"זה ממש לא רק לעשירון העליון": ביקור באולם התצוגה של לקסוס

את ישיבת הבוקר הם עושים בעמידה, כשהסניף עמוס הם מפרגנים ללקוחות בארוחה במסעדת המיט בר הסמוכה, הם עדיין מתרגשים מכל עסקה, וכבר התרגלו שלאנשים חשוב בעיקר צבע האוטו • ביקור בלקסוס הרצליה • הברזייה, טור אחרון

מימין: שחף אליאס, ויטלי קושנר, איווט טהור / צילום: איל יצהר
מימין: שחף אליאס, ויטלי קושנר, איווט טהור / צילום: איל יצהר

איפה אנחנו:

באולם התצוגה של לקסוס בהרצליה, בו עובדים 10 אנשים, בהם נציגי מכירות ונציגים שתפקידם לקחת לקוחות לנסיעות מבחן. הרכב הזול ביותר שנמכר כאן עולה קצת פחות מרבע מיליון שקל, והיקר ביותר מעל מיליון.

משתתפים בשיחה:

איווט טהור 22, רווקה. נציגת קבלה. שנתיים בלקסוס
שחף אליאס, 26, מאורס. נציג מכירות. שנה בלקסוס
ויטלי קושנר 38, נשוי+ 2. מנהל אולם התצוגה. 12 שנים בלקסוס

על מה מדברים:

איך הגענו: ויטלי עבד כברמן ולא ידע כלום על מכוניות, אבל לפני 12 שנה חברת כוח אדם הציעה לו לעבוד בלקסוס. "התחלתי כנהג", הוא מספר. לפני 6 שנים מונה למנהל האולם. איווט הגיעה שבועיים אחרי השחרור כי "אני צריכה את השגרה, לא רציתי לעבוד במשמרות בחנות בגדים או בתחנת דלק". בשביל שחר מדובר בהגשמת חלום: "כילד לשכנים שלי הייתה לקסוס ולא היו הרבה כאלה על הכביש".

במשך שבוע ניסינו להחליף את גוגל בטיקטוק, וזה עבד טוב משחשבנו | בדיקת גלובס 
מסמך קורות החיים הלך לעולמו, ההלוויה מחר | ניהול וקריירה

בוקר: איווט פותחת את האולם ב-8 "בגלל שאני גרה קרוב" ושמה מפתחות בכל רכבי התצוגה, בודקת שמכונת הקפה והמדפסת עובדות ורק אז יושבת לקפה. שחר מצטרף קצת אחריה, על קטנוע מגבעתיים, וקודם כל לובש את התלבושת האחידה - חליפה מחויטת - ש"בעיניי היא ממש יפה". ויטלי מגיע מקריית מוצקין ב-8:30, אחרי "שעתיים וחצי בפקקים". ב-9:00 הם נפגשים לעמידת בוקר, שזו ישיבה בעמידה.

מכוניות: ויטלי מבקש לנפץ את המיתוס על כך שרכבי יוקרה הם נחלת העשירון העליון: "היום יש אפשרויות מימון שמאפשרות לקהל מגוון לרכוש לקסוס". הוא לא ישכח את הזוג הצעיר שהגיע ברכב שעולה פחות מ-30 אלף שקל לרכוש לקסוס שעולה 200 אלף: "העסקה הייתה מאתגרת, אבל הם רכשו את הרכב שרצו".

תנועה: איווט עומדת בקבלה, ולפעמים לקוחות מתבלבלים וחושבים שהיא הוולה - כלומר אחראית להחנות את הרכבים שלהם. "קורה שנותנים לי פתאום מפתחות, אבל אני מסבירה בנימוס איפה החניה". לסוכנות נכנסים 25-30 לקוחות מדי יום, והשאיפה היא שנציג "יקיים 4-5 פגישות איכותיות ביום". שחר מספר שאם הסניף עמוס, שולחים את הלקוחות לארוחת צהריים על חשבון לקסוס במסעדת המיט בר הסמוכה.

לקוחות: ויטלי זוכר לקוח שנכנס בסרבל עבודה מלוכלך. "הוא נראה כאילו סיים משמרת בפס ייצור במפעל, אבל כמובן התייחסנו אליו כמו לכל לקוח, אנחנו לא מוותרים על אף אחד". בסוף התברר שמדובר בבעלי מפעל לעיבוד שבבי, "והוא קנה את הרכב הכי יקר שהיה לנו, שעלה 1.1 מיליון שקל, ומאז רכש עוד רכבים למשפחה".

צבעים: "השאלה הכי נפוצה של לקוחות", אומר שחר, "היא אם עוד מישהו לקח צבע כמו שלי, והקטע הוא ששואלים את זה על צבעים סטנדרטיים". ואם כבר, הוא מספר שאביה של ארוסתו רכש אצלו רכב, והשאיר לו את בחירת הצבע: "בחרתי לו ירוק מטאלי עם נצנצים, בעיניי זה הצבע הכי יפה שקיים".

מסירות: בכל יום נמסרים 3-4 רכבים חדשים, ואיווט ממונה על ההכנות: "יש אנשים שמבקשים בלונים בצבע מסוים או יין שהם אוהבים כשהם באים לקבל את הרכב. זה קצת מרענן את יום העבודה". ויטלי מודה שהוא עדיין מתרגש מכל מכירה, ומשתף בהרגל שכבר השתרש אצלו: "כשנמכר רכב יקר מאוד או כשאחד העובדים שובר שיא, אני יורד לשכיבות סמיכה לכבודו".