קובי מימון חילק דיבידנד בעין של יותר מחצי מיליארד שקל בנפטא

חברת חיפושי הגז והנפט חילקה את מניותיה בבעלת השליטה אקויטל - 13.3% מההון • נפטא נסחרת בבורסה לפי שווי של 1.8 מיליארד שקל, לאחר שעלתה ב-10% מתחילת 2022

קובי מימון / איור: גיל ג'יבלי
קובי מימון / איור: גיל ג'יבלי

חברת נפטא השלימה חלוקת דיבידנד בעין של החזקותיה במניות בעלת השליטה בה, אקויטל . נפטא החזיקה עד כה ב-13.3% ממניות אקויטל, אשר שוויין נקבע על 544 מיליון שקל, על פי המחיר הממוצע של מניית אקויטל בשלושת ימי המסחר שקדמו לחלוקה.

אקויטל היא חברת החזקות הנשלטת בידי קובי מימון וחיים צוף (עמם שותפה גם משפחת לבנת). היא מחזיקה ב-67% ממניות נפטא , הפועלת בתחום הנפט והגז, וכן ב-48% ממניות חברת הנדל"ן הציבורית איירפורט סיטי .

נפטא עצמה היא בעלת השליטה בשותפות הנפט וגז ישראמקו , המחזיקה ב-28.75% ממאגר הגז הטבעי תמר, שבמימי הים התיכון. נפטא שולטת בשותף הכללי של ישראמקו ומחזיקה בנוסף כ-18% מיחידות ההשתתפות שלה.

במקביל, החזיקה עד כה נפטא ב-13.7% ממניות החברה האם אקויטל, אותן היא החליטה כעת לחלק לבעלי מניותיה, ובראשן אקויטל עצמה. במילים אחרות, 9.2% ממניות אקויטל יחולקו לאקויטל עצמה ויוגדרו כמניות אוצר בעוד שהיתרה, בשיעור של 4.1% ממניות אקויטל, תחולק לציבור המשקיעים ותגדיל את ההון הסחיר של אקויטל.

לדברי נפטא, כל בעל מניה שלה קיבל במסגרת החלוקה 0.05 מניה של אקויטל. לאחר החלוקה, מסתכמת יתרת הרווחים הראויים לחלוקה של נפטא ב-893 מיליון שקל.

שני מיזוגים באקויטל בשנים האחרונות

נפטא נסחרת בבורסה לפי שווי של 1.8 מיליארד שקל, לאחר שעלתה ב-10% מתחילת 2022. את הרבעון הראשון סיימה החברה עם רווח נקי לבעלים של 113 מיליון שקל, וזאת בהמשך לרווח נקי לבעלי המניות של 415 מיליון שקל שרשמה ב-2021 כולה.

אקויטל נסחרה בבורסה לפי שווי של 4.2 מיליארד שקל, בטרם חישוב המניות הנוספות שחולקו כעת לציבור. לאחר רישום החלוקה, יגדילו המניות המחולקות לציבור את שווי השוק של אקויטל בכ-180 מיליון שקל.

בשנים האחרונות כבר ביצעה אקויטל שני מהלכי מיזוג משמעותיים לנוכח דרישות חוק הריכוזיות. באחד מהם רכשה זרוע הנדל"ן איירפורט סיטי (הנסחרת בשווי של 7.6 מיליארד שקל) את החזקות הציבור בנצבא, ובמסגרת המהלך השני מוזגה חברת יואל (שהחזיקה בעבר במניות השליטה בנפטא) לתוך אקויטל.