בית הדין הארצי לעבודה דחה את בקשת האוצר לצווי מניעה לשביתת המורים והודיע כי יש להגישה שנית

שר האוצר אביגדור ליברמן הגיש בקשה לצווי מניעה נגד כוונת הסתדרות המורים לשבות - ובית הדין הארצי לענייני עבודה דחה אותה והבהיר כי יש להגיש אותה במסגרת הליך חדש • רה"מ יאיר לפיד התנגד להגשת צווי המניעה בטענה שיש למצות את המשא ומתן

שר האוצר אביגדור ליברמן / צילום: המכון הישראלי לדמוקרטיה
שר האוצר אביגדור ליברמן / צילום: המכון הישראלי לדמוקרטיה

שר האוצר אביגדור ליברמן הגיש הערב (ג') בקשה לצווי מניעה נגד כוונת הסתדרות המורים לשבות אם לא ייחתם עם המורים הסכם שכר מקיף חדש, אך בית הדין הארצי לענייני עבודה החליט לדחות אותה, מאחר שהוגשה כתגובה לעתירת התאחדות התעשיינים - וקבע כי על המדינה להגיש את הבקשה מטעם עצמה. בית הדין הודיע להתאחדות התעשיינים כי עליה להגיב לדרישה לדחות את העתירה על הסף עד הלילה ב-23:30.

הבקשה להוצאת צווי המניעה הייתה חריגה למדי, לאור העובדה כי ראש הממשלה יאיר לפיד התנגד להגשתה בטענה שיש למצות את המשא ומתן ולאור התמיכה ההרמטית והפומבית של שרת החינוך יפעת שאשא ביטון בעמדת הסתדרות המורים נגד משרד האוצר.

בבקשה טענה הפרקליטות בשם משרד האוצר כי המשרד נאלץ לנהל משא ומתן תחת הגבלות של תקופת ממשלת מעבר, וכי הסתדרות המורים דחתה את הצעות משרד האוצר לדחות את ניהול המשא ומתן עד לאחר השבעת הממשלה הבאה, ולהסתפק בהסכמות ראשוניות כעת על מענקים.

לדברי הפרקליטות, דרישות הסתדרות המורים נמצאות מרחק רב מחוץ לגבולות הסמכות של הממשלה לניהול משא ומתן בתקופת הבחירות. לאור זאת ביקשה הפרקליטות על דעת היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה כי יינתן צו מניעה נגד הסתדרות המורים, זאת בשל המגבלות האמורות.

לטענת מיארה, מטרת השביתה היא אך ורק לכפות הסכם שכר אשר לדעת הייעוץ המשפטי לממשלה איננו עולה בקנה אחד עם חובת האיפוק שמוטלת על הממשלה בתקופת בחירות.