הכירו את האנשים שמאחורי שחקנית הסלולר החדשה-ישנה שרוצה לשנות את הכללים

לתוך שוק הסלולר הצפוף נכנסת כעת wecom ומנסה לתת אלטרנטיבה באמצעות הנושא שלדעתה הכי מטריד ישראלים, במיוחד מאז שהשמיים נפתחו מחדש • המנכ”ל, אסף עופר: “גולן והוט נעלמו כמאתגרות שוק, ולשם אנחנו נכנסים”

יו''ר wecom יריב לרנר, והמנכ''ל אסף עופר / צילום: רפי דלויה - יח''צ
יו''ר wecom יריב לרנר, והמנכ''ל אסף עופר / צילום: רפי דלויה - יח''צ

זה לקח כחצי שנה מאז שהושלמה העסקה לרכישת מרתון (החברה הסלולרית שהפעילה את המותג WE4G) מאיש העסקים חזי בצלאל, עד שכעת חוזרת החברה הקטנה לשוק הסלולר - בניסיון להזיז דברים בשוק התקשורת, תחת מותג חדש wecom.

תחת קבוצת כלירמרק ואיש העסקים יריב לרנר, בעלי השליטה החדשים, תנסה החברה להוכיח שיש לה מקום בשוק רווי, שרק מתחיל להראות ניצנים של רווחיות - אחרי שנים ארוכות של דשדוש ושל תקופת קורונה, שעוד יותר פגעה בו.

המסר של wecom ברור: גולן טלקום שינתה חברבורותיה, ומנמר פרא הפכה לחתול מבוית. הוט מובייל, שהייתה שחקן שנלחם על נתח שוק, הפכה להיות שחקן גדול וכבד בדומה לשלוש החברות הגדולות הוותיקות, ולכן השוק זקוק לשחקן חדש ומרענן עם בשורה חדשה.

 
  

"לא הכירו אותנו"

לדברי אסף עופר, מנכ"ל wecom, הבשורה מתחילה בנקודה הכי כואבת לישראלים בשוק הסלולרי: חבילות הגלישה לחו"ל. מדובר בנושא שמשרד התקשורת מתקשה לטפל בו שנים ארוכות. הצרכן הישראלי שילם במהלך שנים מחירים מופרזים, מחוסר ברירה.

ב-wecom מכוונים בדיוק לנקודה הזו ומנצלים את העובדה שבעבר היו ניסיונות לחבילות כאלה בשוק, אך הם לא זכו להצלחה. החברה מציעה את החבילה הבינלאומית כחבילה מרכזית וב-49.90 שקל לחודש, מחיר קבוע, מעניקה גלישה בארץ ובחו"ל ל-120 מדינות.

"שמרנו על מרכיבים חשובים מהמותג הקודם, כולל הצבע הכתום, אבל היה לנו ברור שאנחנו חייבים לבוא עם משהו חדש, כי אי אפשר להישאר עם WE4G בעולם שבו כולם עוברים לדור חמש. הבעיה היא שם המותג: לא מכירים אותו. הוא לא יצר מספיק מודעות, בניגוד לגולן".

בעבר חבילות לטווח ארוך היו מה שהביא ל-WE4G הרבה לקוחות. עכשיו אתם מציעים אותו דבר, לכל החיים, כולל חו"ל?
"לכל החיים זו מחויבות שאף אחד לא יכול לעמוד אחריה. החיים משתנים, הרגולציה משתנה. אני לא רוצה להיכנס לסיטואציה שאני מסנדל את עצמי אם המע"מ עולה, או אם אינפלציה משתוללת של 30%.

"כשהשיקו את WE4G זה היה מאוד מוצלח, כי זה הגיע בתקופה שהמחירים היו משתנים בתכיפות, וזה משהו שהפריע ללקוחות. אז אנחנו כן שומרים על הדברים הטובים שהיו, ומצד שני באים עם חבילות יותר מדויקות. הכיוון הוא להביא חבילה שכוללת הכול, כולל גלישה בחו"ל, ללא שיחות ו-SMS. אבל הם יהיו בעלות מופחתת, כדי לא להעמיס עלויות על החבילה".

אתם למעשה לא משחקים את משחק הדור החמישי והרביעי כמו כולם.
"יש פערים בעלויות בין חבילות דור 4 ו-5, אבל אנחנו בגישה שונה משאר החברות. אנחנו לא צריכים לדפוק את הלקוח כדי להתקיים. אני לא אדחוף לו חבילה שהוא לא צריך, אני לא עושה תרגילים. לגבי דור חמישי, אנחנו כרגע לא במקום שאנחנו רואים את האפליקציה שגורפת את השוק".

היו שמועות שתצאו עם חבילות משולבות אינטרנט ביתי. איפה זה עומד?
"רק לפני שבוע רכשנו את ספקית האינטרנט עמית נט, ונעשה מוצר שהוא משולב. כרגע זה רק סלולר".

"באנו לתת פייט"

בשוק הסלולר הישראלי פועלות כיום שש חברות גדולות: סלקום, פרטנר, פלאפון, הוט מובייל, 019 מובייל ורמי לוי. wecom תשיק חבילה שמיועדת לישראל בלבד ב-39.90 שקל לחודש, וחבילה של 59.90 שקל לחודש עבור גלישה בדור החמישי, כולל בחו"ל, במחיר קבוע. בנוסף, עלות סים תהיה 10 שקלים, ולקוחות קיימים שרוצים לעבור לתוכנית החדשה ישלמו דמי מעבר של 30 שקל.

אתה מאמין שיש מקום לעוד שחקן בשוק?
"אם היית שואל אותי האם להקים מפעיל חדש ולהתחיל מאפס, הייתי אומר לך שזו טעות, אבל אנחנו כבר קיימים. יש לנו נפח עם 300 אלף לקוחות מרוצים. הוט כבר לא מאתגרים את השוק, וגולן נעלמו, אז נהיו ארבעה שחקנים גדולים מאוד, ואז בעצם כלום עד אלינו, חוץ מהקטנים כמו רמי לוי ו-019 שלא משפיעים על השוק. נוצר פה ואקום, אז כן יש מקום למישהו שתמיד ייתן פייט ואלטרנטיבה.

"אני לא מחפש להיות עם מיליון מנויים, אבל אני מוכן לגדול לאט, ולתת את הפתרונות שאנשים רוצים. בהגדרה, יש לקוחות שיגידו לי 019 מובייל נותן לי ב-19.90 שקל חבילה, ואני אגיד להם שילכו אליו. לא נלחם על כל לקוח. מצד שני, אני נותן מסלול שאף אחד לא יכול לתת".

מה לגבי הכוונה להתרחב לעולמות הטלוויזיה?
"זה ממש בתחילת הדרך. ברור לנו שכדי לתת אלטרנטיבה ולהיות קבוצת תקשורת טובה שלא משתגעת במחיר, וגם שתהיה רווחית - אתה חייב לתת שירותים נוספים".