תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

המהפכה הסביבתית של אלקטרה

כחברה הגדולה בישראל בתחום מיזוג האוויר, "אלקטרה מערכות אקלים ואנרגיה" לוקחת אחריות על המציאות שבה אנו חיים ומובילה את מהפכת השמירה על הסביבה

משה ארדר, מנכ''ל אלקטרה מערכות אקלים ואנרגיה / צילום: משה נחמנוביץ
משה ארדר, מנכ''ל אלקטרה מערכות אקלים ואנרגיה / צילום: משה נחמנוביץ

הכתבה מטעם "אלקטרה מערכות אקלים ואנרגיה"

כולם כבר יודעים ומבינים - העולם מתמודד כיום עם משבר אקלים והתחממות גלובלית. אירועי אקלים קיצוניים פותחים את מהדורות החדשות. הדיווחים על מפגעי גל החום באירופה, ששיבש את חייהם של מיליוני בני אדם בשבועות האחרונים ממשיכים להגיע ונראה כי אנו מתקרבים לנקודת האל-חזור. משבר זה הביא בשנים האחרונות ארגונים ותעשיות שלמות לחשיבה מחודשת באשר לאחריות שלהן על משבר האקלים ומידת ההשפעה שלהן על העתיד. טכנולוגיות חדשות ושיטות ייצור ייחודיות פותחו כדי לסייע בבלימת המשבר והבטחת איכות חיים טובה יותר וסביבה נקייה ובריאה לתושבי הכדור.

ענף מיזוג האוויר הוא מהמשפיעים ביותר על הסביבה, אבל באופן פרדוקסלי, שינויי האקלים וההתחממות הגלובלית צפויים להביא לשימוש הולך וגובר במזגנים. זו נקודת המוצא שממנה נולדה המהפכה של ענקית המזגנים "אלקטרה מערכות אקלים ואנרגיה", שהחלה בשנים האחרונות להוביל וליישם הלכה למעשה את נושא הקיימות בענף מיזוג האוויר. בצעד ראשוני בענף וכחברה המובילה במשק, יצאה אלקטרה עם אסטרטגיית הקיימות הלוקחת אחריות מקיפה על הנושא החל מזיהוי ההשפעות הסביבתיות המהותיות של ענף זה, דרך גיבוש תוכניות אופרטיביות והקצאת משאבים למען קידום המטרה ועד פיתוח מוצרים ופתרונות ידידותיים לסביבה.

צילום: באדיבות אלקטרה מערכות אקלים ואנרגיה
 צילום: באדיבות אלקטרה מערכות אקלים ואנרגיה

מייצור ועד למחזור

"הסתכלות רחבה והוליסטית על מעגל חיי המוצר היא שהביאה לאחד מהצעדים המשמעותיים ביותר שנקטנו, והוא הקמה של מפעל מחזור ראשון מסוגו בישראל". אומר משה ארדר, מנכ"ל אלקטרה מערכות אקלים ואנרגיה. "המטרה היא למצות עד תום כל אחד מרכיבי המזגן ולנצל כל חלק ביצירת מזגן חדש, כאשר היעד שהגדרנו לעצמנו הוא להגיע בתוך עשור למחזור של 50% מכל הפסולת האלקטרונית בישראל". מתוך אותה תפיסת עולם הקימה אלקטרה, בשיתוף משרד העבודה, את "Electra Academy", מכללה ירוקה ללימוד מקצועות מיזוג האוויר.
האקדמיה רלוונטית במיוחד בימים אלה: החודש נכנסה לתוקף ההתחייבות של ישראל לצמצם 10%-15% מפליטת גזי חממה ממזגנים.

כיום, רוב המזגנים בישראל עובדים על גז R410 שנחשב לגז חממה, ואמורים להחליפם מזגנים חדשים שעובדים עם גז R32 ידידותי לסביבה שאינו פוגע בשכבת האוזון. העבודה אתו דורשת הכשרה מקצועית של טכנאי המזגנים.
בעוד שרוב מדינות העולם הכניסו לשימוש גזי קירור ידידותיים לסביבה, משרד הכלכלה טרם נערך כיאות לאסדרה והכשרה של מתקיני מזגנים.

אלקטרה, המעודדת את המעבר לגז R32, לקחה את המושכות לידיים ומפעילה עשרות קורסים למתקיני מזגנים. עד עתה הוכשרו למעלה מ-1000 מתקינים לעבודה עם הגז הירוק R32 תוך שהם מקבלים רישיון ייעודי מטעם משרד העבודה והרווחה.

צילום: באדיבות אלקטרה מערכות אקלים ואנרגיה
 צילום: באדיבות אלקטרה מערכות אקלים ואנרגיה

היחידה עם התו הירוק

המהפכה הסביבתית של אלקטרה באה לידי ביטוי בין היתר גם בגיבוש מדיניות ייצור וייבוא ירוקה, עם מחויבות למוצרים יעילים אנרגטית וחסכוניים בחשמל. במסגרת המהפכה הירוקה, הוגדרו יעדי מכירה לפיהם עד לסוף העשור 90% מהמזגנים שיימכרו יהיו מזגני אינוורטר, מזגנים שמביאים לחיסכון של עד 50% בצריכת החשמל. ב-2020 קיבלה אלקטרה היתר לסימון סדרת המזגנים A SQ EMD בתו ירוק של מכון התקנים, סדרה שיצאה בשיתוף עם חברת Bosch העולמית, ובכך הפכה לחברה הראשונה והיחידה בענף המזגנים בישראל המחזיקה בתו הירוק. למעשה, כל דגמי המזגנים העיליים של אלקטרה הנמכרים בישראל הם בעלי דירוג אנרגטי A, כלומר הם חסכוניים מאוד בחשמל ושקטים במיוחד.

אך לא רק בעולם מיזוג האוויר אלקטרה מחוללת שינוי סביבתי אמיתי: לאחרונה נכנסה החברה לתחום האנרגיה הסולארית: אלקטרה סולאר תהווה ONE STOP SHOP בתחום האנרגיה המתחדשת משלב התכנון, דרך אספקת כלל הציוד הסולארי הכולל קונסטרוקציה, פאנלים וממירים סולאריים ועד מערך הלוגסטיקה ומתן שירות מלא לאחר התקנה.

"אנרגיה ירוקה ובת קיימא, ובפרט אנרגיה סולארית, הן הדרך להבטיח עולם נקי וירוק יותר עבור ילדינו", כך הצהיר ארדר. הוא הוסיף כי "כחלק מהפעולות אותן אנו נוקטים כחברה כדי להיות חלק מפתרון משבר האקלים, ולא חלק מהבעיה, אלקטרה מערכות אקלים ואנרגיה מתרחבת לתחומים נוספים, גם לענף האנרגיה המתחדשת, המסייע לצמצום פליטות גז וזיהום אוויר, וכך תורם לשמירה על הסביבה".

צרו איתנו קשר *5988