מנכ"ל נטפליקס נפגש אמש עם נשיא המדינה ושר התקשורת

טד סרנדוס, מנכ"ל נטפליקס, נפגש עם נשיא המדינה יצחק הרצוג ושר התקשורת יועז הנדל במטרה לשכנע אותם שלא לחייב את החברה בהפקות מקור • נטפליקס חוששת מתקדים בנושא וביקשה להסביר כיצד היא משתפת פעולה עם התעשייה המקומית ומדוע השקעתה בישראל תפחת אם תחויב לכך באמצעות חקיקה

מנכ''ל נטפליקס, טד סרנדוס / צילום: Associated Press, Richard Shotwell/Invision
מנכ''ל נטפליקס, טד סרנדוס / צילום: Associated Press, Richard Shotwell/Invision

מנכ"ל נטפליקס, טד סרנדוס, נפגש אתמול (ב') בערב עם נשיא המדינה יצחק הרצוג ועם שר התקשורת יועז הנדל. הפגישה נערכה בבית הנשיא. בביקורו בישראל מבקש סרנדוס למנוע חקיקה שתחייב חברות בינלאומיות להשקיע בהפקות מקור, ואתמול שמע על התוכנית של משרד התקשורת בנושא.

הביקור של סרנדוס בישראל נקבע עוד לפני שנודע על הכוונה לפזר את הכנסת וללכת לבחירות. מטרת הביקור הייתה לנסות ולשכנע את שר התקשורת (לא ברור מדוע הוחלט לערב את נשיא המדינה בסיפור) מדוע חקיקה תפגע בתוכניות של נטפליקס להמשיך ולהרחיב את השקעותיה בישראל. נטפליקס חוששת מתקדים בנושא וביקשה להסביר כיצד היא משתפת פעולה עם התעשייה המקומית לצד רכש תוכן, ומדוע בסך הכל השקעתה בישראל תפחת אם תחויב דרך חקיקה.

הסיבה לדרישה לחייב את חברות הסטרימינג הבינלאומיות בהפקות מקור קשורה לכך שהן מייצרות תחרות בלתי הוגנת מול חברות הטלוויזיה המקומיות שמחוייבות בהפקות מקור בשיעור קבוע מהכנסותיהן. מעבר לערך התרבותי שקיים בהפקות המקור, חברות הסטרימינג הבינלאומיות גדלות משמעותית בישראל, בין היתר על חשבון חברות הטלוויזיה המקומיות, ולכן נדרש לאזן ביניהן.

שר התקשורת יועז הנדל הסביר את הרקע והצורך בהשוואת מגרש המשחקים עבור כל השחקנים, אך כאמור ברקע הפגישה כבר היה ברור כי הכנסת לקראת פיזור, כך שהסיכוי להעביר חקיקה בנושא בחודשים הקרובים ירד פלאים. הנדל אמר שלנטפליקס, כמו לכל חברה אחרת שתרצה, תהיה שמורה הזכות להשמיע את עמדתה בדיונים על החוק.