לבנון | בלעדי

היועצת המשפטית לממשלה המליצה לאשר את הסכם הגז בכנסת, ראש הממשלה לפיד סירב

לגלובס נודע כי בישיבת הקבינט שהתקיימה בשבוע שעבר טענה היועצת גלי בהרב-מיארה כי יש לאשר את ההסכם בכנסת, אולם ראש הממשלה יאיר לפיד דחה את עמדתה • למרות זאת, היועמ"שית תגן על עמדת הממשלה אם תידרש לכך בבג"ץ

ראש הממשלה יאיר לפיד והיועמ"שית גלי בהרב-מיארה / צילום: קובי גדעון - לע''מ, איל יצהר
ראש הממשלה יאיר לפיד והיועמ"שית גלי בהרב-מיארה / צילום: קובי גדעון - לע''מ, איל יצהר

לגלובס נודע כי היועצת המשפטית לממשלה, עו"ד גלי בהרב-מיארה, המליצה בישיבת הקבינט ביום חמישי האחרון להביא את הסכם הגז עם לבנון להצבעה בכנסת. לדבריה, לאור הנסיבות של ממשלת המעבר ולאור העובדה שמדובר בהסכם בלתי הפיך, היא ממליצה להביא את ההסכם לאישור של הכנסת. לדברי בהרב-מיארה, הצבעה של הכנסת תחזק את עמדת הממשלה כנגד העתירות שהוגשו נגדה לבג"ץ אשר עדיין תלויות ועומדות.

ראש הממשלה יאיר לפיד דחה את עמדת היועמ"שית והחליט להסתפק בהנחה על שולחן הכנסת ללא הצבעה. מחר (ד') תצביע הממשלה כעמדת ראש הממשלה לפיד להסתפק בהנחה על שולחן הכנסת. בהרב-מיארה תגן על עמדת לפיד אם תידרש לכך בבג"ץ.

● לפיד: ישראל ולבנון הגיעו להסכם היסטורי על קו הגבול הימי
האם הממשלה תספיק לאשר את הסכם הגז עם לבנון? | פרשנות
● כל מה שכדאי לדעת על הסכם הגז עם לבנון: כתבי גלובס חושפים ומסבירים

המלצת היועמ"שית מגיעה לאחר שמוקדם יותר היום (ג') הודיע ראש הממשלה לפיד כי ישראל ולבנון הגיעו ל"הסכם היסטורי" על קו הגבול הימי, וכי הוא יכנס מחר את ועדת השרים לענייני ביטחון לאומי (הקבינט המדיני-ביטחוני) ולאחריה ישיבת ממשלה מיוחדת לאישור ההסכם. לאחר מכן יונח ההסכם על שולחן הכנסת אך ללא הצבעה עליו. ההסכם צפוי להיחתם על-ידי הצדדים בשבוע שלפני הבחירות.