חברת הסייבר וויז מדווחת: "קצב הכנסות של 100 מיליון דולר בשנה בחודש יולי"

חברת אבטחת יישומי הענן הודיעה היום כי הצליחה לחצות את רף ה-100 מיליון דולר בתוך שנה וחצי בלבד • קצב הצמיחה של וויז אמנם מעורר השתאות, אך היא עשויה להיות פגיעה לתחרות הגוברת בענף

אסף רפפורט, ממייסדי וויז / צילום: נתנאל טוביאס
אסף רפפורט, ממייסדי וויז / צילום: נתנאל טוביאס

חברת אבטחת יישומי הענן וויז (Wiz) הודיעה כי בחודש יולי חצתה לראשונה קצב הכנסות שנתי (ARR) של 100 מיליון דולר. על פי הודעת החברה, היא הגיעה לנתון זה בתוך שנה וחצי מהיום בו ציינה מכירות בהיקף של מיליון דולר.

בין כה וכה, אתר חדשות הטכנולוגיה "דה אינפורמיישן" חשף כי כאשר וויז יצאה לגיוס הון במסגרתו קיבלה תג מחיר של 6 מיליארד דולר בסוף השנה שעברה, היא יצרה הכנסות בקצב שנתי של 40 מיליון דולר. אלא שהגאות בשוק באותו הזמן העניק לה מכפיל של פי 150 על ההכנסות.

לו הייתה וויז מגייסת הון נכון למכפילים הנהוגים בשוק ההון כיום - אשר נעים סביב מכפיל של פי 20-25 על ההכנסות, שוויה היה מוערך במעל 2 מיליארד דולר בלבד. חברת הסייבר הישראלית סנטינל וואן, למשל, שממשיכה להראות צמיחה של מעל ל-100% בהכנסות משנה לשנה נסחרת כיום במכפיל של פי 23.4 על ההכנסות (Enterprise), בעוד שקראוד סטרייק נסחרת במכפיל 26.2.

וויז צומחת בקצב מעורר השתאות שלא אחת מנפק קריאות השתאות מצדם של משקיעים, אך השאלה היא עד כמה תהיה חשופה וויז לירידה בקצב ההכנסות בשל התחרות הגוברת מצד אינספור חברות בתחום אבטחת הענן - אורקה, אקווה, לייסוורק, ואפילו דאטה דוג שנכנסה לתחום לא מזמן.

וויז נוסדה על ידי אסף רפפורט לצד עמי לוטבק, ינון קוסטיקה ורועי רזניק. הארבעה חתומים כבר על אקזיט גדול של מכירת הסטארט-אפ אדאלום למיקרוסופט ב-2015 תמורת 320 מיליון דולר. לאחר הרכישה הם המשיכו לעבוד במיקרוסופט, כאשר רפפורט מונה לתפקיד מנכ"ל מיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח.