400 אלף שקל לשנה: האוצר שכר לשר ליברמן נהג לסוף השבוע

במשרד האוצר הסבירו בשיחה עם גלובס כי השר עובד גם בסופי שבוע ונדרשים עבורו שירותי נהיגה נוספים לתקן הקיים • אלא שבמסמך של מרכז המחקר והמידע של הכנסת מ-2020 עלות תקן נהג במשרה מלאה וחצי מוערכת ב-307,479 שקל לשנה • ליברמן: "זהות הנהג והעסקתו באחריות משרד האוצר"

שר האוצר אביגדור ליברמן / צילום: עמית שאבי - ידיעות אחרונות
שר האוצר אביגדור ליברמן / צילום: עמית שאבי - ידיעות אחרונות

במשרד האוצר הודיעו בשבוע שעבר לוועדת המכרזים על תשלום עבור שירותי נהיגה נוספים לשר האוצר אביגדור ליברמן בסופי שבוע. מדובר בשימוש בחצי תקן נוסף כפי שמאפשרת נציבות שירות המדינה, אלא ששורת הסכום בהודעה מפתיעה למדי: 400 אלף שקל לשנה לא כולל מע"מ.

לצורך השוואה במסמך של מרכז המחקר והמידע של הכנסת מ-2020 שהוזמן מח"כ מיקי לוי עלות תקן נהג במשרה מלאה וחצי תקן נוסף מוערכת ב-307,479 שקל לשנה. "אפשר להעסיק נהג מחליף לשר בהיקף של חצי משרה אם אי-אפשר להחליף את הנהג באמצעות כוח האדם הקיים בלשכה, וכפוף למקור תקציבי להעסקתו", נכתב עוד במסמך הכנסת.

במשרד האוצר הסבירו בשיחה עם גלובס כי השר עובד גם בסופי שבוע ונדרשים עבורו שירותי נהיגה נוספים לתקן הקיים. בנוסף מכיוון שליברמן הוא גם שר הביטחון לשעבר הוא מתנייד ברכב משוריין מה שדורש נהג עם רישיון ג' וכישורי נהיגה מבצעיים.

השר מתברר עובד בסופי שבוע וימי חג וכך נכתב: " שר האוצר מחויב ע"י גורמי הביטחון בנהג מקצועי בכל נסיעותיו ברכב שרד המאופיין אף הוא, כלומר גם מעבר לשעות של משרה מלאה רגילה המאוישות כבר, נדרש תקן נוסף של חצי משרה לנהג מחליף. שירותים אלה מסופקים בעיקר בסופי שבוע, ימי חג, שעות בוקר מוקדמות ושעות לילה מאוחרות".

לאחר שהמשרד יצא בשני מכרזים ולא התקבלו הצעות כך נכתב - התקשר המשרד עם חברת א.א יבוא ושיווק בע"מ שתספק את שירותי הנהיגה לשר לפי הצורך. העלות כאמור - 400 אלף שקל לשנה לסופי שבוע בלבד. במקום אחר נכתב שהוגשה הצעת מחיר מפרילאנסר שהגיש הצעת מחיר גבוהה מזו שהגישו א.א יבוא ושיווק.

באופן תמוה נכתב במסמך כי "משרד האוצר התקשר עם חברת א.א. יבוא ושיווק בע"מ לצורך קבלת השירותים ובמקביל פעל ליציאה להליך מכרזי פומבי". כלומר עוד לפני שלא ניגשו למכרזים שפורסמו במאי ובאוגוסט גורמים נוספים - בוצעה ההתקשרות עם החברה ששירותיה נשכרו לבסוף.

לשכת השר ליברמן מסרה בתגובה: "זהות הנהג והעסקתו באחריות משרד האוצר. מצידו של השר לא נעשתה אף פנייה להעסקה".

משרד האוצר מסר כי "הצורך בפרסום מכרז נבע מכך שנהגי המשרד הקבועים אינם עובדים בסופי שבוע וכן מדרישת גורמי הביטחון המחייבת נהג בעל רישון ג' שהוסמך לנהיגה ברכב משוריין. לא הייתה שום דרישה מצידו של שר האוצר להוציא מכרז כזה או אחר. לשר אין כל מעורבות בנושא. כל ניסיון להציג תמונה אחרת היא מצג שווא וניסיון לסלף את העובדות".