800 איש שלחו הודעות תמיכה, והרשות השנייה הותירה את הקמפיין על המסכים

הפרסומת של מותג תחתוני המחזור "מודיבודי", שמציגה לראשונה את הדם בווסת בצבעו האמיתי - אדום, עוררה תגובות קיצוניות: לרשות השנייה הגיעו 70 תלונות וגם 800 פניות של נשים וארגוני נשים שהביעו תמיכה בשידורה של הפרסומת • "באיזון שבין אי הנוחות שמעוררת הפרסומת למודיבודי לחשיבות המסר כי המחזור הנשי הוא דבר טבעי, גובר המסר", הודיעה הרשות השנייה

קמפיין מודיבודי / צילום: צילום מסך
קמפיין מודיבודי / צילום: צילום מסך

הרשות השנייה החליטה שלא להגביל או למנוע את השידור של הפרסומת למותג התחתונים "מודיבודי" המציע תחתונים לנשים בזמן הווסת. נזכיר כי הפרסומת עוררה סערה תקשורתית בשל העובדה שהיא מציגה לראשונה את הדם בווסת בצבעו האמיתי - אדום, וללא ניסיונות להפוך את המראה לאסתטי, כפי שמקובל בפרסומות בז'אנר, ומבלי להציג את הנשים כמי שחוות תקופה של התעלות בזמן המחזור.

מה אפשר ללמוד מהקמפיין לתחתוני מחזור שהסעיר את צופי הטלוויזיה
הרעש התקשורתי הביא תועלת לקמפיין תחתוני המחזור

הפרסומת עוררה תגובות קיצוניות: לרשות השנייה הגיעו פניות של 800 נשים וארגוני נשים שהביעו תמיכה בשידורה של הפרסומת ואף ציינו כי השידור מהווה הזדמנות לתווך את נושא המחזור הנשי לילדים ובעיקר לבנות על סף גיל ההתבגרות. מנגד, התקבלו ברשות השנייה כ-70 תלונות שגרסו כי הפרסומת מכילה אלמנטים פוגעניים, כגון דם הנוזל מהגוף וכי היא לא ראויה לשידור. עוד נטען בידי חלק מהצופים שהם הורים לילדים כי הפרסומת עוררה אי נוחות בקרב הילדים שצפו בה.

בעקבות התלונות פתחה נציבות פניות הציבור ברשות השנייה בבדיקה, בסופה החליט נציב קבילות הציבור ברשות השנייה דוד רגב לאחר התייעצות עם הגורמים המקצועיים ברשות השנייה כי יש חשיבות גדולה בשידור הפרסומת. במכתב תשובה למתלוננים כתב רגב שהוא סבור "כי באיזון שבין אי הנוחות שמעוררת הפרסומת לבין חשיבות המסר כי המחזור הנשי הוא דבר טבעי, גובר המסר". רגב הוסיף כי "שידורה של פרסומת זו מעניק הזדמנות להורים לתווך את הנושא לילדיהם באמצעות צפייה משותפת בפרסומת"

רגב מסר כי למרות תלונות הצופים, ברשות השנייה סברו כי אין מקום להפסיק או להגביל את שידורה של הפרסומת.