תתמקד בשוקולד: שטראוס מפסיקה לייצר חלק מהמאפים

בחטיבת הממתקים של שטראוס עלית החליטו להתמקד בהתמחות במוצרי השוקולד, ולוותר על ייצור מוצרים פופולריים פחות, בהם נתח השוק של החברה קטן יותר • כך, מוצרים כמו פתי בר ועוגות מוכנות של עלית יירדו מהמדפים ולא יחזרו

מפעל השוקולד של שטראוס בנוף הגליל / צילום: יח''צ שטראוס
מפעל השוקולד של שטראוס בנוף הגליל / צילום: יח''צ שטראוס

בחטיבת הממתקים של שטראוס עלית החליטו להתמקד בהתמחות במוצרי השוקולד, ולוותר על ייצור מוצרים פופולריים פחות, בהם נתח השוק של החברה קטן יותר. כך, מוצרים כמו פתי בר ועוגות מוכנות של עלית יירדו מהמדפים ולא יחזרו. 

ארבעה חודשים אחרי הריקול: משרד הבריאות מאשר לשטראוס לחזור בהדרגה לפעילות
● הריקול הענק חתך את רווחי שטראוס ב-58% ברבעון השני  

מדובר בשתי קטגוריות ששטראוס היא שחקנית יחסית קטנה בהן. בגזרת הפתי בר מדובר באחוזים בודדים מהשוק, ובעוגות הנתח של שטראוס עומד על כ-20%, וזוהי קטגוריה מורכבת לייצור יותר מאשר שוקולד.

בשטראוס מסבירים כי החברה לא סוגרת את כל קווי ייצור המאפים, אלא הגיעה להחלטה לצאת משתי הקטגוריות שהן לא בליבה העסקית.

המפעל בנוף הגליל חזר לייצור באופן הדרגתי במהלך החודש האחרון, לאחר שניתן אישור משרד הבריאות בסוף חודש אוגוסט. לאחר אירוע הריקול בחודש אפריל הושבת המפעל לתקופה של למעלה מ-3 חודשים, במהלכם שופצו שני המפעלים בנוף הגליל (של השוקולד הנוזלי ושל מוצרי השוקולד), תוקנו ליקויים, ולדברי החברה בוצעו שינויים בסביבת העבודה ובהיקפי הבדיקות של חומרי הגלם.

בחודשים הקרובים תחזור שטראוס בהדרגה לפעילות כאמור, כשחלק מהמוצרים שהועברו לייצור במקור חוץ יוחזרו לייצור במפעל, וחלק מהמוצרים כבר חזרו למדפים, כמו וופלים ואפיפיות ללא גלוטן.