תנובה היא הזוכה הגדולה של טקס פרסי האפי

חברת המזון תנובה, שעד היום התמחתה במוצרי ומשקאות חלב, זכתה בשני הפרסים החשובים ביותר בתחרות, גרנד אפי ואפי פלטינום, על המהלכים שבהם קידמה את מוצרי החלבון החלופי שלה • חברת כרטיסי האשראי מקס זכתה בשני פרסים

זוכי אפי פלטינום / צילום: עזרא לוי
זוכי אפי פלטינום / צילום: עזרא לוי

תנובה היא הזוכה הגדולה של תחרות השיווק האפקטיבי, האפי (Effie). החברה הציגה את המהלך המוביל של השנה עם סדרת הבריסטה Alternative (משקה שיבולת שועל שמחליף חלב), וזכתה עליו בגרנד אפי ובפרס הזהב בקטגוריית משקאות.

פרופסור מרייכמן בחן מאות פרסומות, ויש לו מסקנה אחת ברורה | ראיון

הפרס היוקרתי ביותר, אפי פלטינום, שמציין לשבח הישגים שיווקיים לאורך 3-5 שנים ברציפות, ניתן גם הוא לתנובה, וזאת על המהלך שעסק בחלבון מן הצומח תחת הכותרת "מחברת החלב של ישראל למעצמת חלבון חלופי: תנובה מציגה עולם חדש של צמיחה".

למעשה, חברת המזון, שעד היום התמחתה במוצרי ומשקאות חלב, זכתה בשני הפרסים החשובים ביותר על מהלכים שבהם קידמה את מוצרי החלבון החלופי שלה. המהלכים נעשו באמצעות קבוצת מקאן תל אביב.

טקס האפי נערך הערב (א') בהובלת איגוד השיווק, איגוד הפרסום והמרכז הישראלי לניהול, בהשתתפות מאות אנשים, בהם מנכ"לים וסמנכ"לי השיווק של החברות המובילות במשק לצד בכירים מעולם הפרסום.

המהלכים שעלו לגמר בקטגוריית הפלטינום נשפטו על-ידי מנכ"לים של החברות המובילות במשק, בראשות גיורא בר-דעה, נשיא ומנכ"ל שטראוס היוצא ויו"ר התחרות.

בפרס הכסף בקטגוריה זכתה חברת האשראי מקס עם המהלך "ממיתוג מחדש בכפייה להצלחה עסקית", בהובלת קבוצת מקאן. בפרס הארד בקטגוריה זכו שריג אלקטריק ומשרד הפרסום מנצ' עם המהלך "או שאתה נינג'ה אמיתי או שאתה שייקר כלשהו".

דיגיטליות על הכוונת

בין הזוכים בזהב השנה בלטו בנק מזרחי טפחות ומשרד הפרסום ראובני-פרידן IPG בקטגוריית הפיננסים עם המהלך "להתקדם ולהישאר (עם) בן אדם", המתייחס לעידן שבו בנקים רבים בוחרים להשתמש באמצעים דיגיטליים ובבוטים על חשבון היחס האנושי.

לצד זאת, התחרות נתנה דגש על חדשנות דיגיטלית, וחברת מקס זכתה בפרס הזהב בקטגוריית "חדשנות מדיה" עם המהלך "רעות תקני לי".

בנוסף בלטה התייחסות של החברות למציאות הנוכחית של ישראל. בקטגוריית שיווק בעידן משבר זכו בזהב קבוצת לאומי ומקאן תל אביב עם המהלך: "המציאות דופקת בדלת".

קימברלי קלארק ומקאן זכו בזהב בקטגוריית מוצרי חשמל, אלקטרוניקה ומוצרים לבית עם המהלך "המשפחתיזם של ניקול", וזכייה נוספת בזהב בקטגוריה זו שייכת לקליל ומקאן עם המהלך "כוחו של חלון".

בקטגוריית קמעונאות זכו בזהב אופטיקנה ומשרד הפרסום ראובני-פרידן IPG עם המהלך "מולטי הצלחה". זכייה נוספת בזהב בקטגוריה שייכת לדלתא ולמשרד הפרסום אדלר-חומסקי & ורשבסקי GREY עם המהלך: "איך הכנסנו את הישראלים ל-SOFTY ZONE".

בקטגוריית תקשורת ומדיה זכו בזהב פרטנר ומקאן עם המהלך "בוקר טוב, בזק". זהב נוסף בקטגוריה שייך ל-yes ואדלר-חומסקי & ורשבסקי GREY עם המהלך "yes+ 2.0".

21 קטגוריות

תחרות האפי מתקיימת ביותר מ-50 מדינות, ובהן ישראל, ומהווה הכרה במהלכי שיווק מוצלחים ואפקטיביים. השנה מתקיימת התחרות בארץ בפעם ה-21.

צוות השיפוט מנה כ-70 שופטים, בהם מנהלי שיווק, פרסומאים, אנשי יחסי ציבור ואנשי אקדמיה, שבחנו מהלכים שיווקיים שהתרחשו במהלך 2022 ואת תוצאותיהם. לגמר הגיעו 53 מהלכים שהתחרו ב-21 קטגוריות, ובהן מזון, משקאות, פיננסים, קמעונאות, נדל"ן ותשתיות, רכב ותחבורה, מוצרים דיגיטליים ועוד.