יו"ר ועדת הכלכלה: הסטרימינג יוזיל עלויות, אבל חייבים לדאוג להפקות מקור

"מטרת העל היא שחבילת טלוויזיה תהיה בעלות של עשרות שקלים בלבד", אמר ח"כ מיכאל ביטון, יו"ר ועדת הכלכלה • שר התקשורת יועז הנדל אמר שהכנת חוק השידורים תושלם עד סוף החודש

יו''ר ועדת הכלכלה, ח''כ מיכאל ביטון / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
יו''ר ועדת הכלכלה, ח''כ מיכאל ביטון / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

ח"כ מיכאל ביטון, יו"ר ועדת הכלכלה, אמר היום (ג') שבעוד שחברות יס והוט מפוקחות על ידי הרגולטור, ישנה פעילות סטרימינג באינטרנט שאין בה פיקוח ולא חלים עליה חובות. לדבריו, מדובר במצב לא תקין כי כל החברות יעברו לסטרימינג וכך תונצח בעיית הפקות המקור.

לדברי ביטון, הצעד החיובי של ההתפתחות בשוק הטלוויזיה היא שהסטרימינג יוזיל עלויות לציבור. הוא הדגיש כי "אנחנו רואים תופעה שהשוק קובע עובדות והרגולציה מתעכבת. הרפורמה בעולם התוכן היא משהו שהרגולציה לא מספיקה לטפל בו. היוצרים נפגעים מכך, שחקנים, בסוף מטרת העל של הדיון הזה היא שחבילת הערוצים תפחת לעשרות בודדות של שקלים ותכלול שפע מגוון ורחב של שירותי ערוצים. לאפשר ללקוח ניתוק פשוט, ושירות טוב יותר והבנה על מה הוא משלם".

שר התקשורת יועז הנדל אמר שהכנת חוק השידורים תושלם עד סוף החודש והוא אמור לפתור את הדילמות שיש על הפרק. לדבריו, אנחנו נמצאים במציאות שבה השידורים עברו לאינטרנט והוא מימד שלא מפקחים עליו, ובכל העולם מתמודדים ומנסים להבין איך מייצרים רגולציה בעולם הזה, בעיקר בתחום הפקות המקור.

הנדל אמר שככל שאנחנו מצליחים יותר בעולם הסיבים האופטיים לבתים, כך גם הקצב יגבר והחברות הגדולות יעברו לשדר מהר יותר. "הרגולציה חייבת להיות מהירה יותר. אחת הסיבות לכך ש-30 שנה לא נגעו בתחום זה בעיקר בגלל פוליטקאים שחששו לגעת בתחום השידורים", אמר.