עיסאווי פריג' הודיע כי ייקח פסק זמן מהחיים הפוליטיים ולא יתמודד בפריימריז במרצ

השר לעניינים אסטרטגיים עיסאווי פריג' הודיע בפוסט בפייסבוק על לקיחת פסק זמן מהחיים הפוליטיים וכתב שלא יתמודד בפריימריז במרצ לבחירות הקרובות • בראיון לחדשות 12 קרא פריג' ליו"ר מפלגתו ניצן הורוביץ לפרוש גם כן ואף כתב כי הודיע על החלטתו לראש הממשלה לפיד ולא ליו"ר מרצ

השר לשיתוף פעולה אזורי עיסאווי פריג' / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
השר לשיתוף פעולה אזורי עיסאווי פריג' / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

השר לעניינים אסטרטגיים עיסאווי פריג' הודיע הערב (ג') בפוסט בפייסבוק כי הוא לוקח פסק זמן מהחיים הפוליטיים ולא יתמודד בפריימריז במרצ לבחירות הקרובות. בנוסף בראיון לחדשות 12 קרא פריג' ליו"ר מפלגתו ניצן הורוביץ לפרוש גם כן ואף כתב כי הודיע על החלטתו לראש הממשלה לפיד ולא ליו"ר מפלגתו. מחר (ד') צפוי סגן שרת הכלכלה יאיר גולן להודיע על התמודדות מול הורוביץ על ראשות מפלגת מרצ.

פריג' כתב הערב בפייסבוק כי "בלב שלם, לאחר מחשבה והיוועצות עם בני משפחתי ושותפיי לדרך, החלטתי ליטול פסק זמן מהכנסת, לא מהחיים הציבוריים. בחודשים הקרובים אתגייס בכל כוחותיי למען הניצחון בבחירות. אפעל בקרב החברה הערבית, כדי לשכנע בחשיבות ההצבעה, ללא שניתן יהיה לשייך לי אינטרס אישי זה או אחר.

"כחבר מרצ למעלה משלושים שנה, מרצ היא הקול שאני מאמין בו. אמשיך לפעול כדי לחזק ולתמוך בקול שחשוב שימשיך להישמע בחוזקה, כחלק ממפלגה סוציאל דמוקרטית גדולה. החזון של הקמת מפלגת שמאל משמעותית על בסיס מפלגות העבודה ומרצ, צריך להיעשות מהר, לא כאילוץ כפי שהיה בעבר, אלא מרצון אמיתי להקים מפלגת שמאל גדולה ומשפיעה. עדכנתי בהחלטתי את ראש הממשלה יאיר לפיד. מנהיג, חבר ושותף לדרך שאני מחויב לעשות כל שאוכל בכדי שימשיך להוביל את מדינת ישראל".

בעוד הורוביץ לא הגיב על הודעת הפרישה של פריג' והרמיזות לכיוונו, שרים וחברי מפלגתו של פריג' הודו לו על הדרך. השרה תמר זנדברג שנחשבת בת בריתו במרצ כתבה ״עיסאווי פריג' הוא לא רק אחד הפוליטיקאים האמיצים, המוכשרים והמסורים אלא חבר אישי קרוב ושותף אמת. ביתו בכפר קאסם עם אשתו נהיה והמשפחה היה לי לבית, ועזיבתו היא אבדה למרצ ולמדינת ישראל. אין לי ספק שימשיך לתרום לדרך בה הוא הולך שלושה עשורים: שותפות יהודית-ערבית, זכויות אדם ואזרח ושלום".

ח"כ מוסי רז מסר כי "‏החלטתו של חברי ואחי השר עיסאווי פריג לעזוב את הפוליטיקה היא מכה למרצ, לפוליטיקה הישראלית, לכל מי שמאמינים בזכויות אדם ושותפות יהודית ערבית ולאזרחיות ולאזרחי ישראל כולם. עיסאווי, תחסר לנו מאוד".

בתוך כך, מזכ"ל מרצ תומר רזניק גינה בטוויטר את המתקפות, לדבריו, על יו"ר מרצ הורוביץ."הורוביץ מוביל את מרצ להישגים חסרי תקדים בכנסת ובממשלה. המתקפות הארסיות עליו מבית ומחוץ - ביטוי ליצר הרס-עצמי שלצערי נפוץ מידי במחנה השמאל", כך בציוץ.