איוואנה טראמפ נקברה במגרש הגולף של דונלד, והוא עשוי להרוויח מזה

איוואנה טראמפ, גרושתו המנוחה של נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ, נקברה בסמוך לגומה הראשונה במועדון הגולף הלאומי טראמפ בניו ג'רזי • חוקי המיסוי של המדינה פוטרים חברות של בתי קברות מתשלומי מסים והיטלים על הקרקע

הלווייתה של איוואנה טראמפ בניו יורק / צילום: Reuters, Catherine Nance
הלווייתה של איוואנה טראמפ בניו יורק / צילום: Reuters, Catherine Nance

למיקום הקבר של איוואנה טראמפ, אישתו הראשונה והמנוחה של נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ, עשויות להיות משמעויות נרחבות בתחומי המיסוי. טראמפ המנוחה הלכה לעולמה לפני כשבועיים וקרן הנאמנות של משפחת טראמפ החליטה לקבור אותה בסמוך לגומה הראשונה במועדון הגולף הלאומי של טראמפ, שנמצא בניו ג'רזי.

מסמכים מהקרן המשפחתית שפורסמו מציגים נסיונות לרכוש שטח מיועד לקבורה כ-40 קילומטר מבדמיניסטר ניו ג'רזי, היכן שנמצא מועדון הגולף, אך אלה לא צלחו וטראמפ המנוחה נקברה בסמוך לגומה הראשונה במועדון לאחר קיום הלווייתה במעלה האיסטסייד בניו יורק.

לפי רישומים רשמיים של הרשויות בארה"ב, איוואנה טראמפ המנוחה היא האדם הראשון בארה"ב שנקבר במגרש גולף.

לפי חוקי המס של מדינת ניו ג'רזי, כל אדמה שמשמשת לקבורה פטורה לחלוטין ממסים ונגזרות. חברות של בתי קברות הלכה למעשה פטורות במדינה מתשלום מסים, כולל מס ירושה, היטלים ושאר נגזרות נדל"ניות.

"חברת בית קברות" מוגדרת בספר החוקים של ניו ג'רזי ככל אדם, תאגיד, חברה או כל ישות אחרת שבבעלותם או בהפעלתם בית קברות. עם זאת, ספר החוקים אינו מכליל בהגדרה ארגונים דתיים שקוברים רק את בני הדת שלהם או משפחות שקוברות רק בני משפחה.

דונלד טראמפ תכנן לבנות בית עלמין על מסלול הגולף בבדמיניסטר במשך לפחות עשור. ברדיו הציבורי האמריקאי NPR דיווחו עוד ב-2012 כי כוונת טראמפ היא לבנות מוזוליאום בו הוא עצמו ייקבר יום אחד. לאחר מכן הנשיא לשעבר תיקן את הצעתו והרחיב את התכנון כך שהשטח יכיל יותר מאלף קברים אפשריים. מאוחר יותר, בשנת 2017, העיצוב של האתר שונה שוב, על מנת ליצור "בית קברות משפחתי של 10 חלקות" באותו המיקום. כמה חודשים אחר כך ההצעה שונתה שוב וטראמפ תכנן לבנות בית קברות עם 284 חלקות אפשריות ושירותי עיצוב מצבות.

איוואנה טראמפ נפטרה בדירתה ב-14 ביולי מתאונה ביתית לאחר שספגה פגיעות קהות בבית החזה. היא הייתה בת 73.

מנציגיו של דונלד טראמפ לא נמסרה תגובה בנושא, כך גם ממנהלי מועדון הגולף הלאומי טראמפ.