יו"ר גיימסטופ חיסל את החזקותיו במניית המם התורנית, והיא התרסקה במסחר המאוחר

רשת הקמעונאות Bed Bath & Beyond צנחה ב-20% במסחר אתמול, לאחר שיו"ר גיימסטופ ריאן כהן חיסל בה את החזקותיו • בחודש האחרון זינקה המניה בכ-316%

חנות של רשת גיימסטופ / צילום: Shutterstock
חנות של רשת גיימסטופ / צילום: Shutterstock

יו"ר גיימסטופ ריאן כהן חיסל את החזקותיו ברשת הקמעונאות Bed Bath & Beyond לפי מסמכי ניירות ערך שפורסמו אתמול (ה'). לפי המסמכים החברה מכרה את כל החזקותיה ברשת לפי שווי מניה של 18.68 לדולר עד 29.22 דולר. המניה של Bed Bath & Beyond צנחה בעקבות הדברים ב-20%. 

כהן רכש השנה יותר מ-7 מיליון מניות של Bed Bath & Beyond. החברה מינתה חבר דירקטוריון לבקשת כהן והחליפה את המנכ"ל לאחר רכישת המניות. מחיר הרכישה של המניות עמד בממוצע על 15.34$, כך שכהן הרוויח על ההשקעה שלו כ-59 מיליון דולר.

המניה של Bed Bath & Beyond זינקה בכ-316% במהלך החודש האחרון, וההתנפלות עליה הובילה לפגיעה קשה במשקיעים שמכרו את המניה בחסר (שורט), ולתופעה הקרויה "שורט סקוויז", במסגרתה מזנקת המניה בשל רצונם של מוכרי החסר לסגור במהירות את הפוזיציה המפסידה שלהם. 

אנליסט המסחר ג'ארד דיליאן כתב בשבוע שעבר כי נראה ששיגעון המסחר במניות החברה ככל הנראה מותנע יותר על ידי קרנות גידור מאשר על ידי משקיעים קמעונאיים, שכן לרבים מהמשקיעים הקמעונאיים נגמרו כספי התמריצים שחולקו בתקופת הקורונה, ולא נותר להם כסף פנוי להשקעה.