מאותת לאברכהן? דירקטוריון שופרסל מעניק גיבוי למנכ"ל בלוך

היו"ר רן גוטפריד: "אנו עומדים כסלע איתן מאחורי תהליך הבחירה ומינויו של עופר, כמנהל בעל ניסיון עשיר שיוביל את הקבוצה"

עופר בלוך / צילום: יונתן בלום
עופר בלוך / צילום: יונתן בלום

שבועיים לפני קיום האסיפה הכללית של בעלי המניות בשופרסל לבחירת דירקטורים, ובהם ככל הנראה גם המנכ"ל לשעבר איציק אברכהן, מבהיר יו"ר הדירקטוריון רן גוטפריד כי הוא עומד מאחורי עופר בלוך, שנכנס לתפקיד מנכ"ל רשת קמעונות המזון בחודש שעבר. במכתב לעובדי החברה מתח גוטפריד ביקורת על הפרסומים בתקשורת בשבועות האחרונים, שמעלים שמות של מועמדים לכאורה לתפקיד המנכ"ל הבא של שופרסל, והערכות לגבי זהות מחליפו של בלוך.

"לנוכח הידיעות הרבות המתפרסמות בשבועות האחרונים, שלפיהן קיימים מספר מועמדים לתפקיד מנכ"ל קבוצת שופרסל, אני מבקש להבהיר בשמי ובשם כל חברי הדירקטוריון, כי על פי חוק החברות, הדירקטוריון הוא הגורם הבלעדי הממנה את מנכ"ל החברה ומפקח על ביצועיו", כתב גוטפריד במכתב לעובדים.

"חברי הדירקטוריון בחרו בחודש פברואר האחרון בעופר בלוך כמנכ"ל הקבוצה, והבחירה נעשתה בתום תהליך איתור קפדני, שכלל בחינת מועמדים רבים ומנוסים. אנו עומדים כסלע איתן מאחורי תהליך הבחירה ומינויו של בלוך, כמנהל בעל ניסיון עשיר שיוביל את הקבוצה לאתגרים החדשים העומדים לפנינו, והוא זוכה לתמיכתנו המלאה", הדגיש.


על הפרק: בחירת אברכהן והתנאים של בלוך

באסיפה הכללית למינוי דירקטורים שנקבעה ל-21 ביוני תתקיים כאמור גם הצבעה על בחירתו של אברכהן, מנכ"ל שופרסל עד לתחילת השנה הנוכחית, שמיועד לשוב לרשת בתפקיד היו"ר (לאחר שייבחר באסיפה לדירקטור). באסיפה ייבחרו חמישה דירקטורים רגילים, במקום ארבעה שמכהנים כיום, ויחד עם ארבעה דח"צים שכבר מכהנים בדירקטוריון, צפוי דירקטוריון החברה לגדול לתשעה חברים בסך הכל.

לצד בחירת הרכב הדירקטוריון אמורים לעלות להצבעה גם תנאי העסקתו של בלוך, שהגיע לשופרסל מניהול חברת החשמל. מדובר בתגמולים בעלות של 4.3 מיליון שקל בשנה, הכוללים שכר חודשי של 125 אלף שקל ותנאים נלווים (בעלות של כ-2.3 מיליון שקל בשנה), בונוס שנתי בסכום של של כ-1 מיליון שקל ואופציות הניתנות למימוש על פני ארבע שנים בהטבה המוערכת בכמיליון שקל בשנה.

איציק אברכהן, המנכ''ל הפורש / צילום: סיון פרג'
 איציק אברכהן, המנכ''ל הפורש / צילום: סיון פרג'


ההתנגדות עשויה להוביל לוועדת איתור חדשה

שופרסל  היא חברה ללא גרעין שליטה, שרוב מניותיה מוחזקות בידי מספר גופים מוסדיים. על רקע ההערכות כי לפחות חלק מהגופים הללו מתנגדים למינויו של בלוך לתפקיד המנכ"ל, בשל היעדר ניסיון ניהולי של עסקי קמעונות, עלולה התנגדות רחבה לתנאי העסקתו להוביל לנסיגה מהסכם ההעסקה עימו - ובהמשך להקמת ועדת איתור חדשה למינוי מנכ"ל לרשת.

הערכות קודמות גרסו כי אברכהן, אם ייבחר ליו"ר, יעדיף כי במקומו של בלוך ימונה לתפקיד המנכ"ל אורי קילשטיין, אולם האחרון מונה בתחילת השבוע למנכ"ל הרשת המתחרה, יינות ביתן-קארפור, במקומו של עמית זאב.

מיד לאחר הפרסום על מינויו של קילשטיין החלה חרושת שמועות על זהותו של המועמד החדש של אברכהן לתפקיד המנכ"ל הבא, אולם כעת כאמור התייצב גוטפריד מאחורי מינויו של בלוך, והבהיר כי הוא זוכה לתמיכת הדירקטוריון.