הוט מציגה דוחות טובים לרבעון השני עם גידול של 9.5% בהכנסות

הוט מובייל הוסיפה 23 אלף לקוחות, בטלוויזיה החברה איבדה 2,000 מנויים, המגזר הנייח אומנם נשחק, אך ה-EBITDA (רווח תפעולי לפני מסים, ריבית ופחת) של הקבוצה גדל ב-18.2%

משרדי הוט. בעיגול: מנכ''לית הוט, טל גרנות-גולדשטיין / צילום: מץ 76, יח''צ אוהד רומנו
משרדי הוט. בעיגול: מנכ''לית הוט, טל גרנות-גולדשטיין / צילום: מץ 76, יח''צ אוהד רומנו

חברת הוט מציגה דוחות טובים לרבעון השני של השנה. הקבוצה רושמת גידול של 9.5% בהכנסות ל-1.037 מיליארד שקל לעומת הרבעון המקביל אשתקד, המבטאים גידול של 90 מיליון שקל, וזאת בעיקר בזכות שיפור במגזר הסלולר שצמח ובזכות הגידול בהכנסות המגזר העסקי, וזאת אל מול הכנסות המגזר הנייח שירדו בכ-12 מיליון שקל אל מול הרבעון הקודם.

השיפור המשמעותי בדוחות בא לידי ביטוי בסעיף ה-EBITDA (רווח תפעולי לפני מסים, ריבית ופחת) שהסתכם ב-353 מיליון שקל, גידול של 18.2% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. הדוחות של הוט מושפעים גם מדוחות של פעילויות נוספות של קבוצת אלטיס, בעלת השליטה בחברה. חשוב להדגיש כי הדוחות של הוט אינם מלאים והם מתפרסמים במסגרת הדוחות של החברה האם בצרפת באופן חלקי בלבד.

מניתוח ההכנסות עולה כי החברה רושמת ירידה בהכנסות המגזר הנייח, שהסתכמו ב-513 מיליון שקל, ירידה של 20 מיליון שקל לעומת הרבעון המקביל אשתקד. לעומת זאת החברה רושמת גידול בפעילות המגזר העסקי שצמח ל-221 מיליון שקל לעומת רבעון קודם ב-13 מיליון שקל.

הוט מובייל הוסיפה 23 אלף לקוחות (מתוכם 11 אלף לקוחות פוסט פייד) שתרמו לגידול של 18 מיליון שקל בהכנסות מול הרבעון המקביל, שהסתכמו ב-225 מיליון שקל. החברה איבדה 2,000 מנויים במגזר הנייח ברבעון, ודיווחה על השקעות של 274 מיליון שקל ברבעון, לעומת 231 מיליון שקל במקביל אשתקד.

עוד עולה מהדוחות כי פריסת רשת הסיבים של IBC (שבה שותפה החברה) על ידה החלה בסוף הרבעון השני של 2021. עד לסוף הרבעון השני של 2022, IBC פרסה כ-900 אלף בתי אב (כ-89 אלף בתי אב נפרסו ברבעון השני של 2022), כאשר הוט מבצעת את עיקר שרותי הפריסה עבור IBC.