ההסתדרות: גם חברת ליימן שליסל הוכנסה לרשימת חרם הצרכנים

חרם הצרכנים של ההסתדרות מתרחב • היום (א') הודיע ארנון בר דוד שיוחרמו המוצרים שמייבאת ומשווקת חברת ליימן שליסל • בתוך כך, סגן השר אביר קארה קרא לקיים מחאה מול בניין ההסתדרות בת"א ביום שלישי ואמר ש"ארנון בר דוד לוקח טרמפ ציני על מחאת יוקר המחייה"

הפגנת ההסתדרות מול ביתו של מנכ''ל דיפלומט / צילום: באדיבות ההסתדרות
הפגנת ההסתדרות מול ביתו של מנכ''ל דיפלומט / צילום: באדיבות ההסתדרות

ההסתדרות מרחיבה את החרם: בהמשך לחרם הצרכנים עליו הכריז בשבוע שעבר יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד על חברות הענק שסטוביץ, דיפלומט וקימברלי קלארק, הודיע בר דוד הערב כי הוא מכניס לרשימת חרם הצרכנים גם את המוצרים שמייבאת ומשווקת חברת ליימן שליסל. בין המוצרים: מנטוס, לואקר, הוטפופ (פופקורן), פילסברי, טופיפי, וורלטרס אורגינל, סניידרס ותינוקלין.

● הרשתות נגד היבואניות: מי ימצמץ ראשון בקרב על יוקר המחיה

בתוך כך, החל ממחר צפויים לצאת מדי יום מאות עובדי וחברי ההסתדרות, פעילים, אנשי מרחבים והנוער העובד והלומד אל מרכזי הקניות בכל רחבי הארץ ולחלק חומרי הסברה בנוגע להרכבת סלי מזון זולים מטעם ההסתדרות. בימים הקרובים יכנס יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד את צוותי הפעולה שהוקמו וכן עשרות ראשי ועדים גדולים במשק לתכנון המשך הצעדים.

במקביל נמשך קמפיין ההסתדרות בכל רחבי הארץ שכולל פריסה של שלטי חוצות, הפצת חומרי הסברה ומודעות בעיתונות. לדברי ההסתדרות, למעלה משני מיליון נהגים כבר נחשפו לקמפיין דרך אפליקציית ווייז. "המאבק שלנו ארוך, זו ריצת מרתון ולא ספרינט, והוא יימשך עד שהחברות במשק יבינו שנגמרה החגיגה ויפסיקו לעשוק את הצרכנים", אמר בר דוד. "הגיע הזמן להחזיר את השפיות למדינה ולכלכלה. אני שב ומבהיר לממשלה כי אם לא יהיו צעדים אקטיביים ופעולות בנושא, אכנס בתחילת ספטמבר את מוסדות ההסתדרות מתוך מטרה להכריז סכסוך עבודה במשק".

אביר קארה: הקמפיין  של בר דוד מלאכותי

בתוך כך, סגן השר אביר קארה קורא לחרם על ההסתדרות, וקורא לקיום מחאה מול בניין ההסתדרות בת"א ביום שלישי. לדברי קארה, הוא דורש "להפסיק באופן מיידי את גביית דמי הטיפול בכפייה, לפקח על דמי החבר ולחסוך לכל עובד מאות שקלים ומעלה בשנה".

"ארנון בר דוד לוקח טרמפ ציני על מחאת יוקר המחייה", אמר קארה. "ביד אחת תופס מיקרופון ומייצר מצג שווא בדמות קמפיין של עזרה לחלשים והורדת המחירים וביד השניה דוחף את ידו לכיסם של העובדים המוחלשים וגוזל מהם מאות שקלים.

"הקמפיין המלאכותי של בר דוד למלחמה במונפולים בענף הייבוא הינו מהלך ציני שתכליתו לתעתע בציבור. ההסתדרות גובה כמעט מיליארד שקל בשנה מדמי חבר וטיפול וכל מטרת הקמפיין של בר דוד היא לאגד עוד קבוצות תחת ההסתדרות ולהגדיל את כוחה. הוכחה לכך קיבלנו כאשר נעלמה המחאה מול אסם שעובדיו מאוגדים בהסתדרות.

"ההסתדרות היא המחולל מספר אחת ליוקר המחייה, מונעת התייעלות בשירותים הציבוריים, מחזקת מונופולים, מעכבת צמיחה ומגדילה את הפערים בחברה. בגלל ההסתדרות משפחה בישראל סופגת נזק ישיר של אלפי שקלים ולשם שימור הונה ומעמדה היא מנסה לגייס עוד ועוד 'פראיירים' שישלמו גם הם משכרם בכל חודש".

מההסתדרות נמסר: "דבריו של האיש אינם ראויים לתגובה".

תגובת ליימן שליסל לקריאה של יו״ר ההסתדרות לחרם הצרכנים על מוצרי החברה: ״ליימן שליסל לא הודיעה על עליית מחירים במוצריה״.