כצפוי: איציק אברכהן מונה ליושב ראש שופרסל

המהלך של אברכהן הושלם כעת לאחר שבבחירות לדירקטוריון החברה מוקדם יותר השבוע כל חמשת המועמדים החדשים, ובהם אברכהן, נבחרו לדירקטוריון החברה

איציק אברכהן / צילום: שלומי יוסף
איציק אברכהן / צילום: שלומי יוסף

מנכ"ל שופרסל לשעבר, איציק אברכהן, מונה היום כצפוי ליו"ר החברה. ההחלטה התקבלה פה אחד על ידי חברי הדירקטוריון.

זאת לאחר שבבחירות לדירקטוריון החברה מוקדם יותר השבוע כל חמשת המועמדים החדשים, ובהם אברכהן, נבחרו לדירקטוריון החברה, וזאת על חשבונם של שני דירקטורים קיימים, שביקשו להיבחר לכהונה נוספת.

חמשת הדירקטורים החדשים מהווים רוב בדירקטוריון שופרסל, ובחירתם תרמה למינוי אברכהן לתפקיד יו"ר החברה. חמשת הדירקטורים החדשים הם אברכהן עצמו, וכן משה אטיאס, רון הדסי, שלמה זהר ואילן רון.

שופרסל עברה טלטלות ניהוליות בשנה האחרונה, שהחלו בחודש ינואר, כאשר אברכהן עזב את תפקיד המנכ"ל בעקבות תמיכת הדירקטוריון ביו"ר לשעבר יקי ודמני. לאחר מכן ביקש ודמני להוביל מהלכים עסקיים טרם בחירת מנכ"ל חדש, ובהמשך בחר הדירקטוריון במנכ"ל חברת החשמל, עופר בלוך, למחליפו של אברכהן. חודשיים לאחר מכן הודיע על עזיבתו גם ודמני, לאחר שהדירקטוריון החליט שלא להעמיד אותו לבחירה נוספת, ורן גוטפריד מונה במקומו לתפקיד היו"ר. באסיפה שהתקיימה לפני יומיים הגופים המוסדיים בחרו בחמשת המועמדים החדשים במטרה לאפשר את מינויו של אברכהן ליו"ר, והיום אברכהן חוזר כאמור כיו"ר רשת הקמעונאות הגדולה בישראל.

באיגרת ששלח הבוקר לעובדי הרשת כתב אברכהן "אני שמח וגאה לפנות אליכם היום כיו"ר קבוצת שופרסל. קבוצה שממלאת חלק משמעותי מחיי יותר מ-32 שנה, מתוכן עשר שנים כמנכ"ל. אומנם חלפו רק שלושה חודשים מאז נפרדנו, אבל אני מודה, הספקתי להתגעגע. אין זה סוד שהקבוצה עברה טלטלה, אולם אנחנו עם הפנים קדימה. אני מתחייב בפניכם כי נעשה הכל יחד עם דירקטוריון הקבוצה, המנכ"ל, הנהלת החברה ועובדיה הנפלאים, בכדי לייצב את הספינה ובנחישות להניע אותה לצמיחה, בהמשך הובלת שוק הקמעונאות בישראל".

"שותפיי לדרך, אנחנו הולכים יחד כברת דרך ארוכה. יחד ידענו להתגבר על משברים מורכבים ולצאת מהם מחוזקים. בעיצומה של עוד תקופה מרובת אתגרים בכלכלה העולמית והישראלית ולאור השינויים במפת התחרות, אני בטוח שיחד במסירות ובמקצועיות של כולנו, נדע להוביל את החברה לפסי הצלחה, עשייה ומובילות".

"אני מבקש לנצל את ההזדמנות לאחל לדירקטוריון החברה, כולל החברים החדשים שנבחרו, שנדע לכוון ולסייע להנהלת החברה בהשגת יעדיה ותוכניותיה וכן, להודות לבעלי המניות והמשקיעים, על האמון שנתנו בי, יחד עם דירקטוריון החברה, ההנהלה וכל עובדי החברה. נעשה הכל להצלחת החברה ולהשיא רווחים למשקיעים".