הפאנלים הסולאריים מתחממים: אנלייט בוחנת הנפקה בארה"ב

אנלייט, הפועלת בתחום האנרגיה המתחדשת שהולך ומתחמם לנוכח זינוק מחירי האנרגיה, הגישה טיוטה חסויה לרשות ניירות הערך בארה"ב, ותוכל להשלים הנפקה בוול סטריט בהמשך • מוקדם יותר היום הודיעה חברת טראלייט על מימון של 450 מיליון שקל מבנק לאומי לפרויקט סולארי בצפון הארץ

מנכ''ל אנלייט, גלעד יעבץ / צילום: אנלייט
מנכ''ל אנלייט, גלעד יעבץ / צילום: אנלייט

משבר מחירי האנרגיה מתבטא בזינוק החד במחירי הנפט בשנה החולפת, אולם יש לו גם השלכות על חברות האנרגיה המתחדשת. לנוכח המחסור במקורות אנרגיה זמינים באירופה, מגבירות חלק מחברות האנרגיה המתחדשת בארץ את פעילותן והן רושמות זינוק במחירי החשמל ביבשת.

בהמשך למגמה החיובית בתחום הודיעה היום (ג') אנלייט, הפועלת בתחומי האנרגיה סולארית, רוח ומערכות אגירה, כי היא בוחנת הנפקה בארה"ב. לשם כך הגישה החברה טיוטת תשקיף ראשונה וחסויה לרשות ניירת ערך של ארה"ב (SEC).

מהלך הגשת הטיוטה מאפשר לאנלייט לבצע הנפקה בהליך מהיר יותר, ככל שתקבל אינדיקציות אטרקטיביות מהשוק. לפי שעה טרם התקבלה בחברה החלטה אם להשלים את הליך ההנפקה. מניית אנלייט שפתחה את יום המסחר לפי שווי של 7 מיליארד שקל, נסחרת בשעה האחרונה בירידה של 0.9%.

טראלייט מקבלת מימון מלאומי

הצעד של אנלייט מתלווה למהלך של חברת אנרגיה מתחדשת אחרת - טראלייט, שעדכנה הבוקר את המשקיעים על התפתחות לקראת הקמת פרויקט שלה בחבל תענך בצפון הארץ. מדובר באחד מהפרויקטים הסולארים הגדולים בישראל, וטראלייט חתמה על מזכר הבנות עם בנק לאומי.

בנק לאומי יעמיד מימון לפרויקט של טראלייט בהיקף של כ-400-450 מיליון שקל, שצפוי לייצר הספק מותקן של 156 מגה וואט ומועד ההפעלה המסחרי שלו הינו הרבעון הרביעי של 2023. עבור בנק לאומי מדובר בהסכם המימון השלישי בתקופה האחרונה, שמצטרף למימון פרוייקטים של חברת סולגרין ופריים אנרג'י. היקף המימון בשלושת המיזמים מסתכם לכדי 3 מיליארדי שקלים.

טראלייט קיבלה בנוסף סקר חיבור חיובי לפרויקט "התענך 2", הצפוי לייצר הספק מותקן של כ-100 מגה וואט. הסקר נועד להבטיח לפרויקט הסולארי שמירת מקום ברשת החשמל הארצית ומהווה אישור חיבור לרשת, ובכך למעשה מתקיים תנאי הכרחי להפעלת הפרויקט. "התענך 2", שצפוי לפעול מסחרית במהלך הרבעון הראשון של שנת 2024, הינו פרויקט המשך לפרויקט "התענך 1" של טראלייט, שכבר קיבל אישור חיבור לרשת החשמל ונמצא בשלבי פיתוח אחרונים.

פרויקט התענך, על שני חלקיו, הוא פרויקט דגל של טראלייט ונחשב לאחד מפרויקטי האנרגיה הסולארית הגדולים בישראל. הפרויקט, הממוקם בחבל התענך, בדרום עמק יזרעאל, צפוי לפעול בהספק מותקן של 250 מגה וואט, והוא הוכרז כפרויקט תשתית לאומית. הפרויקט, על שני חלקיו, צפוי להניב הכנסות (100%) של כ-90 מיליון שקל בשנת הפעלה מלאה וכ-2 מיליארד שקל במשך כל תקופת הפעלת הפרויקט, העומדת על כ-23 שנים.