מנכ"לית חדשה לבית ההשקעות של הראל: חגית ציטיאט לוין

ציטיאט-לוין, שמכהנת כיום כמנכ"לית בססח - החברה הישראלית לביטוח אשראי, מונתה לנהל את הראל פיננסים ותחליף את טל קדם שפרש לאחר 5.5 שנים

חגית ציטיאט- לוין / צילום: מיה כרמי דרור
חגית ציטיאט- לוין / צילום: מיה כרמי דרור

קבוצת הראל מינתה היום (ה') את חגית ציטיאט-לוין לתפקיד מנכ"לית הראל פיננסים, בית ההשקעות של קבוצת הראל. ציטיאט-לוין תיכנס לתפקידה החדש ב-1 בנובמבר והיא תחליף את טל קדם, שהודיע לאחרונה על רצונו לסיים את תפקידו לאחר 5.5 שנים.

ציטיאט-לוין הצטרפה לקבוצת הראל לפני כ-15 שנים וב-6 השנים האחרונות היא מכהנת כאמור כמנכ"לית בססח. קודם לכן כיהנה במשך 9 שנים כמנכ"לית הראל גמל והשתלמות. בנוסף, היא מכהנת כדירקטורית וחברת ועדת הביקורת בהראל קרנות נאמנות.

לציטיאט-לוין ניסיון רב שנים בתפקידי ניהול בכירים בשוק ההון והביטוח. היא הייתה ממקימי בית ההשקעות מנורה פיננסים וניהלה את חברת הגמל וההשתלמות של הקבוצה, וכן ניהלה את אגף ההשקעות של מנורה גאון. את הקריירה התחילה בבנק לאומי, משם עברה לאופק ניירות ערך (אשר התמזגה עם פסגות) וכיהנה כמנהלת תיקי השקעות ובהמשך במגוון תפקידי ניהול בכירים.

בשנת 2021 רשם הראל פיננסים רווח כולל של 78 מיליון שקל, זינוק של פי שניים לעומת 2020, וסך ההכנסות של בית ההשקעות עמד אשתקד על 254 מיליון שקל, לעומת 220 בשנה שקדמה לה.

בתחום קרנות הנאמנות, נכון ל-31 בדצמבר 2021 היקף הנכסים שנוהל על ידי הראל קרנות נאמנות, חברה בת של הראל פיננסים הסתכם לסך של כ-43 מיליארד שקל, גידול לעומת השנה שקדמה לה בעיקר לאור עליית ערך בנכסי הקרנות כתוצאה מעליות שערים חדות במרבית אפיקי ההשקעה בארץ ובעולם. בתחום ניהול התיקים מנהלת הראל פיננסים נכסים בהיקף של 15.4 מיליארד שקל (לעומת 12.7 מיליארד שקל בסוף 2020).

נכון לסוף שנת 2021 ,מנהלת הראל פיננסים באמצעות הראל פיננסים אלטרנטיב (במישרין ובעקיפין באמצעות חברות בת) קרן השקעה בנדל"ן בארה"ב המנהלת כ-45 מיליון דולר וקרן השקעה בחוב לנדל"ן בארה"ב המנהלת כ-114 מיליון דולר. במהלך הרבעון הראשון של השנה הנוכחית החלה החברה להפעיל קרן הלוואות מגובות נכסי נדל"ן באירופה.

יאיר המבורגר, יו"ר קבוצת הראל ביטוח ופיננסים, עדכן כי בקרוב תודיע הקבוצה על מחליף לציטיאט לוין, בהתייעצות עם בססח (50%) חברת Allianz Trade (לשעבר Euler Hermes), שהינה חברת ביטוח האשראי הגדולה בעולם.