רשות ניירות ערך החלה בבדיקה בחשד לאי-סדרים ברשת שופרסל

אי-הסדרים קשורים ככל הנראה לחשד כי ברשת העבירו כספים מפעילות המזון, שהיא הרווחית ביותר עבור שופרסל, לפעילות הנון-פוד, בעיקר לרשת הפארם Be

סניף שופרסל / צילום: Shutterstock, Roman Yanushevsky
סניף שופרסל / צילום: Shutterstock, Roman Yanushevsky

רשות ניירות ערך החלה בבדיקה באשר לאי-סדרים חשבונאיים ברשת שופרסל . הרשות שלחה מכתב לבעלי תפקידים בהנהלת שופרסל, בו היא מבקשת מידע באשר להתנהלות הכספית ברשת. 

שינויים נוספים בצמרת שופרסל: סמנכ"לית הכספים עוזבת
לא נחים לרגע: סמנכ"ל משאבי אנוש בשופרסל מסיים את תפקידו  
עם אברכהן כיו"ר ומנכ"ל חדש: האם שופרסל תגיע מוכנה לתחרות מול קרפור? 

אי-הסדרים קשורים ככל הנראה לחשד כי ברשת העבירו כספים מפעילות המזון, שהיא הרווחית ביותר עבור שופרסל, לפעילות הנון-פוד, בעיקר לרשת הפארם בה מחזיקה שופרסל - Be. 

רשות ניירות ערך ביקשה הבהרות לגבי פעילות הנון-פוד של שופרסל, כלומר זו שאינה נובעת ממכירת מזון ומוצרי צריכה בסיסיים, אלא זו הנוגעת לרשת הפארם שמחזיקה שופרסל - Be - וכן ההתקשרות של שופרסל עם חברת ניופאן המשווקת מוצרי חשמל.

נציין כי בשופרסל ביצעו חקירה פנימית וגם חיצונית מבוקרת ובלתי תלויה כדי לבחון את המידע העולה מהמכתב ששלחה רשות ניירות ערך.

לאחרונה פרשו משופרסל שורה של בכירים שהעלו טענות לאי-סדרים בהתנהלות הרשת, ובשופרסל יצטרכו להראות לאנשי רשות ניירות ערך כי אין צדק בטענות אלה.

משופרסל נמסר בתגובה: "שופרסל לא מוסרת פרטים שבינה לבין רשות ניירות ערך, והיא מדווחת על-פי דין. החקירה הפנימית והחיצונית ששופרסל מבצעת טרם הסתיימה, ולא התקבלו מסקנותיה".