גם מגפה, צניחת המניה וחשש ממיתון לא עצרו את הצמיחה בתוצאות אינמוד

חברת האסתטיקה הרפואית של משה מזרחי לא חמקה מהמפולת בנאסד"ק, אך היא ממשיכה להציג גידול בהכנסות ושיעורי רווח חלומיים • "מקובל שלחברות בתחום יש 'תקרת זכוכית' של 300 מיליון דולר הכנסות, ואנו נראה השנה שאפשר לצמוח הרבה מעבר לכך"

משה מזרחי, מייסד אינמוד, ליד מוצרי החברה / צילום: איל יצהר
משה מזרחי, מייסד אינמוד, ליד מוצרי החברה / צילום: איל יצהר

לנוכח הסיפורים העגומים של מספר חברות ביומד מקומיות שהונפקו בשנים האחרונות ברעש גדול, אך התקשו לקיים את ההבטחות למשקיעים ובתמורה נענשו מניותיהן בחומרה, ישנה דוגמה אחרת, של חברה שהבטיחה, קיימה, וממשיכה לעשות זאת כבר כמה וכמה רבעונים רצוף. זוהי חברת הרפואה האסתטית אינמוד . קורונה באה, קורונה הולכת, משבר כלכלי מגיע ואת מועד סיומו מי יידע - אך בינתיים אינמוד ממשיכה לצמוח.

החברה הוקמה ב-2008 על ידי משה מזרחי (המנהל אותה מיומה הראשון ועד היום) וד"ר מיכאל קליינדל. השניים נמנים עם חלוצי תעשיית האסתטיקה הרפואית בישראל, ומילאו תפקידים בכירים בחברות לומניס וסינרון. את אינמוד הקימו כמעט באופן חשאי, וניהלו אותה בתקציב מצומצם ביותר עד להנפקתה בנאסד"ק ב-2019.

אינמוד הגיעה להכנסות במהירות, ולכן טרם ההנפקה גייסה 3.5 מיליון דולר בלבד, כדי לצאת לדרך. המרוויחות העיקריות מכך היו קרנות ההשקעה IHCV ו-GIBF, וכמובן צמד המייסדים. החברה הונפקה לפי שווי של 450 מיליון דולר, ונהנתה מנסיקה של 1,200% במניה עד לשיא לפני כשנה, ששיקף לה שווי של כ־7.5 מיליארד דולר.

מאז איבדה מניית החברה, יחד עם נפילת השוק כולו, את רוב ערכה, אך מאז שנגעה בשפל בחודש יוני השנה היא התאוששה בשיעור של 54%, ומחירה משקף כיום לאינמוד שווי של כ-3 מיליארד דולר. מדובר בירידה של 64% ממחיר המניה בשיא אך בתשואה נאה של 380% על מחיר ההנפקה.

מעלה בפעם השנייה את התחזית השנתית

התוצאות הכספיות המלאות של אינמוד לרבעון השלישי יפורסמו בשבוע הבא, אך על פי דיווח התוצאות המקדמיות, צפויה החברה לרשום הכנסות של 120.9-120.5 מיליון דולר, גידול של 27% לעומת הרבעון המקביל ושל 6% לעומת הרבעון השני של 2022.

התוצאות הללו גבוהות מכפי שציפתה החברה, ולכן היא מעלה כעת גם את התחזיות השנתיות שלה, בפעם השנייה, ל-450-445 מיליון דולר. בסוף 2021 חזתה אינמוד הכנסות של 425-415 מיליון דולר ל-2022. נראה כי החברה לא רק צומחת אלא גם מיטיבה לנהל את ציפיות וול סטריט, ומצליחה לייצר תחושה של שיפור מתמיד בעסקיה. אם תעמוד בתחזיות הנוכחיות, יהיה זה גידול של 17% לעומת 2021, שבה צמחו ההכנסות ב-73% לעומת 2020.

שיעור הרווח הגולמי לרבעון צפוי לעמוד על 85%-84%. בהתאם, החברה מדווחת עבור הרבעון על רווח שיא צפוי (Non-GAAP, בנטרול הוצאות חד-פעמיות והפרשות חשבונאיות), של 0.65-0.64 דולר למניה, שהם כ-56 מיליון דולר. אם החברה תמשיך כך גם ברבעון הרביעי, היא תכה גם את תחזיות הרווח הנקי (Non-GAAP) שנתנה בסוף השנה שעברה, ושעמדו על 181-177 מיליון דולר.

הניסיון של מזרחי בסינרון עזר לו

אינמוד צומחת דווקא בתקופה שבה ישראל מאבדת את מעמדה כמובילת תעשיית האסתטיקה הרפואית. החברות לומניס, סינרון, אלמה לייזרס, ונוס קונספט ונוספות, המריאו על בסיס ההתמחות שפיתחה הראשונה ברשימה בתחום הסרת שיער, טיפול בפגמים קוסמטיים ומיצוק והחלקת העור באמצעות אנרגיות אור מסוגים שונים.

יוצאי לומניס הקימו את רוב החברות האחרות בתחום וישראל הפכה למובילה של השוק, אבל עם הזמן המוצרים נתקלו בתחרות וברוויה, והחברות הללו נאלצו להימכר לגופים זרים או לצמצם את פעילותן. מייסדיהן פנו לתתי-שווקים חדשים בתוך העולם האסתטי, אבל בינתיים רק אינמוד הצליחה להגיע להישגים שאפיינו את חלוצות הענף, ואף להתעלות עליהם.

אינמוד פיתחה ומשווקת מוצרים לטיפול אסתטי זעיר-פולשני, אשר מחליף ניתוח הרמת פנים. בנוסף יש לה מוצרים נוספים לאסתטיקה רפואית, ולאחרונה השיקה מוצר למיצוק רצפת האגן (למניעת תופעות הנובעות מחולשת רצפת האגן, כמו בריחת שתן, כאבים יום יומיים ובעת קיום יחסי מין ועוד).

מעבר לתוצאות המרשימות, הגישה של המייסד מזרחי לניהול החברה היא מיוחדת. הוא דוגל בגישה של "קפיטליזם קשוב", מחלק אופציות רבות לעובדים, ומנהלי החברה שומרים על סגנון חיים צנוע. בדרך כלל, חברות המתנהלות כסטארט-אפים בתקציבים קטנים, ומתוך תפיסות עולם מאוד ספציפיות של המנכ"ל, חוות אתגרים משמעותיים בשינוי התרבות הארגונית שלהן כשהן הופכות לחברות גדולות, תפעוליות ובורסאיות. אבל למזרחי היה ניסיון בניהול של סינרון, חברה כזו בדיוק, ואולי זה הגורם המבדל שאפשר לאינמוד לעשות את המעבר הזה בהצלחה.

בשיחה עם גלובס משרטט מזרחי את האופן שבו הוא הצליח ומקווה להמשיך להצליח להתמודד עם השינויים בשוק, ואף לנצל אותם לטובתו: "אנחנו בתהליך של הרחבת הטכנולוגיות מתחום האסתטיקה לתחומים נוספים של איכות חיים. בשנה האחרונה הייתה לנו הצלחה עם מוצר חדש בתחום של אסתטיקה גניקולוגית ואיכות חיים גניקולוגית".

משה מזרחי, מייסד אינמוד / צילום: איל יצהר
 משה מזרחי, מייסד אינמוד / צילום: איל יצהר

מזרחי מספר כי ההתרחבות של החברה, הן למוצרי אסתטיקה רפואית שמחליפים ניתוחים, והן למוצרי איכות חיים שאינם רק בתחום האסתטיקה, כמו מוצר הגניקולוגיה, אפשרה לה לפרוץ את "תקרת הזכוכית" של התחום. "מקובל כי חברות אסתטיקה רפואית לא מצליחות לרשום הכנסות של מעל 300 מיליון דולר. אנחנו כבר נראה השנה שאפשר לצמוח משמעותית מעבר לזה".

בהמשך מתכננת החברה להיכנס לשווקים חדשים נוספים, ולהשיק מוצרי איכות חיים גם בתחום העיניים ואף-אוזן-גרון. "הגבול בין איכות חיים ובריאות הוא דק, אבל ההגדרה שלנו היא טיפולים אלקטיביים (כאלה שהמטופלים בוחרים בהם, ג' ו') בלבד, כאלה שאינם משופים על ידי חברות ביטוח אלא יוצאים מהכיס הפרטי. אנחנו יודעים לעבוד עם המודל העסקי הזה".

עוד גורם לגידול בהכנסות של החברה, אומר מזרחי, הוא התרחבות גיאוגרפית, ומעבר ממודל של מפיצים לשיווק ישיר בכמה מדינות. היום החברה מוכרת ב-80 מדינות, ובשמונה טריטוריות מחזיקה מערך הפצה בבעלותה. השינוי הזה מגדיל את ההכנסות של אינמוד, שאינה צריכה לחלוק אותן עם גורם נוסף, ועשוי להגדיל גם את הרווח, אם החברה תשמור על ערוץ שיווק ישיר יעיל.

"בינתיים לא מרגישים את המשבר הכלכלי"

מה שיכול לאיים על המשך הצמיחה של אינמוד הוא המשבר הכלכלי, אבל מזרחי אומר שהוא עדיין לא מרגיש אותו. "זה עדיין לא ממש התחיל. יכול להיות שזה יגיע אבל בינתיים, לא מרגישים אותו".

דברים דומים נאמרו על ידי בית ההשקעות אופנהיימר, שנתן בעקבות הדיווח המלצת קנייה לאינמוד, במחיר של 60 דולר למניה, הגבוה ב-76% מהמחיר הנוכחי שלה. לדברי בית ההשקעות: "התוצאות החזקות הגיעו על אף רבעון המאופיין עונתית בריבוי חופשות, ולפיכך בפחות ניתוחים אסתטיים. אינמוד ממשיכה להוכיח כי לפחות בינתיים, סביבת המאקרו אינה משפיעה כלל על פעילותה".

באופנהיימר מייחסים את התוצאות של החברה בעיקר למאמצי השיווק המוצלחים שלה. "במהלך הרבעון האחרון כמעט ולא דווחו התפתחויות מיוחדות מצד החברה, זאת למעט התייחסותה להמשך מאמצי השיווק. בחודש ספטמבר האחרון הודיעה אינמוד על החתמת שגרירת מותג חדשה, השחקנית, הבמאית והמפיקה אווה לונגוריה. קדם לכך שיתוף פעולה עם הזמרת פאולה עבדול, שהייתה גם כן שגרירה יעילה".

ת.ז | אינמוד

תחום עיסוק: טיפולים אסתטיים זעיר־פולשניים
היסטוריה: הוקמה על ידי יוצאי לומניס - משה מזרחי (המשמש כמנכ"ל) וד"ר מיכאל קריינדל, ב־2008 והונפקה בנאסד"ק ב־2019
נתונים: החברה פועלת מיקנעם. ב־2021 רשמה הכנסות של 356 מיליון דולר ורווח של 165 מיליון דולר