מארק צוקרברג איבד יותר מ-70 מיליארד דולר. גם מצבה של מטא לא טוב

האמון שנתן צוקרברג במטא-וורס עלה לו ביוקר: הונו נחתך בקצת יותר ממחצית • בספטמבר 2021 הונו של צוקרברג עמד על שיא של 142 מיליארד דולר. מאז הוא הספיק לרדת ל-55.9 מיליארד דולר • מתחילת השנה צנחה מטא ב-56.3%

מארק צוקרברג, מנכ''ל מטא / צילום: Associated Press, Nick Wass
מארק צוקרברג, מנכ''ל מטא / צילום: Associated Press, Nick Wass

השנה הנוכחית קשה עבור כלל המיליארדרים מסקטור הטכנולוגיה, אך ההפסדים של מארק צוקרברג, מנכ"ל מטא , בולטים יותר מכולם. האמון שנתן צוקרברג במטא-וורס עלה לו ביוקר בעולם האמיתי: הונו נחתך בקצת יותר ממחצית, וירד עד כה ב-71 מיליארד דולר - הסכום הגבוה ביותר מבין האולטרה-עשירים, לפי בלומברג.

עם 55.9 מיליארד דולר "בלבד", מנכ"ל מטא ממוקם במקום ה-20 מבין המיליארדרים העולמיים - שפל מאז שנת 2014. צוקרברג ממוקם כעת אחרי שלושה מבני משפחת וולטון (מבעלי רשת הקמעונאות וולמארט) ושניים מבני משפחת קוק (בעלי התאגיד "קוק תעשיות").

רק לפני פחות משנתיים צוקרברג היה שווה 106 מיליארד דולר והתמקם בצמרת המיליארדרים העולמיים, כשרק ג'ף בזוס וביל גייטס היו מעליו. בספטמבר 2021 הונו עלה לשיא של 142 מיליארד דולר, כשמניות החברה שלו הגיעו לערך של 382 דולר למניה. חודש לאחר מכן שינה צוקרברג את שם החברה ל"מטא", ומאז היא יורדת.

הדוחות האחרונים שפרסמה החברה היו עגומים. זה התחיל בפברואר השנה, כשהחברה חשפה שאין צמיחה במשתמשי פייסבוק החודשיים, מה שהוביל לקריסת המניה שלה ולצמצום הונו של צוקרברג ביותר מ-30 מיליארד דולר. המניה יורדת בין היתר גם בגלל השקעותיה של החברה במטא-וורס, אמרה לורה מרטין, אנליסטית בכירה ב-Needham & Co.. גם צוקרברג עצמו ציין כי הוא מצפה שהמיזם יפסיד סכומי כסף "משמעותיים" בשלוש עד חמש השנים הקרובות. לפי מרטין, פייסבוק מפסידה משתמשים לטיקטוק וגם נבלמת על ידי "חקירות והתערבויות רגולטוריות מוגזמות".

 "פייסבוק לא תצליח כל עוד הוא שם"

עד כה, מטא צנחה השנה ב-56.3% - יותר מאלפאבית, חברת האם של גוגל, שהפסידה 29.8%, מאמזון ומיקרוסופט - שנחלשו שתיהן בכ-27%, ומאפל, שאיבדה 14.7%.

מרבית הונו של צוקרברג נובע ממניות מטא - לפי ההצהרה האחרונה של החברה, הוא מחזיק ביותר מ-350 מיליון מניות שלה.

ביל ג'ורג', עמית בכיר בבית הספר לעסקים בהרווארד, אמר בריאיון ל-CNBC כי החסרונות של צוקרברג כמנכ"ל "ממשיכים לדרדר" את החברה. לדבריו, "פייסבוק לא תצליח כל עוד הוא שם. סביר להניח שהוא אחת הסיבות שכל כך הרבה אנשים מתרחקים מהחברה. הוא באמת איבד את הדרך".