בדרך ל-SPAC: דוד ריפשטיין מונה למנכ"ל סטיקספיי במקום המייסד יואל גת ז"ל

דוד ריפשטיין, שניהל בעבר את חברת רדקום, מונה למנכ"ל חברת סטיקספיי שנמצאת במהלך של מיזוג לחברת SPAC בוול סטריט • סטיקספיי מפתחת ומייצרת מוצרים וטכנולוגיות שמשמשים בשלב הפיתוח והייצור של מערכות תקשורת לווייניות • החברה ניסתה בשנה שעברה להנפיק בבורסה בת"א אך לא הצליחה

דוד ריפשטיין / צילום: תמר מצפי
דוד ריפשטיין / צילום: תמר מצפי

חברת סטיקספיי (SatixFy) שנמצאת במהלך של מיזוג לחברת SPAC בוול סטריט, הודיעה בסוף השבוע על מינוי מנכ"ל חדש, דוד ריפשטיין, שניהל בעבר את חברת רדקום. מינויו של ריפשטיין מגיע כחודשיים וחצי לאחר שהמנכ"ל הקודם ומייסד החברה, יואל גת, הלך לעולמו בגיל 69. עוד קודם לכן עדכנה החברה כי מנכ"ל חדש יצטרף לחברה בחודש יוני, ו"יוביל אותה לשלב הבא של צמיחתה", וכעת היא מעדכנת על זהותו של המנכ"ל.

סטיקספיי מפתחת ומייצרת מוצרים וטכנולוגיות שמשמשים בשלב הפיתוח והייצור של מערכות תקשורת לווייניות. החברה ניסתה בשנה שעברה להנפיק בבורסה בת"א אך לא הצליחה, והמיזוג שעליו דיווחה עם חברת SPAC בוול סטריט נעשה בשווי גבוה יותר. החברה צפויה לגייס עד 350 מיליון דולר במסגרת העסקה, ולהתחיל להיסחר לפי שווי של 813 מיליון דולר אחרי הכסף, או שווי פעילות (EV) של כ-632 מיליון דולר.

לפי הדיווח על מינוי ריפשטיין, המנכ"ל החדש הוא בעל ניסיון של 21 שנה בתחומי הטכנולוגיה והתקשורת. בתפקידו האחרון ניהל את חברת GreenRoad Technologies, שם לפי ההודעה הוא הוביל תוכנית turnaround מוצלחת, כשבמקביל מ-2021 הוא מכהן כחבר דירקטוריון בחברת הטכנולוגיה סרגון. קודם לכן ניהל במשך קרוב לעשור את רדקום, שמספקת פתרונות לחברות טלקום ונסחרת בנאסד"ק, ושם הוביל את החברה לשינוי אסטרטגי ומעבר ממיקוד בחומרה לתוכנה.

"מנהיג מוכח עם הבנה עמוקה בתקשורת ושנים של ניסיון" 

בתקופה האחרונה ניהל את סטיקספיי כמנכ"ל זמני יואב ליבוביץ', שותפו של גת להקמת החברה, שהוא גם יו"ר וסמנכ"ל הכספים שלה. כעת יישאר ליבוביץ' בתפקידי היו"ר וסמנכ"ל הכספים.

ליבוביץ' מסר: "אנחנו נרגשים לקבל בברכה את דוד, מנהיג מוכח עם הבנה עמוקה בוורטיקל התקשורת ושנים של ניסיון בהובלת חברות ציבוריות, לנהל את סטיקספיי קדימה בשלב הבא של הצמיחה שלה. דוד יסייע לנו במימוש מלוא הפוטנציאל של הטכנולוגיה שלנו ולמנף את המומנטום בשוק".

ריפשטיין אמר כי "אני נרגש מפוטנציאל הצמיחה שישנו בטכנולוגיית תקשורת הלוויינים של סטיקספיי, שתואמת לחלוטין את הצרכים של השחקנים בשוק". הוא הוסיף כי החברה תוכל להשתמש בכספי הגיוס במיזוג ל-SPAC להשיק אסטרטגיית מכירות אגרסיבית, וכתוצאה מכך להציג צמיחה חזקה בהכנסות ורווחיות עם הזמן.