ענת אגמון: "חשוב להזכיר את האחריות שלנו ליצירת שינוי"

ענת אגמון, בעלים משותף של גלובס, סיפרה בפתיחת כנס "50 הנשים המשפיעות" של גלובס על מהפכת הגיוון שעובר העיתון ("כיום 56% מהארגון, ויותר מ-78% מהנהלה של גלובס, הן נשים") ועל חשיבות הייצוג ההולם של נשים ומיעוטים בוועידות וכנסים ("חובתנו לנצל את כוחנו ולפעול לשיפור נוכחות נשית ומגזרית בראש הפירמידה של קבלת ההחלטות)

כנס 50 הנשים המשפיעות / צילום: תמר מצפי
כנס 50 הנשים המשפיעות / צילום: תמר מצפי

"ב-2017 רכשנו, אלונה בר און ואני, את עיתון גלובס. יצאנו יחד למסע שכוונתו הייתה להשפיע", כך סיפרה ענת אגמון, בעלים משותף של גלובס, בפתיחת כנס "50 הנשים המשפיעות של ישראל". "המים היו סוערים, ונזקקנו למגדלור, אותו מצאנו בחזון שכתבנו לגלובס: לפעול כגוף תוכן ותקשורת עצמאי, להוביל עיתונות אפקטיבית ולחתור להשגת אמון בין-מגזרי.

"היום, חמש שנים אחרי, אנחנו צועדות בבטחה בכיוון שהגדרנו לעצמנו. דירקטוריון גלובס, ההנהלה שלו, המערכת בהובלת העורכת הראשית נעמה סיקולר, והעובדות והעובדים המסורות והמסורים שבכל חלקי הארגון.

"יש כמובן עוד דרך לעשות, אבל אנחנו נחושות. הייתי רוצה לשים רגע דגש על משהו שכבר נעשה, ושאנחנו גאות בו מאוד: מהפכת הגיוון שעובר גלובס. כיום 56% מהארגון, ויותר מ-78% מהנהלה של גלובס, הן נשים.

"הארגון כולו מובל ע"י שותפתי אלונה בר און שמכהנת הן כמנכ"לית והן כמו"ל. במערכת ובמחלקות האחרות יש ייצוג מכובד לחובשות שביס וכיפה, לנשות ואנשי פריפריה גיאוגרפית ומגזרית, לבני כל הגילאים. כולם נבחרו על סמך יכולותיהם והם ראויים מאין כמוהם.

"תפיסת הגיוון לא מהווה רק ערך מרכזי אצלנו בבית פנימה. היא הובילה לשינוי בגישות הסיקור, ולגידול דרמטי בהשתתפותן של נשים ומגזרים בוועידות וכנסים, על הבמה כמו גם בקהל, על הפודיום כדוברות ראשיות ולא רק בפאנלים", הוסיפה אגמון.

"אנחנו מרגישות שחובתנו לנצל את כוחנו ולפעול לשיפור נוכחות נשית ומגזרית בראש הפירמידה של קבלת ההחלטות, כיאה לחברה המתוקנת והדמוקרטית שאנו רוצות ורוצים לחיות בה.

"לשמחתנו, השינויים שעשינו וההקפדה על גיוון מעצימים את איכות התוכן ומשפרים את המוצר שלנו, את גלובס. שיפורים אלה הפכו אותנו למובילים בקטגוריה בה אנו פועלים בקרב קהילות העסקים, הממשל והרגולציה, ואנחנו זוכות לאמון שמתבטא בגידול יוצא דופן של מספר המנויים.

"קלמנט סטון, שחיבר עם נפוליאון היל את הספר 'הצלחה דרך גישה נפשית חיובית', מצוטט כמי שאמר: 'אתה משפיע על הלא-מודע באמצעות חזרה על מילים'. אמירת המותג שלנו בגלובס היא 'למילים יש ערך'. דווקא כאן, בפורום הזה, מול נשים משמעותיות ומשפיעות, חשוב להזכיר את האחריות שלנו ליצירת שינוי. עבורנו זה אולי מובן מאליו, עבור אחרים זה הלא מודע".

גילוי מלא: כנס הנשים המשפיעות של גלובס נערך בשיתוף פלאפון, yes ובזק בינלאומי