על פי סקר הלמ"ס: שיעור התעסוקה בישראל הוא הגבוה ביותר זה 4 שנים

נתוני סקר כוח האדם של הלמ"ס לחודש אוגוסט 2022 מראים כי שיעור התעסוקה בישראל עלה מ-60.9% ביולי ל-61.6% בחודש אוגוסט • למרות השיעור הגבוה של המועסקים, גם האבטלה עלתה החודש מ-3.7% ביולי ל-4.1% בחודש אוגוסט

נתוני התעסוקה של הלמ''ס / עיבוד: טלי בוגדנובסקי
נתוני התעסוקה של הלמ''ס / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

על פי נתוני סקר כוח האדם של הלמ"ס לחודש אוגוסט 2022 שהתפרסם היום (ב'), שיעור התעסוקה בישראל עלה מ-60.9% בחודש יולי ל-61.6% בחודש אוגוסט, מבין בני ובנות מעל 15 בישראל. בחישוב מנוכה עונתיות, כלומר ללא ההשפעות של התקופה בשנה על התעסוקה, שיעור התעסוקה עלה מ-61.1% בחודש יולי ל-61.5%. עם זאת, נתון זה כולל 0.4% מהאוכלוסיה (כ-16,800 איש) שנעדרו מעבודתם כל השבוע מסיבות כלכליות, כלומר הם טכנית מועסקים אך אין להם כרגע עבודה בפועל.

מדובר בעליה משמעותית בשיעור התעסוקה ביחס לתקופת הקורונה, בשיאה שיעור המועסקים בישראל ירד ל-57.7%. למעשה, שיעור התעסוקה הנוכחי גבוה אף יותר מאשר זה שהיה בשנת 2019, והפעם האחרונה בה נרשם נתון גבוה יותר היה באוגוסט 2018, לפני 4 שנים בדיוק - אז היו בישראל 61.6% מועסקים, בניכוי עונתיות. כלומר רק 0.1% יותר.

עם זאת, גם האבטלה עלתה החודש, מ-3.7% בחודש יולי ל-4.1% בחודש אוגוסט. האבטלה מוגדרת כאנשים הנמצאים בשוק העבודה (כלומר, מחפשים אקטיבית עבודה) אך לא מועסקים בפועל. מדובר בעליה מנוגדת לעליה בשיעור התעסוקה, אך היא עדיין ברמה שנחשבת נמוכה מאוד.

נראה שהמשק הישראלי חזר לתעסוקה מלאה, לפחות בהשוואה לעצמנו. נתון זה מרשים במיוחד לאור האינפלציה הנמוכה ביחס לעולם, שירדה לאחרונה ל-4.6% בשנה בשל הירידה במחירי הדלק. לעיתים יש טריידאוף בין שיעור תעסוקה גבוה לבין אינפלציה נמוכה, אך המשק הישראלי מפגין חוסן ניכר ומצליח לשמור על שני הנתונים בטווח שנחשב טוב.