רוס גלר מ"חברים" מחלק מניות במתנה: האותיות הקטנות שמאחורי הקמפיין של מיטב

בשיאה של המפולת בשווקים, עלה בית ההשקעות בימים האחרונים עם קמפיין שבו מציע  דיוויד שווימר, הפרזנטור החדש, מניית וול סטריט במתנה למצטרפים

דיוויד שווימר בקמפיין מיטב / צילום: צילום מסך
דיוויד שווימר בקמפיין מיטב / צילום: צילום מסך

בית ההשקעות מיטב מסתער על המשקיעים העצמאים ועל מי שחושב להיכנס דווקא עכשיו, בשיא המפולות בבורסות העולם, לעולם ההשקעות. מיטב העלה בימים האחרונים לאוויר קמפיין חדש בו מציע הפרזנטור החדש של בית ההשקעות, דיוויד שווימר (רוס גלר מהסדרה "חברים"), מניה במתנה למצטרפים החדשים.

ההטבה: ממניות טוויטר, אינטל ועד הארלי דייוידסון 

בבית ההשקעות מציעים למצטרפים לבחור אחת מתוך 12 מניות שנסחרות בוול סטריט, החל ממניות של חברות טכנולוגיה כמו טוויטר (שנפלה ב-5% בסוף השבוע האחרון לאחר ביטול ההסכם של החברה עם אלון מאסק), איביי, אינטל ו-HP, דרך בנק כמו סיטיגרופ, חברות אופנה דוגמת אברקומבי ועד הארלי דייוידסון וחברת התרופות פייזר.

ככל הנראה, בהתאם לפרזנטור הגלובלי, בחרו במיטב להציע מניות בחו"ל בלבד ולא מניות שנסחרות בבורסה בתל אביב.

 
  

המטרה: לעודד את הציבור הישראלי להשקיע

האותיות הקטנות של המבצע מגלות כי ההטבה תינתן רק למצטרפים חדשים שיפתחו חשבון ובו לפחות 10,000 שקל להשקעה, וההטבה תהיה במניות שנסחרות במחיר של עד 60 דולר. נכון להיום כל 12 המניות נסחרות בשער נמוך מרף זה - כלומר נמצאות בתוך תחום ההטבה. מניית פייזר נסחרת סביב שער של 53 דולר, והיא זו הקרובה ביותר לרף שנקבע.  

במיטב מנסים ככל הנראה לעודד את הציבור הישראלי להשקיע באופן עצמאי במניות. הענקת ההטבה מזכירה קמפיינים שיווקיים שנעשו בעבר בבנקים במטרה למשוך לקוחות להעביר אליהם את החשבון. כך למשל, בפפר מבית לאומי הציעו לפני כארבע שנים 400 שקל במתנה לצעירים שיפתחו חשבון בבנק הדיגיטלי.

בכך מקווים במיטב גם ליהנות מטרנד המסחר העצמאי שהלך והתפתח בעולם מיד לאחר פרוץ מגפת הקורונה, כשרבים נשארו בבית לאחר שאיבדו את עבודתם והחלו להשקיע בזמנם הפנוי בבורסות.

בבורסה בתל אביב לדוגמה, נפתחו בשנים 2020-21 קרוב ל-280 אלף חשבונות חדשים של מסחר בבורסה לניירות ערך.

איך הענקת המתנה אמורה להתבצע בפועל? החברה רוכשת את המניות בחשבון תפעולי ומעבירה את המניה ללא תמורה לחשבון הלקוח. בגין פעולה זו לא נגבית עמלה. במועד מכירת המניה יחוייב חשבון הלקוח במס רווח הון בשווי ההטבה כמחויב בחוק. 

בית ההשקעות מיטב חזר בשבוע שעבר לכותרות כשהחליט שלא למכור את השליטה בחברת האשראי החוץ בנקאי פנינסולה, שבה הוא מחזיק ב-50.5%. במיטב עדכנו רק לפני כחודש כי קיבלו מספר הצעות עבור חלקם בפנינסולה, אך לבסוף החליטו שלא להעמיד את החברה למכירה.

"החברה החליטה לא להיענות לפניות אלו ולא לקדם עסקת מכירה. החברה רואה בתחום האשראי החוץ בנקאי מנוע צמיחה משמעותי, ותמשיך לפעול יחד עם הנהלת פנינסולה לקידומה של פנינסולה ולצמיחתה", עדכנו במיטב. עם זאת, לא מן הנמנע כי מאחורי ההחלטה עומד הבאזז השלילי סביב תחום האשראי החוץ בנקאי (שאינם נוגעים ישירות לפנינסולה) בעקבות התגלות אי הסדרים הכספיים בשתי חברות מהסקטור - יונט קרדיט וגיבוי אחזקות.