מנהל נתב"ג תא"ל במיל' שמואל זכאי הודיע על סיום תפקידו

זכאי משמש כמנהל נתב"ג מזה 12 שנים • זכאי, המתמודד בחודשים האחרונים עם העומסים הגדולים בנתב"ג ועם המחסור בכוח האדם, העריך כי בנמל התעופה חסרים כ-1,000 עובדים

מנכ''ל נתב''ג, שמואל זכאי / צילום: סיון פרג'
מנכ''ל נתב''ג, שמואל זכאי / צילום: סיון פרג'

מנהל נתב"ג תא"ל במיל' שמואל זכאי הודיע על סיום תפקידו. זכאי משמש כמנהל נתב"ג מזה 12 שנים ולאחר קריירה של יותר מ-18 שנה ברשות שדות התעופה ובנמל התעופה בן גוריון בין השאר כסמנכ"ל מסופים ושדות תעופה פנים ארציים, סמנכ"ל למנהל ועוד. את תפקידו יסיים זכאי בסוף 2022.

ההודעה של זכאי לא הפתיעה את הסובבים שכן הרעיון לסיים את התפקיד על ידו עלה בחודשים האחרונים. זכאי מתמודד בחודשים האחרונים עם העומסים הגדולים בנתב"ג ועם המחסור בכוח האדם. עומסים אלה מובילים לעיכובים בהמראות, לתורים ארוכים ולמזוודות שנותרות על הקרקע.

לגלובס אמר לאחרונה כי העדיף שלא להגביל את חברות התעופה במספר הטיסות ללו"ז הקיץ בכדי שלא לייקר את מחירי הכרטיסים לנוכח ההיצע שהיה קטן. עוד העריך כי בנתב"ג חסרים כ-1,000 עובדים וכי בכוונת רש"ת להשיק שירות של טרום טיסה בנמל התעופה בחיפה.

זכאי מודיע על עזיבה ביום שבו נכנס לתפקיד מנכ"ל רש"ת האלוף במיל' חגי טופולנסקי שבתפקידו האחרון כיהן כסמנכ"ל בכיר למל"ט ונושאים אסטרטגיים בחברת 'אלביט'. את שירותו הצבאי סיים כראש אכ"א (אגף כוח אדם) ולפני כן כיהן כראש המטה וסגן מפקד חיל האוויר, ראש להק אוויר, מפקד בסיס חצרים וראש מחלקת תכנון וארגון בחיל האוויר.

טופולנסקי החליף את יעקב גנות ואת מי ששימש כמחליפו מאז יצא לגמלאות, יורם שפירא. לאחרונה גייסה רש"ת מיליארד שקל באמצעות הנפקת אג"ח, לראשונה בתולדותיה. הכסף ישמש את הרשות להשקעה ולהוצאה לפועל של תוכניות הכוללת הרחבת התשתיות התעופתיות, הרחבת טרמינל 3, תכנון חוות מיכלי דלק נוספות ועוד.