולטרה רחבה כדי לזהות גם את מה שקורה על השולחן, כך שאם אתם בזום יוכלו לראות גם אתכם, וגם פריים על מה קורה בשולחן שלכם. הבטא הציבורי יהיה זמין בחודש יולי, ובסתיו מערכת ההפעלה תהיה זמינה לכולם.

מערכת ההפעלה של האייפדים, iPadOS 16

אפל הכריזה גם על הגרסה החדשה למערכת ההפעלה לאייפדים. מה שהוצגו בעיקר אלו עיצובים חדשים ותוכנות שיתוף פעולה חדשות. בדומה לגוגל דרייב, תוכלו לשתף מסמך יחד בקלות, במקום עותק של הקובץ, וכך הקובץ יעודכן לכולם במכה אחת. הבטא הציבורי יהיה זמין בחודש יולי, ובסתיו מערכת ההפעלה תהיה זמינה לכולם.