נופר מחברת פרויקט בספרד במחיר חשמל גבוה ב-60% מההערכות שלה בעת ההנפקה

פרויקט אולמדיה בספרד הוקם עם קרן נוי, והיקפו 169 מגה-וואט • מחירי האנרגיה זינקו באירופה על רקע המלחמה באוקראינה, וכעת מחיר החשמל בפרויקט מוערך בממוצע ב-70 יורו למגה-וואט שעה, מול הערכה היסטורית שמרנית יותר של 44 יורו בלבד בעת ההנפקה בחורף 2020

עופר ינאי, שחר גרשון, נדב טנא ונועם פישר מנופר אנרגיה / צילום: שלומי יוסף
עופר ינאי, שחר גרשון, נדב טנא ונועם פישר מנופר אנרגיה / צילום: שלומי יוסף

המלחמה באוקראינה והמשבר במחירי האנרגיה משנים את כללי המשחק באופן חיובי גם עבור חברות האנרגיה המתחדשת. נופר אנרג'י  דיווחה היום כי החלה בהפעלה מסחרית בפרויקט שלה בספרד בשם אולמדיה בהיקף של 169 מגה-וואט, והחברה צפויה גם להפעיל בשבועות הקרובים פרויקט נוסף בספרד בשם סאבינר שהיקפו 83 מגה-וואט.

הודעת נופר מתקבלת בחיוב בשוק ההון ומקפיצה את המניה ב-5.3% לשווי שוק של 3.2 מיליארד שקל.

הסכם מכירת החשמל בפרויקט אולמדיה, מייצר שיפור משמעותי ביחס לתחזיות העבר של נופר. בתשקיף הוערך מחיר החשמל שיימכר סביב 44 יורו למגה-וואט שעה. המחיר הממוצע כעת עומד על 70 יורו למגה-וואט שעה.

חברת הפרויקט (אולמדיה) התקשרה בהסכם למכירת החשמל המיוצר בפרויקט (PPA) מול תאגיד ספרדי גדול. בשלוש השנים הראשונות מחצית מהחשמל המיוצר בפרויקט יימכר במחיר של 82.5 אירו למגה-וואט שעה, ומחציתו יימכר במשך תקופה בת חמש שנים במחיר של כ-63.8 אירו למגה-וואט שעה. יתר החשמל שייוצר במהלך השנתיים האחרונות יימכר במחירי שוק או בהסדרים אחרים.

הפרויקט הנוכחי (אולמדיה) הוקם בשיתוף קרן התשתיות נוי. עלות הקמתו הסתכמה ב-129 מיליון יורו והוא צפוי לייצר הכנסה שנתית בסכום של 26.3 מיליון יורו, ובמקביל רווח לפני פחת מיסים והפחתות (EBIRDA) שנתי של 22.3 מיליון יורו.