המשבר בהייטק: הסטארט-אפ הישראלי אלמנטור מפטר 15% מהעובדים

הסטארט-אפ, שפועל בענף בניית אתרי אינטרנט, החל בהליך קיצוצים שכולל פיטורים של כ-60 עובדים ממחלקת השיווק • המנכ"ל יוני לוקסנבורג: "אנחנו נמצאים בסיטואציה של מצב גלובלי משתנה, עלייה באינפלציה והאטה כלכלית בשווקים"

מייסדי אלמנטור (מימין): אריאל קליקשטיין ויוני לוקסנברג / צילום: איל יצהר
מייסדי אלמנטור (מימין): אריאל קליקשטיין ויוני לוקסנברג / צילום: איל יצהר

חברה ישראלית נוספת נוקטת מהלכי צמצום בעקבות הטלטלה בשווקים וההאטה הצפויה. הבוקר (רביעי) החלה חברת הסטארט-אפ אלמנטור בתהליך של קיצוצים, הכולל בין השאר פיטורים של כ-60 עובדים, המהווים כ-15% מכח האדם שלה. אלמנטור פעילה בענף בניית אתרי אינטרנט, והיא מתחרה בין השאר בחברות ישראליות כמו דודא מובייל, ובעקיפין גם ב-WIX.

עיקר הפיטורים יתבצעו במחלקות השיווק של החברה, ללא פגיעה לכאורה במהנדסים ואנשי פיתוח. "היום קיבלנו החלטה קשה לשקול להיפרד מכמה עמיתים מוכשרים וטובים" אמר המנכ״ל יוני לוקסנבורג, הנמנה גם על מייסדי החברה. "אנחנו נמצאים בסיטואציה של מצב גלובלי משתנה, עלייה באינפלציה והאטה כלכלית בשווקים. מתוך אחריות כלפי העובדים והמשתמשים שלנו וכדי להבטיח את היעילות והאפקטיביות של הפעילות שלנו יצאנו לתהליך של שינוי ארגוני כדי לייעל מספר אזורים בחברה, אך יחד עם זאת להמשיך להגדיל את היצע המוצרים שלנו כדי להבטיח את ההצלחה, הצמיחה והיעדים העסקיים של החברה בטווח הארוך לשנים הבאות".

רק בשבוע שעבר הודיעה אלמנטור על רכישת חברת סטראטיק והכריזה כי תצרף את 16 עובדיה לאלמנטור. הכלי שפיתחה סטארטיק מתבסס על ג'אמסטאק (JAMstack), ארכיטקטורה צעירה יחסית לבניית אתרים, שמתבססת על פחות קריאות לשרת ובשל כך מסייעת להאצה של פעילות האונליין, כמו גם לשיפור ביכולת אבטחת המידע. באותו מועד נודע כי אלמטור גייסה בשנה שעברה 50 מיליון דולר, כך שסך הגיוסים שלה הגיע ל-66 מיליון דולר, רובם מקרן לייטספיד.

אלמנטור, שהוקמה ב-2015 על ידי יוני לוקסנברג ואריאל קליקשטיין, שניהם יזמים חרדים, מפתחת תוסף המתלבש על מערכת ניהול התוכן החינמית של וורדפרס ומוסיף לה יכולות לעיצוב מקצועי של אתר.