תוצאות הפריימריז במרצ: גלאון זכתה, גולן התדרדר למקום חמישי

עם 60% מהקולות, זהבה גלאון חוזרת לתפקיד יו"ר מרצ • בנאום הזכייה אמרה גלאון כי המשקעים נותרו מאחור, וכעת כולם מאוחדים במרוץ בבחירות • מעבר לחזרתה, אין פנים חדשות במקומות הריאליים ברשימה

זהבה גלאון, נבחרה שוב ליו''ר מרצ / צילום: מרצ
זהבה גלאון, נבחרה שוב ליו''ר מרצ / צילום: מרצ

חברת הכנסת לשעבר זהבה גלאון חוזרת לתפקיד יו"ר מרצ לאחר שניצחה בפריימריז את יאיר גולן. גלאון קיבלה 60% מקולות המצביעים לעומת 40% לגולן. גולן, שהתמודד גם על מקום ברשימה נדחק למקום החמישי. עוד מאוכזב הוא יו"ר מרצ היוצא, שר הבריאות ניצן הורוביץ שירד עד למקום השביעי. לפי תוצאות הפריימריז במקום השני אחרי גלאון ניצב חבר הכנסת מוסי רז, אחריו חברת הכנסת מיכל רוזין, במקום הרביעי ח"כ עלי סלאלחה, יאיר גולן כאמור במקום החמישי, ושישית ח"כ גבי לסקי.

בנאום הניצחון הודתה גלאון ליאיר גולן ואמרה כי המשקעים נותרו מאחור, וכעת כולם מאוחדים במרוץ בבחירות. גולן השיב במילים דומות ובירך את גלאון על הזכייה.

בפועל אין שינוי של ממש ברשימת מרצ זולת חזרתה של גלאון, כל הנבחרים במקומות ריאליים הם חברי כנסת מלבד גלאון שהייתה בעבר, ואין פנים חדשות. השינוי שביקש גולן לעשות לא צלח. ברצוני מצביעים על שיעור ההצבעה הגבוה כ-81% אבל מנגד בישובים הדרוזים הערבים והבדואים השיעור היה נמוך בהרבה.

רשימת מרצ לכנסת:

1. זהבה גלאון
2. מוסי רז
3.
מיכל רוזין
4.
עלי סלאלחה
5.
יאיר גולן 
6.
גבי לסקי
7.
ניצן הורוביץ
8.
מאזן אבו סיאם
9.
אומימה חאמד
10.
עאיד באדר